Og 900 > 9-5 penkit! rojekti valmis..
Og 900 > 9-5 penkit! rojekti valmis..
Tuossa kun lueskelin myyntipalstoja ja huomasin Aero femman penkit myytävänä niin mietin siinä että nyt, kun on tonnari myyty niin voisi satkuun ruveta panostamaan..
Niimpä kävin penkit noutamassa itselleni:
Alkuspeksejä sen verran, että tuo femman takapenkki on n.12cm leveämpi, kuin og:ssa eli ongelmia ainakin sen kanssa on luvassa
Etupenkit puolestaan ovat leveimmastä kohdastaan vain 1cm leveämpi, kun taas kiskojen max väli on 45cm> satkussa n.47cm
Noh nyt tuossa perjantaina sain sen verran itselleni aikaa, että lähdin etupenkkien kanssa koittamaan onnea. Noh alkuun vanhan päivittyneen punaisen nahkasisustan purku ja mattojen putsailut ym.. Sen verran oli kiirus etten kuvia kerenny asennusvaiheista räpsimään mutta etupenkit ei todellakaan ole mikään paha rasti!
Satkun penkin takalaita ns. roikkuu sellaisten lenkkien varassa joiden päälle pulttasin 47cm pitkän 70mm leveän ja 5mm paksun lattaraudan, johon porasin myös uudet reiät femman penkin kiskoille 41cm leveydelle.
Sitten vaan femman penkki takaosastaan heppiin ja nojailemaan sen päälle sen verran että saa etureunan uudet reikien paikat merkattua alkuperäiseen kiinnitys palkkiin
Takaosaan jouduin laittamaan kiskon ja lattaraudan väliin 4kpl 8mm aluslevyjä, jottei penkin kisko jää lepäämään niiden lattaraudan kiinnityspulttien varaan, etureunassa voi hyödyntää ovien puoleiset alkuperäiset vastamutterit, joilla vanha penkkikin on kiinni kunhan vaan poraa ne uudet reiät. Vasta mutteri/levy liukuu sivulle sen verran että pultin saa kiinni..
Toinen puoli piti sitten pikku sorminäppäryydellä laittaa läpipultilla ja mutterilla kiinni. Wurthlock mutteri on helevetin kätevä
Ja tässä on lopputulos:
Penkit jäävät ehkä hieman enempi etukenoon kuin femmassa, mutta näissä ainakin oli penkin kallistuksen säätö jolla ajoasennon saa melko miellyttäväksi!
Seuraavaksi sitten ruvetaan takapenkkien kimppuun joka voikin olla vähän isompi homma ja se yritys menee ainakin ensiviikon lopulle..
Niimpä kävin penkit noutamassa itselleni:
Alkuspeksejä sen verran, että tuo femman takapenkki on n.12cm leveämpi, kuin og:ssa eli ongelmia ainakin sen kanssa on luvassa
Etupenkit puolestaan ovat leveimmastä kohdastaan vain 1cm leveämpi, kun taas kiskojen max väli on 45cm> satkussa n.47cm
Noh nyt tuossa perjantaina sain sen verran itselleni aikaa, että lähdin etupenkkien kanssa koittamaan onnea. Noh alkuun vanhan päivittyneen punaisen nahkasisustan purku ja mattojen putsailut ym.. Sen verran oli kiirus etten kuvia kerenny asennusvaiheista räpsimään mutta etupenkit ei todellakaan ole mikään paha rasti!
Satkun penkin takalaita ns. roikkuu sellaisten lenkkien varassa joiden päälle pulttasin 47cm pitkän 70mm leveän ja 5mm paksun lattaraudan, johon porasin myös uudet reiät femman penkin kiskoille 41cm leveydelle.
Sitten vaan femman penkki takaosastaan heppiin ja nojailemaan sen päälle sen verran että saa etureunan uudet reikien paikat merkattua alkuperäiseen kiinnitys palkkiin
Takaosaan jouduin laittamaan kiskon ja lattaraudan väliin 4kpl 8mm aluslevyjä, jottei penkin kisko jää lepäämään niiden lattaraudan kiinnityspulttien varaan, etureunassa voi hyödyntää ovien puoleiset alkuperäiset vastamutterit, joilla vanha penkkikin on kiinni kunhan vaan poraa ne uudet reiät. Vasta mutteri/levy liukuu sivulle sen verran että pultin saa kiinni..
Toinen puoli piti sitten pikku sorminäppäryydellä laittaa läpipultilla ja mutterilla kiinni. Wurthlock mutteri on helevetin kätevä
Ja tässä on lopputulos:
Penkit jäävät ehkä hieman enempi etukenoon kuin femmassa, mutta näissä ainakin oli penkin kallistuksen säätö jolla ajoasennon saa melko miellyttäväksi!
Seuraavaksi sitten ruvetaan takapenkkien kimppuun joka voikin olla vähän isompi homma ja se yritys menee ainakin ensiviikon lopulle..
Viimeksi muokannut NGpower, Ti Touko 22, 2012 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
onhan autosi neliovinen..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Ei tietenkään! Eihän tässä hommassa mitään järkeä pidä olla
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Todella näppärän näköiset
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Thanks tänää näät livenä
Olihan nuo sen verran edukkaat ja lähellä että vähän oli pakko käydä hakemassa, vaikka oishan 3d 9-3 penkit ollu kippien ansiosta melko paljon fiksumpi vaihtoeht, niitä nyt ei ollut tarjolla..
Mutta eihän tässä järjellä pelata ja jos ei takapenkille pääse eikä kyyti kelpaa niin voi myös kävellä!
Takapenkistä teen kämpille sohvan jos ei meinaa millää onnistua
Olihan nuo sen verran edukkaat ja lähellä että vähän oli pakko käydä hakemassa, vaikka oishan 3d 9-3 penkit ollu kippien ansiosta melko paljon fiksumpi vaihtoeht, niitä nyt ei ollut tarjolla..
Mutta eihän tässä järjellä pelata ja jos ei takapenkille pääse eikä kyyti kelpaa niin voi myös kävellä!
Takapenkistä teen kämpille sohvan jos ei meinaa millää onnistua
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
toivottavasti konttorilla ovat yhtä hyvällä tuulella moisen asian suhteen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Leimaa on 10.5.2013 asti ja saan prätkäkortin nyt kesällä joten tässä kerkiää vaihtamaan aika monta kertaa sisustan ennen katsastusta
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Hieno näky Millo takapenkkien kimppuun?
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Voishan tuohon tehdä samanlaiset kippipenkit kuin mitä oli Fiat 127:ssä. Eli koko penkki kippaa etureunassa olevan saranan varassa. Melko tyly, mutta tehtävissä neliovisen penkistäkin kotikonstein.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Joo mutta kotikonstein ja meikäläisen hermoilla voi olla turvallisempaa antaa kiskojen olla vaan kiinteästi korissa kiinni täytyy ruveta kattelee jos tulis vaikka joskus myyntiin kippaavat samanmoiset, tai parhaassa tapauksessa 3d aeron etupenkit
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24013
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Myös 205pösös fiksu kippi
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Noniin nyt ois takapenkitkin saatu sovitettua (änkettyä) sisälle..
Homman alotin yhdistämällä istuinosat, ensin porasit parit reiät, joihin puristin 8mm kierreholkit.
sen jälkeen vaan lattarautaa väännellen penkit yhteen. Kuvassa näkyy myös penkkien etureunan kiinnikkeet jotka vääntelin vähän vahvemmasta latasta, ne myös pulttasin penkin omaan runkoon sopivasti niitten vahvikerautojen kohdalle..
No joo sittenhän se ei muuta kuin penkki sisään ja mallailemaan paikalleen.
Etureunat sai pultattua kivasti suoraan auton omaan runkoon, siihen mistä normaalisiti tulee sen istuinosan kiinniketanko.
Penkin takareunaa ei sen kummemmin tarviinnut kiinnittää. Tuli sen verran tukeva paketti tosta kun laitto ne lattaraudat ja noi etukiinnikkeet että penkkii ei anna keskeltä periksi yhtään sen enempää!
Sitten tuo selkänoja osuus, joka on myös kaksiosainen, mutta niitä en ruvennu yhdistelemään sen enempää, koska siinähän olisi mennyt suksiluukun hyöty pilalle
Penkit sisälle vaan ja suunnittelemaan kiinnityksiä ja niistähän tuli tälläiset.
Eli tuohon alkuperäiseen penkin kiinnitys korvakkeeseen väkersin tollaset raudat. Femman penkin selkänojassa oli tollaset valimiit 8mm kierteet, joten oli helppo pultata noi laput niihin suoraan.. Eipä toi selkänoja ihan pohjaan saa painumaan, kun tulee pyöränkaari vastaan
No mutta ehkä joku jaksaa panostaa enemmän ja laittaa sen mahtumaan tai sitten vaan hommaa vaikka 3d kolkin penkit, jotka varmaan menee kivuttomasti verrattuna näihin ja löytyy ne kipitkin
Mutta ei siinä sen kummempia selkänojan yläosa poraruuvilla kiinni siihen alkuperäiseen lukkorautaan ja seuraava projekti onkin hattuhyllyn teko, joka tukee selkänojän yläosaa ja siihen tulee myös niskatuet kiinni..
Ps varmasti monikin saa tehtyä tuon homman paremmin ja jopa vaikka takapenkitkin kippaaviksi, mutta minun elämässä niistä ei ole iloa
Mielipiteitä saa jakaa..
Homman alotin yhdistämällä istuinosat, ensin porasit parit reiät, joihin puristin 8mm kierreholkit.
sen jälkeen vaan lattarautaa väännellen penkit yhteen. Kuvassa näkyy myös penkkien etureunan kiinnikkeet jotka vääntelin vähän vahvemmasta latasta, ne myös pulttasin penkin omaan runkoon sopivasti niitten vahvikerautojen kohdalle..
No joo sittenhän se ei muuta kuin penkki sisään ja mallailemaan paikalleen.
Etureunat sai pultattua kivasti suoraan auton omaan runkoon, siihen mistä normaalisiti tulee sen istuinosan kiinniketanko.
Penkin takareunaa ei sen kummemmin tarviinnut kiinnittää. Tuli sen verran tukeva paketti tosta kun laitto ne lattaraudat ja noi etukiinnikkeet että penkkii ei anna keskeltä periksi yhtään sen enempää!
Sitten tuo selkänoja osuus, joka on myös kaksiosainen, mutta niitä en ruvennu yhdistelemään sen enempää, koska siinähän olisi mennyt suksiluukun hyöty pilalle
Penkit sisälle vaan ja suunnittelemaan kiinnityksiä ja niistähän tuli tälläiset.
Eli tuohon alkuperäiseen penkin kiinnitys korvakkeeseen väkersin tollaset raudat. Femman penkin selkänojassa oli tollaset valimiit 8mm kierteet, joten oli helppo pultata noi laput niihin suoraan.. Eipä toi selkänoja ihan pohjaan saa painumaan, kun tulee pyöränkaari vastaan
No mutta ehkä joku jaksaa panostaa enemmän ja laittaa sen mahtumaan tai sitten vaan hommaa vaikka 3d kolkin penkit, jotka varmaan menee kivuttomasti verrattuna näihin ja löytyy ne kipitkin
Mutta ei siinä sen kummempia selkänojan yläosa poraruuvilla kiinni siihen alkuperäiseen lukkorautaan ja seuraava projekti onkin hattuhyllyn teko, joka tukee selkänojän yläosaa ja siihen tulee myös niskatuet kiinni..
Ps varmasti monikin saa tehtyä tuon homman paremmin ja jopa vaikka takapenkitkin kippaaviksi, mutta minun elämässä niistä ei ole iloa
Mielipiteitä saa jakaa..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Voi hyvänen aika. Olin kyllä hieman epäileväinen, josko nuo femman penkit saa satkuun memnemään, mutta kaikkeen sitä pystyy, kun on taitoa ja tahtoa. Meni siistit penkit hyvään tarkoitukseen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Niimpä! Kiitoksia kaupoista Kyllä se muakin epäilytti melkoisesti, mutta kun käyttäjä "peltimies" kertoi laittaneensa 99:iin tonnarin penkit, jotka oli 18cm leveemmät niin kummasti tuli uskoa lisää..
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Og 900 > 9-5 penkit! Ei mikää mahdoton :)
Hienoa jälkeä!
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com