Mitä on tapahtunut
Vaihdekepin keskitys katosi
Vaihdekepin keskitys katosi
Kävin pesemässä hallissa auton, jonka jälkeen satku oli pari tuntia ulkona parkissa. Liikkeelle lähdettäessä vaihdekeppi oli tunnoton. Eli keppi liikkuu laidasta laitaan hervottomasti. Ei minkäänlaista keskitystä.
Mitä on tapahtunut
Mitä on tapahtunut
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
Subonaattori
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Tarkennetaan vielä sen verran, että joudut ottamaan siis keskikonsolin pois, ravottamaan sitä kokolattiamattoa ja ottamaan vielä sen alta pois sellaisen muovisen putken joka vie tuuletusilmaa takajalkatiloihin.. Sitten vasta pääset käsiksi tuohon keskityshommaan.
Onhan siinä näpräämistä, toivotaan ettei niitä ole sieltä poistettu vaan olisi vaan se jousi poikki.
Onhan siinä näpräämistä, toivotaan ettei niitä ole sieltä poistettu vaan olisi vaan se jousi poikki.
Aki Peltola #1132
Jaaha. Kiitos tarkennuksesta. Josko pääsisi pian huilimaan niin jaksais aamulla nousta autoakin räpläämään. Yritän jo henkisesti asennoitua siihen, että siellä on toi "uus" systeemi. Kovin paljon alkuperäistä osaa ei tossa mobiilissa nimittäin ole. Ainakaan tekniikan osalta. Pidetään peukut pystyssä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
"Vanhanmallinen" keskityssysteemi on siis mitä ilmeisimmin sellaiset kaksi roikkuvaa tankoa vaihdeakselin kummallakin puolella. Niiden välissä tulisi mitä ilmeisemmin olla jousi kiristämässä tankoja nailonista neliskanttista mötikkää vasten?
Jousta ei näy joten uutta tilaukseen. Olisikohan sellainen teoreettinen mahdollisuus, että siellä olisi laatikossa jousi ja toi vanha systeemi olisi poistettu jo aikaisemmin. Eikö tällöinkin pitäisi olla mahdollista saada toimimaan tolla toisella tavalla.
Jousta ei näy joten uutta tilaukseen. Olisikohan sellainen teoreettinen mahdollisuus, että siellä olisi laatikossa jousi ja toi vanha systeemi olisi poistettu jo aikaisemmin. Eikö tällöinkin pitäisi olla mahdollista saada toimimaan tolla toisella tavalla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Juuri näin. Ja vanhan mallin systeemi toimii uudemmankin laatikon kanssa."Vanhanmallinen" keskityssysteemi on siis mitä ilmeisimmin sellaiset kaksi roikkuvaa tankoa vaihdeakselin kummallakin puolella. Niiden välissä tulisi mitä ilmeisemmin olla jousi kiristämässä tankoja nailonista neliskanttista mötikkää vasten?
Aki Peltola #1132
Re: Liitos
Mitä ajat takaa?arnoldi kirjoitti:Mites vaihdelaatikon ja kepin liitos.Moottoritilas sellanen säädettävä klemmari.
Paikallisella Saab-liikkeellä oli jousi varastossa "edulliseen" jouluhintaan 4,20 €
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Liitos
Tarkotin vaihdekepin ja laatikon liitoskohdalla sitä kohtaa, jossa vaihdekepiltä tuleva tanko liittyy vaihdelaatikkoon. Sitä klemmaria säätämällä pystyy säätämään vaihdelovia. Itellä oli sillai, että rempan jälkeen pomppi vitonen pois päältä ja sit sitä klemmaria(auto ilmaan ja säätö) säätämällä pysyy vitonen päällä.