Minuteman kirjoitti:
Ja kuinkas se 99 Turbo mallina nyt yhtäkkiä vakiintui sedaniksi?
Tuossahan juuri itse myönnät että Saab 99 Turbo oli esitelty jo aikaisemmin eli coupemalli. Ja jälkikäteen koko Saab 99 Turbokonseptin tarkoitukseksi tulikin sitten MM-ralli kun malli muuttui sedaniksi ja Stig Blomqvist oli auton tarpeessa?
Niin?? Siis eikö SAAB 99 Turbo esitelty vuonna 1977 vuosimallin -78CombiCoupena? En minä muuten ole puhunut missään mistään esittelystä vaan sinä siitä puhuit. Siis, tuonhan juuri sanoin että sedan-malli haluttiin luokittaa Blomqvistille ralliautoksi ja niistä piti tehdä myyntiin muutama tuhat niin kutsuttua "siviiliversioa". En pääse nyt ikävä kyllä oikein kärryille tuohon kohtaan kirjoitustas?
Minuteman kirjoitti:Täsmennä nyt mitä ylipäätään tarkoitat jankutuksellasi "ovat eri autoja"? Kaksi yksilöäkin ovat eri autoja. Saman korimallin Saab 99:ien korinosat sopivat kaikki keskenään. Tukivarret ja akselit samoja. Siis mikä määrittelee se "Eri autoja"- käsitteen? Väitätkö ihan vakavissasi että esim. peltiosia olisi tehty erikseen vapareihin ja turboihin?
Minä olen siinä käsityksessä että noita ralliautoja on tehty ns. ohi linjan ja tämä ko. sedan turbo on myös sellainen. Sitä että paljonko se poikkeaa normaali 99:stä en tarkalleen tiedä mutta niin kuin jo aiemmin laitoin niin erilaisia mittoja löytyy normi 99:lle ja turbo 99:lle.
Omaan myös perstuntuman aikoinaan suunnileen samaikäiselle 99 turbo sedanille ja sitten liudalle muita 99:jä (mm. petro 99,99 GL) ja tuo perstuntuma jo sanoo että eri autoja ovat turbo 99 ja muut 99:t. Olen ajanut mm. 180 km/h ilman käsiä tuolla sedan turbolla ja meni kuin tyhjää, en usko että mikään muu 99 pysyy tiellä enään ohjaamatta 160 km/h vauhdissa.
Miksi muuten tuon turbo 99 sedan malli poistui sitten mallistosta jo 1981? Juuri siksi koska luokitteluun tarvittava määrä 99 sedaneita oli tehty ja turbo jäi vain 900:seen.