Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Meinasin vaihtaa vaihteiston vääntötuen, mutta apurungon pultti näytti olevan mallia torxi, eli E-torx hylsyä kaipaa. Sattuuko joku tietämään minkä kokoinen tuo kanta on? Montaako eri kokoista (E) torx kantaa tuosta autosta mahtaa löytyä? Meinasin, että jos niitä ei montaa ole niin ottais samalla yleisimmät koot.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Olisiko tuosta apua?
Transmission mount replacement on a 1999 Saab 9-5.
Tools:
18 mm socket (upper nut);
13 mm socket (battery clamps, mount bolt);
13 mm wrench (mount bolt);
12 mm socket (battery bracket);
10 mm socket (battery support);
Torx T40 socket (index screw);
socket extension;
torque wrench;
hydraulic jack.
http://photo.platonoff.com/Auto/2009050 ... ion_Mount/
Transmission mount replacement on a 1999 Saab 9-5.
Tools:
18 mm socket (upper nut);
13 mm socket (battery clamps, mount bolt);
13 mm wrench (mount bolt);
12 mm socket (battery bracket);
10 mm socket (battery support);
Torx T40 socket (index screw);
socket extension;
torque wrench;
hydraulic jack.
http://photo.platonoff.com/Auto/2009050 ... ion_Mount/
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Ei varsinaisesti. Tarkoitus on vaihtaa tuo varsi josta tuossa ohjeessa tuetaan laatikkoa tunkilla. Vaihto vaikuttaisi olevan simppeli homma, mutta sopiva avain puuttuu.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Hmm... en kyllä yhtään muista, että siellä olisi torxia ollut, kun itse tuon tuen joskus vaihdoin. Olisko sitten muuttunut uudemmassa.
Anyway, joskus kun tarvitsin E-torxia ekan kerran, ostin vähän tuon näköisen sarjan ja olen toistaiseksi pärjännyt sen kanssa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-2057
Anyway, joskus kun tarvitsin E-torxia ekan kerran, ostin vähän tuon näköisen sarjan ja olen toistaiseksi pärjännyt sen kanssa: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=76-2057
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Tässä -06:ssa näyttäisi olevan torxilla. Alustan puolella on muistaakseni muitakin torx-kantaisia pultteja (ainakin alapallonivelessä jos en aivan väärin muista). Joskus mielenkiinnosta katselin. Tuota samaa sarjaa katsoin myös. Lähinnä mietin olisiko tarvetta pienemmille... Noh, aina sieltä kuitenkin jostain joku pultti löytyy mihin ei avain käy ja tavallisesti se löytyy aina lauantai-iltana tai joskus pyhien aikaan että ei varmasti pääse ostoksille.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Ite hain Biltemasta sarjan, jossa oli noita E -torx hylsyjä ja vähän jotain muutakin. Hintaa oli 28 Euroa ja takuuta 10 vuotta.
Kato Bilteman sivuilta ja laita tuotehaku kenttään koodiksi 10-974.
Kato Bilteman sivuilta ja laita tuotehaku kenttään koodiksi 10-974.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Yksi linkki korvaa monta sanaa http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... saa-10974/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Kannatan Motonetin sarjaa, 9-5 mies tarvitsee myös E20 ja E22 hylsyt. Päivitin juuri pääsinäisenä 16" Viggenin levyt eteen -06seen, tarpeeseen olivat.
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
No hyvin tuli vinkkejä! Meinasin jo heivata nuo suurimmat hylsyt veke, mutta enpä näköjään heivaakkaan. Täytyy hankkia ensi viikolla joku tuollainen sarja ja ostelee puuttuvia hylsyjä sitten erikseen.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Vaihdatko uuden vääntötuen, vai laitatko pelkät uretaanipuslat?
Mistä ostit, mitä kustansi?
Mistä ostit, mitä kustansi?
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Laitan uuden tuen. Hankittuna on diesel-malliin tarkoitettu tuki, sen kun pitäisi olla hieman jämäkämpi. Ostin tuen PCS:ltä ja hinta oli muistaakseni luokkaa 57 € klubialennuksineen.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Joko vaihdoit vääntötuen, oliko vaikutusta?
Saab-man kirjoitti:Laitan uuden tuen. Hankittuna on diesel-malliin tarkoitettu tuki, sen kun pitäisi olla hieman jämäkämpi. Ostin tuen PCS:ltä ja hinta oli muistaakseni luokkaa 57 € klubialennuksineen.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Vaihteiston vääntötuen torx-kanta
Joo. Viime viikolla vaihdoin. On tuo uusi huomattavasti jämäkämpi. Vapaalta tai parkkilukolta vaihteelle (R/D) vaihdokset ei enää nytkäyttele autoa. Ja se kanta on E18 näissä uudemmissa. Vanhemmissa malleissa lienee normaalilla kuusiopultilla.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06