 
   No niin, reilut 20k km sitä suht. ongelmatonta riemua kesti. Tänään töistä ajellessa huomasin pientä epätasaisuutta tonnarin (-92 CS 2.3T) tyhjäkäynnissä, joka kuului myös konepelti auki, eli sytytti lievästi mutta kuitenkin selkeesti ajoittain hutia tyhjäkäynnillä. En siitä sen kummemmin kuitenkaan huolestunut, kun tyhjäkäynti oli n.900rpm eikä älyttömästi vaeltanut. No, sitten huomasin samalla, että vielä ainakin toissa viikolla ehjänä ollut umpio oli saanut osumaa, eli umpion lasissa oli kiveniskemä (jälleen yksi osuma tonnariini
  No niin, reilut 20k km sitä suht. ongelmatonta riemua kesti. Tänään töistä ajellessa huomasin pientä epätasaisuutta tonnarin (-92 CS 2.3T) tyhjäkäynnissä, joka kuului myös konepelti auki, eli sytytti lievästi mutta kuitenkin selkeesti ajoittain hutia tyhjäkäynnillä. En siitä sen kummemmin kuitenkaan huolestunut, kun tyhjäkäynti oli n.900rpm eikä älyttömästi vaeltanut. No, sitten huomasin samalla, että vielä ainakin toissa viikolla ehjänä ollut umpio oli saanut osumaa, eli umpion lasissa oli kiveniskemä (jälleen yksi osuma tonnariini   ), joka oli saanut aikaiseksi n. nuppineulanpään kokoisen reiän lasiin--> umpio täynnä kosteutta.
 ), joka oli saanut aikaiseksi n. nuppineulanpään kokoisen reiän lasiin--> umpio täynnä kosteutta.Eikä siinä vielä kaikki, alkuillasta kun piti emännyyden kanssa lähteä soppailemaan, kuului selkeä vinkaisu joka kerta vedolta moottorijarrutukselle mentäessä tai vaihdetta vaihtaessa ylöspäin (eli vedosta kytkin pohjaan). Eikä siinäkään vielä kaikki, tyhjäkäynti katosi myös lähes kokonaan. ACC Econ/off asennossa kierroksilta tyhjäkäynnille mennessä kierrokset sukelsi n. 500rpm:ään ja pariin kertaan sammui. ACC Auto asennossa jaksoi miten kuten pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. En tuolla räntäsateessa ja pimeässä pahemmin asiaa tutkinut, mutta vaikuttaisi aika vahvasti "klassiselta" vakuumivuodolta? Tuskin on kuitenkaan DI-kasetti (punainen), kun nuin äkkiä vika ilmeni, se ei myöskään haise palaneelle. Tulpat on n.15000km ajetut NGK:t, joten ostin varuille uudet. Pirssi pitäisi saada viikonlopun aikana taas syöksemään tulta täysitehoisesti, joten löytyykö vapaaehtoisia toimivan DI-kasetin (siis kyseessä DI/APC ECU, punainen kasetti) lainaajia pääkaupunkiseudulla diagnoosin tekoa varten, jos ei tulppien vaihto ja vakuumivuotojen etsintä tuo tulosta? Muitakin vinkkejä saa heittää! Kiitollisena mahd. avusta tiedustelee,
-Ville
#1572
 No niin, voitte lopettaa jo tulvimalla tulleiden vinkkien lähettelyn
  No niin, voitte lopettaa jo tulvimalla tulleiden vinkkien lähettelyn  
  = varakasetti, jos sattuu vaikka nyt kiinni oleva kasetti poksahtamaan
 = varakasetti, jos sattuu vaikka nyt kiinni oleva kasetti poksahtamaan 
 Tai ainakin pitäisi !
 Tai ainakin pitäisi !