JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Kun tuntuu siltä että tuota omaa käyttistä tulee ruuvailtua aika paljon nykyään niin tee tänne sitten tälläisen turhanpäiväisen projektitopikin, joka ei ketään kiinnosta ja jota kukaan ei kuitenkaan lue.
Eli:
Saab 9-3 Sport Sedan vuosimallia 2003, mittarissa yli 150tuhatta mutta alle 160tuhatta.
Varusteluna ARC, eli vaaleaa nahkaa, yms. Jokin 7kaiuttimen hifi (lue. paska) settikin on.
Auto on myös varustettu manuaali-ilmastoinnilla ja manuaalilootalla.
Moottorina toimii 2,0pikkutee joka on erään foorumilaisen toimesta puukotettu parisataa heppaiseksi.
Värinä autossa on Merlot Red
Muutokset:
Korinväriset puskurin alaosat ja helmat.
Putkistomodi (loppuosa)
Päiväajovalot (sumareiden tilalla orkkiskoteloissa)
Tummennettu takalasi (3M kalvo 50%)
Sävytetyt takavalot (punainen)
Etupää madallettu (takapää vaiheessa)
Ahtopainemittari kuljettajan ilmasuulakkeessa
Ledipolttimoita sisällä
Vetokoukku poistettu (myyn jos joku tahtoo)
Vanteet
19x8,5 235/35/19 kumituksella
Tulossa:
Aeron takalippa, etulippa, takapään madallus, xenonit, hifisysteemit orkkispaskan rinnalle, ja voimaa ( E85 sotkuja)
Ja tässä muutama kuva.
Kiveniskemiä on yms, joten uusi auto ei ole kyseessä
Auto. Asentajakin löytyy kuvista.
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 152953.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153007.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153018.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153034.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153046.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153101.jpg
Eli:
Saab 9-3 Sport Sedan vuosimallia 2003, mittarissa yli 150tuhatta mutta alle 160tuhatta.
Varusteluna ARC, eli vaaleaa nahkaa, yms. Jokin 7kaiuttimen hifi (lue. paska) settikin on.
Auto on myös varustettu manuaali-ilmastoinnilla ja manuaalilootalla.
Moottorina toimii 2,0pikkutee joka on erään foorumilaisen toimesta puukotettu parisataa heppaiseksi.
Värinä autossa on Merlot Red
Muutokset:
Korinväriset puskurin alaosat ja helmat.
Putkistomodi (loppuosa)
Päiväajovalot (sumareiden tilalla orkkiskoteloissa)
Tummennettu takalasi (3M kalvo 50%)
Sävytetyt takavalot (punainen)
Etupää madallettu (takapää vaiheessa)
Ahtopainemittari kuljettajan ilmasuulakkeessa
Ledipolttimoita sisällä
Vetokoukku poistettu (myyn jos joku tahtoo)
Vanteet
19x8,5 235/35/19 kumituksella
Tulossa:
Aeron takalippa, etulippa, takapään madallus, xenonit, hifisysteemit orkkispaskan rinnalle, ja voimaa ( E85 sotkuja)
Ja tässä muutama kuva.
Kiveniskemiä on yms, joten uusi auto ei ole kyseessä
Auto. Asentajakin löytyy kuvista.
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 152953.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153007.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153018.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153034.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153046.jpg
http://i496.photobucket.com/albums/rr33 ... 153101.jpg
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Pakkoa sanoa, että keulan stance on kyllä enemmänkin kun kohdillaan! Minä tykkään
lisäksi vanteiden väri sopii hyvin auton värimaailmaan.

Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Kiitos kiitos, kiva että joku muukin tykkää...
Parit kuvat lisää...
Klikkaamalla isommaksi.


Aeron lippaa huutais taakse.. Ois hankittuna jo, mutta asennus pelottaa. On meinaan monen reiän lippa... Saiskos sen liimalla?
... Ja uusi ikkunannostin tarttee hankkia kuskin ikkunaan... Ylläri sinänsä.
Parit kuvat lisää...
Klikkaamalla isommaksi.


Aeron lippaa huutais taakse.. Ois hankittuna jo, mutta asennus pelottaa. On meinaan monen reiän lippa... Saiskos sen liimalla?
... Ja uusi ikkunannostin tarttee hankkia kuskin ikkunaan... Ylläri sinänsä.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Minä askartelin sellasen spolerin muutama vuosi sitten isän autoon. Kuvia ei ole kuin valmiista, mutta asennuskertomusta löytyy täältä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Kiitos! Ei vaikuta pahalta...
Mistä tuollainen alumiinirinkulasetti?
Mistä tuollainen alumiinirinkulasetti?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Aikoinaan Trollhättanista tuli ostettua muutama mittariston naamataulu(Klubireissu vuonna 2007). Isälle asensin ja muut möin pois. Saabiltahan tuota vissiin sais, mutta hinnasta ei mitään hajua. Ja rinkulat on kiinteästi mittaristossa, eivät irtonaiset osat.
Matti
edit:
Article : Mittaristonkehys Metalliviimeistely
PartNo : 12758611
Usage : 2004-2005
Ch. 41053422--
Ch. 46016727--
Order Quantity : 1
Tuollasen numeron tarjoaa jo hieman vanhentunut EPC.
Matti
edit:
Article : Mittaristonkehys Metalliviimeistely
PartNo : 12758611
Usage : 2004-2005
Ch. 41053422--
Ch. 46016727--
Order Quantity : 1
Tuollasen numeron tarjoaa jo hieman vanhentunut EPC.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Kiitos.
Kertokaahan nyt mikä mättää... Paineet on 1.1bar, vaikka kartta on 0.9bar.
Ilmamassamittari?
Mankkuvenoja vaihdeltu, yms...
Autossa stage1 (nappetuning) ja viiminen pönttö vaihdettu virtaavampaan.
Toinen kyssäri, voiko pakoputken joustokappale hajota niin että tukkii putkea, mutta ei vuoda ulos. Sisempi punos irti?
Parit kuvat ahtomittariasennuksesta...


Klikatkaa isommaksi
Kertokaahan nyt mikä mättää... Paineet on 1.1bar, vaikka kartta on 0.9bar.
Ilmamassamittari?
Mankkuvenoja vaihdeltu, yms...
Autossa stage1 (nappetuning) ja viiminen pönttö vaihdettu virtaavampaan.
Toinen kyssäri, voiko pakoputken joustokappale hajota niin että tukkii putkea, mutta ei vuoda ulos. Sisempi punos irti?
Parit kuvat ahtomittariasennuksesta...


Klikatkaa isommaksi
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Millä paineet mitattu? Jos tuolla mittarilla, niin varmista vaikka obd:n kautta trionicin mittaamat lukemat. Jälkiasenteisten mittareiden kalibroinnit voi olla hyvinki tuota luokkaa pielessä, jopa enemmänkin.JaniV kirjoitti:Kertokaahan nyt mikä mättää... Paineet on 1.1bar, vaikka kartta on 0.9bar.
Ilmamassamittari?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
OBD portista luettu Bosch KTS 670 testerillä.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Ei Trionic 8 kartoissa ole ahtopainetta määritelty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Ei ole ei, vaan ilmamääräpyynti määrittää paineen.
Mutta tuo yli kilon paine on liikaa, eikö? Kuitenkin 0,9 on se noin paine stagetetulle b207L moottorille. Vai onko jcarlsonilla toinen mielipide? Kerro ihmeessä, sulla on armoton tietotaito T8 softiin.
Mutta tuo yli kilon paine on liikaa, eikö? Kuitenkin 0,9 on se noin paine stagetetulle b207L moottorille. Vai onko jcarlsonilla toinen mielipide? Kerro ihmeessä, sulla on armoton tietotaito T8 softiin.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Ei välttämättä, riippuu moottorin hengityksestä ja ulkoilman lämpötilasta että millainen ahtopaine vaaditaan pyydettyyn ilmamassaan. 1 bar on aika tyypillinen arvo B207E/L virityksissä, kun ilmamassa on luokkaa 1080-1100mg/C. Paljonko on ilmamassapyynti, entä saanti?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Näitä asioita ei suoraan saa ulos tuosta boschin testeristä, taisitten en osaa. Pitäisi joku velho saada läppärillä katsomaan...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: JaniV Saab 9-3 Sport Sedan 2,0t - 2003
Ilmamassan mg/C voi laskea MAF-lukemasta g/s jos ei T8Suitea kiinni saa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com