Itse hankin oman kevät pörriäiseni v 2002 Suomesta - kiitos Saab klubilaisen vinkin. Eilen katsastus ja tänään tuli ajettua kevään ensimmäiset mailit yhteensä 75 mileä

. Kaikkiaan on tullut ajettua syksy 2002 - vappu päivä 2012 yhteensä abaut 3 000 mailia. Liian vähän jopa harrasteautolle, joten tuumailen Sonettin tulevaisuutta.
Ennen oman löytymistä tuli tätä sivua pidemmän aikaa seurattua:
http://www.saabnet.com/tsn/class/sonett.html . Äsken löysin tälläisen sivun, jossa noita myyntihintoja on julkaistu:
http://saabsonett.org/forsale.php . Osat saisi luvalla kaikki löytyä, sillä voipi olla aika hankala metsästää, ellei saa jenkeistä uitettua halpaa varaosa-autoa ja sekin maksaa (ostohinta - kuljetus - tulli - alv).
Tekniikkaan löytyy osat Saab V4 puolelta, mutta osa on vähän harvinaisempaa. Jos kone on pois nokalta, niin kannattaa kerralla tehdä KAIKKI konehuoneen jutut kerralla: hitsaukset, maalaukset, osien vaihdot (vesipumppu, bensapumppu, startti) silloin kun sitä tilaa on tehdä. Itsellä meni alussa kytkimen pääsylinterin kumit ja vaikea oli vaihtaa kone nokalla (onnistui kyllä pyöränkotelon kautta). Kyseinen sylinteri ei ole sama kuin Saab 96:ssa - Brittiosasta löytyi kumit ja olisi löytynyt uusi sylinterikin.