Pissapojasta!
Pissapojasta!
Terve,
ysivitosessa sellainen ongelma, että pissapojan pumppu pyörii mutta vettä ei tule lasille asti. Polttelee välillä myös sulaketta, onkohan pissapojan pumppu entinen? Ja miten pumpun vaihto olisi viisainta tehdä, umpio pois?
ysivitosessa sellainen ongelma, että pissapojan pumppu pyörii mutta vettä ei tule lasille asti. Polttelee välillä myös sulaketta, onkohan pissapojan pumppu entinen? Ja miten pumpun vaihto olisi viisainta tehdä, umpio pois?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Tyhjennä säiliö
Nosta auto ylös,irrota sisälokasuoja (2 ruuvia)
Irrota letku pumpusta ja vedä pumppu ylös sen irroittamiseksi huuhtelunestesäiliöstä.
Irroita liitin
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä
Nosta auto ylös,irrota sisälokasuoja (2 ruuvia)
Irrota letku pumpusta ja vedä pumppu ylös sen irroittamiseksi huuhtelunestesäiliöstä.
Irroita liitin
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä
Viimeksi muokannut dartsiartsi, Su Marras 28, 2004 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Ei ole päässyt letkut eikä säiliö jäähän. Lampuille kuitenkin tulee vettä, joten tuulilasin pumppu on ilmeisesti kaput! Kiitos purku/kasausohjeesta!
Ilmoitan miten kävi, päästään auton kimppuun vasta ens perjantaina...

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Omissa 9-5:sissa joskus vesi jäätynyt letkussa vaikka säiliö ei ole ollut jäässä.9-5T kirjoitti:Siellä on vain 1 pumppu joka napaisuutta vaihtamalla pumppaa lasiin tai lamppuun/lasiin joten pumpusta ei vikaa pitäisi löytyvän, oliskohan letku tukossa tai takaiskuventtiili jumissa.LR kirjoitti:Lampuille kuitenkin tulee vettä, joten tuulilasin pumppu on ilmeisesti kaput!
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Omissa kokemuksissa Saban suuttimet / letkut menee jäähän tod. helposti, vaikka säiliö ei jäässä olekaan. Ihme, kun sakemanneissa on lämmitettävät suuttimet ja jopa tuossa leikkikalussani 91 vuoden BMW:ssä aukeaa ne hetken ajon jälkeen (kone lämmittää?). Mutta ruottalaisissa pohojosen oloihin tehdyissä ei ole mitään...
STCF #3
VW:ssa ja Audissa on lämmitettävät suuttimet, mutta ei niistä kauheasti ole hyötyä, kun letku on jäässä. Vanhemmissa S-sarjan Mersuissa kulki vastus vesiletkun ympärillä.
Useimmissa autoissa (esim. nuo ensin mainitut) vesi tulee onnettomana sumuna, josta on hankalissa olosuhteissa lähinnä haittaa. Saabin monipistesuihku ja kova paine ovat osoittautuneet hyviksi. Riittävästi vaan ohennusta sekaan!
Useimmissa autoissa (esim. nuo ensin mainitut) vesi tulee onnettomana sumuna, josta on hankalissa olosuhteissa lähinnä haittaa. Saabin monipistesuihku ja kova paine ovat osoittautuneet hyviksi. Riittävästi vaan ohennusta sekaan!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Juuri samaa olen pohtinut, todella nopeesti menee jäähän eikä aukene ennenkuin on parkissa/ajanut hissutellen jonkin aikaa.Speedou kirjoitti:Omissa kokemuksissa Saban suuttimet / letkut menee jäähän tod. helposti, vaikka säiliö ei jäässä olekaan. Ihme, kun sakemanneissa on lämmitettävät suuttimet ja jopa tuossa leikkikalussani 91 vuoden BMW:ssä aukeaa ne hetken ajon jälkeen (kone lämmittää?). Mutta ruottalaisissa pohojosen oloihin tehdyissä ei ole mitään...
Saiskohan tosta itsestään säätyvästä lämpökaapelista viritettyä apuja ongelmaan, se taitaa olla 24v...

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Taitaa olla jokasyksyinen ongelma tuo jäätyminen ... ... Ittellänikin jäätyi jo -4:ssa asteessa, vaikka lisäilin kuinka vahvaa litkua. Sitten kun oli oikeestaan koko säiliöllinen läpihuuhdeltu välillä paikallaan tyhjäkäynnillä lämmitellen, alkoi pitoisuutta olla tarpeeksi ja neste juoksi. Mutta kyllä väitän, että helpommin 9-5:ssa jäähän vetää kuin muissa kieseissäni koskaan! Dieseli tietysti antaa lämpöä ulos aika vähän, lisälämmpäri käynnistelee itteensä jo 0:ssa.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Enpä ole itse ainakaan kiinnittänyt mokomissa merkeissä huonouteen huomiota, mutta en tiedä olenko loskapaskasäissä niillä ajellutkaan. Voin vkl sitten jo kertoa kokemuksia Audin mokomista, mutta olet Saabin suhteen oikeassa. Kunhan nesteet eivät ole jäässä toimivat nuo erinomaisesti. Lasiin tulee paljon ja vauhdissa, kuin vauhdissa nestettä. Paitti 9-3:sen pyyhkijät eivät jaksa laskeutua yli 240 vauhdissaajokoira kirjoitti:Useimmissa autoissa (esim. nuo ensin mainitut) vesi tulee onnettomana sumuna, josta on hankalissa olosuhteissa lähinnä haittaa. Saabin monipistesuihku ja kova paine ovat osoittautuneet hyviksi. Riittävästi vaan ohennusta sekaan!

STCF #3