Pissapojasta!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Pissapojasta!

Viesti Kirjoittaja LR »

Terve,

ysivitosessa sellainen ongelma, että pissapojan pumppu pyörii mutta vettä ei tule lasille asti. Polttelee välillä myös sulaketta, onkohan pissapojan pumppu entinen? Ja miten pumpun vaihto olisi viisainta tehdä, umpio pois?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Tyhjennä säiliö
Nosta auto ylös,irrota sisälokasuoja (2 ruuvia)
Irrota letku pumpusta ja vedä pumppu ylös sen irroittamiseksi huuhtelunestesäiliöstä.
Irroita liitin
Asennus päinvastaisessa järjestyksessä
Viimeksi muokannut dartsiartsi, Su Marras 28, 2004 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onko päässy säiliö jäähän tai letkut ?
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ei ole päässyt letkut eikä säiliö jäähän. Lampuille kuitenkin tulee vettä, joten tuulilasin pumppu on ilmeisesti kaput! Kiitos purku/kasausohjeesta! :D Ilmoitan miten kävi, päästään auton kimppuun vasta ens perjantaina...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9-5T kirjoitti:
LR kirjoitti:Lampuille kuitenkin tulee vettä, joten tuulilasin pumppu on ilmeisesti kaput!
Siellä on vain 1 pumppu joka napaisuutta vaihtamalla pumppaa lasiin tai lamppuun/lasiin joten pumpusta ei vikaa pitäisi löytyvän, oliskohan letku tukossa tai takaiskuventtiili jumissa.
Omissa 9-5:sissa joskus vesi jäätynyt letkussa vaikka säiliö ei ole ollut jäässä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Omissa kokemuksissa Saban suuttimet / letkut menee jäähän tod. helposti, vaikka säiliö ei jäässä olekaan. Ihme, kun sakemanneissa on lämmitettävät suuttimet ja jopa tuossa leikkikalussani 91 vuoden BMW:ssä aukeaa ne hetken ajon jälkeen (kone lämmittää?). Mutta ruottalaisissa pohojosen oloihin tehdyissä ei ole mitään...
STCF #3
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

VW:ssa ja Audissa on lämmitettävät suuttimet, mutta ei niistä kauheasti ole hyötyä, kun letku on jäässä. Vanhemmissa S-sarjan Mersuissa kulki vastus vesiletkun ympärillä.

Useimmissa autoissa (esim. nuo ensin mainitut) vesi tulee onnettomana sumuna, josta on hankalissa olosuhteissa lähinnä haittaa. Saabin monipistesuihku ja kova paine ovat osoittautuneet hyviksi. Riittävästi vaan ohennusta sekaan!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:Omissa kokemuksissa Saban suuttimet / letkut menee jäähän tod. helposti, vaikka säiliö ei jäässä olekaan. Ihme, kun sakemanneissa on lämmitettävät suuttimet ja jopa tuossa leikkikalussani 91 vuoden BMW:ssä aukeaa ne hetken ajon jälkeen (kone lämmittää?). Mutta ruottalaisissa pohojosen oloihin tehdyissä ei ole mitään...
Juuri samaa olen pohtinut, todella nopeesti menee jäähän eikä aukene ennenkuin on parkissa/ajanut hissutellen jonkin aikaa.

Saiskohan tosta itsestään säätyvästä lämpökaapelista viritettyä apuja ongelmaan, se taitaa olla 24v... :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Säiliössä on kaksi pumppua, kävin äsken ostamassa Satakunnan autotalosta uuden tuulilasin pumpun. Ja hinta 18e!!! :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
jarmot
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 01:00

Viesti Kirjoittaja jarmot »

Taitaa olla jokasyksyinen ongelma tuo jäätyminen ... ... Ittellänikin jäätyi jo -4:ssa asteessa, vaikka lisäilin kuinka vahvaa litkua. Sitten kun oli oikeestaan koko säiliöllinen läpihuuhdeltu välillä paikallaan tyhjäkäynnillä lämmitellen, alkoi pitoisuutta olla tarpeeksi ja neste juoksi. Mutta kyllä väitän, että helpommin 9-5:ssa jäähän vetää kuin muissa kieseissäni koskaan! Dieseli tietysti antaa lämpöä ulos aika vähän, lisälämmpäri käynnistelee itteensä jo 0:ssa.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tuo litkukaan ei vain ole ihan halpaa kamaa ostella sinne pari kertaa viikossa. Kun ei tunnu se 1l sinne säiliöön / kerta riittävän, kuin parin asteen pakkasiin kävelyvauhdeissa. Tais olla jotain 8e/l, kun Nesteeltä purkin nappasin.
STCF #3
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

ajokoira kirjoitti:Useimmissa autoissa (esim. nuo ensin mainitut) vesi tulee onnettomana sumuna, josta on hankalissa olosuhteissa lähinnä haittaa. Saabin monipistesuihku ja kova paine ovat osoittautuneet hyviksi. Riittävästi vaan ohennusta sekaan!
Enpä ole itse ainakaan kiinnittänyt mokomissa merkeissä huonouteen huomiota, mutta en tiedä olenko loskapaskasäissä niillä ajellutkaan. Voin vkl sitten jo kertoa kokemuksia Audin mokomista, mutta olet Saabin suhteen oikeassa. Kunhan nesteet eivät ole jäässä toimivat nuo erinomaisesti. Lasiin tulee paljon ja vauhdissa, kuin vauhdissa nestettä. Paitti 9-3:sen pyyhkijät eivät jaksa laskeutua yli 240 vauhdissa :P
STCF #3
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni ei ole ainakaan vielä kahtena talvena ollut 9-5:n pissapojan jäätymisen kanssa ongelmia, ei edes viime talven -30 pakkasessa.
On vissiin aina tarpeeksi jäykät myrkyt :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Ja minä ostin eilen metanolipohjaista pesunestettä Motonetistä. 10L, -40C, 7,90€.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ei kannata ainakaan ostaa Carlake:n sitruunanhajuista(isopropanoli pohjainen), jää tuulilasiin kiva kalvo :twisted:

Tämän jälkeen jouduin huuhtelemaan säiliön pari kertaa vedellä jonka jälkeen metanolipohjainen -40 sisään(raakana).
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin