Huomasin juuri että 9-3t:n (vm -00) takapönttö on ruostunut puhki (noh, reikä kummiskin). Ei kyllä hirveästi pörise, itseasiassa ei yhtään. Silti ajattelin vaihtaa sen ehompaan. Rosteri tietysti pitäisi olla, nätillä ulostulolla ja möreimmillä äänillä. Abbott tarjoaa sangen siistiä mutta kallista. Tietysti pitäisi vaihtaa koko putkisto, ainoahan jolla on tehoihin merkitystä on downpipe. Keväällä tarkoitus on hommata Maptunilta stage 1. Mutta jos vain pelkkä takapönttö kun muut on vielä ihan tikissä.
Mitä olette alle asennelleet, mitä kokemuksia on kertynyt?
Kiitos etukäteen
Takapönttöä
Takapönttöä
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
kaveri hommast tuolta:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=rosteri
Tyytyväinen on ollu ainakin hintaan
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... ht=rosteri
Tyytyväinen on ollu ainakin hintaan

Re: Takapönttöä
Itsellä Ferritan 3" täysrosteriputkisto (loppuosa 2.5") tuossa NG900t-94:ssa elokuusta.Juusokas kirjoitti:Tietysti pitäisi vaihtaa koko putkisto, ainoahan jolla on tehoihin merkitystä on downpipe. Keväällä tarkoitus on hommata Maptunilta stage 1. Mutta jos vain pelkkä takapönttö kun muut on vielä ihan tikissä.
Mitä olette alle asennelleet, mitä kokemuksia on kertynyt?
Kiitos etukäteen
Ensin heitin Maptunin Steg 1:sen kiinni kesällä, jolla ajelin 2kk, sitten tilasin tuon Ferritan koko sportti putkiston Eurostainlesilta Tikkurilasta clubilaisena, joka tuli poikkeuksellisesti 2 kuormassa liikkeeseen Ruotsista, eli ensin tuli viikossa loppuosa ja viikon päästä loput eli se 3" alkupätkä Kemiran race katilla ja vieterillä. Ajelin sitten viikon pelkkä loppuosa vaihdettuna (samalla maptun steg 1&2 lastulla). Kokemusena yllätyin tuon pelkän loppupätkän vaihdosta (haitarista taaksepäin) rosteriseen VAPAAVIRTAUS loppuputkistoon (siis 2 pönttöä) eli pöntöistä näkee läpi, eikä tee zik-zak mutkia sisällä ja muodosta jarruttavaa vastapainetta. Turbo itsessään tekee tarvittavan vastapaineen "siviili" moottorille.
Käytännössä huipputehot&väännöt eivät juuri (maptunin sivujen mukaan) nouseet kuin 225->230 ja väätökin 340->350, mutta ahdin&ahdot heräsi selvästi herkemmin ja myös hiukka pienemmillä kierroksilla, kun pakokaasut pääsivät vapaasti virtaamaan putkistossa. Pienenä plussana&miinuksena tuli hiljainen matala murina kuvioihin

Nyt sitten autossa ollut Steg 3 kokoputkistoineen jo 4kk, jotka lisäsivät tehot tuonne 3000-> aluelle

.. . Ja eilen huomasin että 207 tuhatta ajettu vakio kytkin on alkanut hiukka luistamaan talla pohjassa 5 vaihteella. Eikä kyseessä ole liukkaat

Juuri kun sai konehuoneesta apparin puolelta tasapainoakselien ketjun remontoitua pois, niin nyt pääsee korjaa kuskin puolta. Eli Viggenin kytkintä ja vaijeri->neste..
Eipähän apurungon pultit pääse ruostumaan

Milloinkohan menee bensapumppu...
http://www.eurostainless.fi/sporttiputket.htm
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.