Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Onko korkeudessa paljon eroa Saab 9-3 2.0T vs. Aero?
Ahdin on ilmeisesti eri, onko 2.0T:ssä se surkea garretti?
Ahdin on ilmeisesti eri, onko 2.0T:ssä se surkea garretti?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Riippuen vuosimallista, 98-00 on t25, tämän jälkeen gt17. Aerossa aina mitsun ahdin.
Ng900
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Vuosimallina olisi 01-02.
Eli jos ei Aeroa katselee saa hintaan lisätä touhutonnin ahtimen vaihdosta..
Ainakin omassa isommassa se porsi aikalailla 180tkm kohdalla.
Eli jos ei Aeroa katselee saa hintaan lisätä touhutonnin ahtimen vaihdosta..

"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Kuinkas paljon noissa on eroa korkeudessa. Meinaan jos ajatellaan huonommalla tiellä ajamista?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Itellä on ainakin vielä alkuperäinen ahdin ja kilometrejä 327 tkm..Rafu kirjoitti:Vuosimallina olisi 01-02.
Eli jos ei Aeroa katselee saa hintaan lisätä touhutonnin ahtimen vaihdosta..Ainakin omassa isommassa se porsi aikalailla 180tkm kohdalla.
9-3Aero-01
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Muistan lukeneeni jostain, että Aero on ei-Aeroa sentin matalampi. Mutta en muista enää oliko mitenkään luotettava lähde.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Niin kuinka huonosta tiestä on kyse?Rafu kirjoitti:Kuinkas paljon noissa on eroa korkeudessa. Meinaan jos ajatellaan huonommalla tiellä ajamista?
Omaani (toki ng900, karvalakki) on madallettu 35mm eikä esim. oma mökkitie ole mikään ongelma, vaikka huonokuntoinen tie onkin. Suurempi ongelma varmaan on helmojen ja puskurien kanssa, jotka ulottuvat paljon alemmas noissa sporttisemman näköisissä vehkeissä.
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Kanssa 35mm madaltavat jouset. Mökkitiet sujuu kuhan pitää ajatuksen siinä tiessä ja ajaa oikeasti rauhassa ja yrittää vältellä suurimmat möhkäreet. Talvi on ainutta aikaa, kun putki rohisee mihin sattuu ja saa oikeesti joitain paikkoja vältellä.
Aero kolkissahan ei tainnut olla madallukset kun vain 10mm.
Aero kolkissahan ei tainnut olla madallukset kun vain 10mm.
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
No jos mulla ei tullut kolkissa sporttihelmojen kanssa ja -35mm alustasarjan kanssa ongelmia mökkitiellä (autossahan on ratti ja jarrut) niin ei se vakioalustainen -01-> Aero voi olla sen matalammalla.
Mut jos vastaavaan Viggenin näköisillä puskimilla ja helmoilla varustettuun iskee -40mm laskua niin saattaa alkaa jo raapia pahimmissa liuskoissa.
Mut jos vastaavaan Viggenin näköisillä puskimilla ja helmoilla varustettuun iskee -40mm laskua niin saattaa alkaa jo raapia pahimmissa liuskoissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
Kysymys on sinänsä hankala, että mökkiteitä on monenlaisia, samoin kuskeja. Silläkin on vaikutusta onko sitä mökkitietä ajettavana 500m vai 5km per mökkireissu, ja onko yleensä mukana neljä aikuista ja iso koira, vai kuljetaanko yksin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero
oma tid on perus helmoilla ja konin sportkitillä. Aerossa on H&R:n jouset ja Bilsteinin pumput. Aerolla saa olla huomattavasti varovaisempi, keula on paljon matalammalla ja samoin helmat, samoin vaimo saa pohjan tai putken paukkumaan töyssyissä aerolla. Mielestäni noi H&R:t on samaa luokkaa originaalien jousien kanssa, eli ei ole mielestäni mitenkään kovin matalalla auto.
Aerossahan on sitten puskimien lisäksi tietty todella muikeet penkit sähköllä perus rimpuloihin verrattuna
Aerossahan on sitten puskimien lisäksi tietty todella muikeet penkit sähköllä perus rimpuloihin verrattuna

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96