Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onko korkeudessa paljon eroa Saab 9-3 2.0T vs. Aero?

Ahdin on ilmeisesti eri, onko 2.0T:ssä se surkea garretti?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Riippuen vuosimallista, 98-00 on t25, tämän jälkeen gt17. Aerossa aina mitsun ahdin.
Ng900
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Vuosimallina olisi 01-02.

Eli jos ei Aeroa katselee saa hintaan lisätä touhutonnin ahtimen vaihdosta.. :wink: Ainakin omassa isommassa se porsi aikalailla 180tkm kohdalla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kuinkas paljon noissa on eroa korkeudessa. Meinaan jos ajatellaan huonommalla tiellä ajamista?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja tnt »

Rafu kirjoitti:Vuosimallina olisi 01-02.

Eli jos ei Aeroa katselee saa hintaan lisätä touhutonnin ahtimen vaihdosta.. :wink: Ainakin omassa isommassa se porsi aikalailla 180tkm kohdalla.
Itellä on ainakin vielä alkuperäinen ahdin ja kilometrejä 327 tkm..
9-3Aero-01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13462
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja AZP »

Muistan lukeneeni jostain, että Aero on ei-Aeroa sentin matalampi. Mutta en muista enää oliko mitenkään luotettava lähde.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rafu kirjoitti:Kuinkas paljon noissa on eroa korkeudessa. Meinaan jos ajatellaan huonommalla tiellä ajamista?
Niin kuinka huonosta tiestä on kyse?
Omaani (toki ng900, karvalakki) on madallettu 35mm eikä esim. oma mökkitie ole mikään ongelma, vaikka huonokuntoinen tie onkin. Suurempi ongelma varmaan on helmojen ja puskurien kanssa, jotka ulottuvat paljon alemmas noissa sporttisemman näköisissä vehkeissä.
tonyyqi
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2010 20:26
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja tonyyqi »

Kanssa 35mm madaltavat jouset. Mökkitiet sujuu kuhan pitää ajatuksen siinä tiessä ja ajaa oikeasti rauhassa ja yrittää vältellä suurimmat möhkäreet. Talvi on ainutta aikaa, kun putki rohisee mihin sattuu ja saa oikeesti joitain paikkoja vältellä.

Aero kolkissahan ei tainnut olla madallukset kun vain 10mm.
#5224
9-3SS 2.0t Aero -03 Steg 1
Kuvat | Videot
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No jos mulla ei tullut kolkissa sporttihelmojen kanssa ja -35mm alustasarjan kanssa ongelmia mökkitiellä (autossahan on ratti ja jarrut) niin ei se vakioalustainen -01-> Aero voi olla sen matalammalla.
Mut jos vastaavaan Viggenin näköisillä puskimilla ja helmoilla varustettuun iskee -40mm laskua niin saattaa alkaa jo raapia pahimmissa liuskoissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13462
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kysymys on sinänsä hankala, että mökkiteitä on monenlaisia, samoin kuskeja. Silläkin on vaikutusta onko sitä mökkitietä ajettavana 500m vai 5km per mökkireissu, ja onko yleensä mukana neljä aikuista ja iso koira, vai kuljetaanko yksin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5869
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 9-3 2.0T vs. Aero

Viesti Kirjoittaja tturku »

oma tid on perus helmoilla ja konin sportkitillä. Aerossa on H&R:n jouset ja Bilsteinin pumput. Aerolla saa olla huomattavasti varovaisempi, keula on paljon matalammalla ja samoin helmat, samoin vaimo saa pohjan tai putken paukkumaan töyssyissä aerolla. Mielestäni noi H&R:t on samaa luokkaa originaalien jousien kanssa, eli ei ole mielestäni mitenkään kovin matalalla auto.
Aerossahan on sitten puskimien lisäksi tietty todella muikeet penkit sähköllä perus rimpuloihin verrattuna :wink:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin