Sport alusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Sport alusta

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Nyt on asennettu 9-5:seen Saab Sport alusta.
Kaikki meni hyvin ja alusta tuntuu toimivan. Kallistuksen vakaajan vaihto etupäähän teetti hiukan töitä, mutta siitäkin selvisi kärsivällisyydellä.. 8)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko nuo kallistuksenvakaajat paljonkin jäykemmät/paksummat mitä vakiot.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Vakaimet

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No tuota..kyllä ne aika järeiltä vaikutti..hätäsen mittauksen perusteella ne on noin 2-3 mm paksummat kuin mitä vuosimallissa -99 on.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sport alusta

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Tartteis vinkkejä vakaajien vaihtoon,millä menetelmällä lähtee parhaiten pois?

Onko suurta eroa ajettavuuteen verrattuna orkkiksiin?
Joku kipotin.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sport alusta

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Itse avasin kallistuksenvakaajien mutterit renkaiden vaihtoon tarkoitetulla ristikkoavaimella. Motonetistä ostin orkkikset, sieltä löytyi myös 2 paksumpaa mallia. Tuon raudan paksuuden hyödyistä on keskustelu aikaisemminkin. Osa on sitä mieltä että ei hyödytä yhtään mitään (korkeintaan tekee autosta painavamman..). Kallistuksenvakaajien hajoava osa on tuo muovinen nivel ja siihen ei raudan paksuntaminen tuo lisää kestävyyttä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sport alusta

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Jebs,eteen jäikin vaihtamatta tuo vakaaja,huomattiinpa semmonen ettei hokattu laittaa niitä rinkuloita jotka olisi tullu jousen alle,mitä ne tekee ja onko mitä haittaa kun niitä ei nyt ole?
Joku kipotin.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sport alusta

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tarkoitatko mitä rinkuloilla?

Linkissä kuvat asennuksesta.

http://photo.platonoff.com/Auto/2007092 ... nsion/?all
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sport alusta

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Mitkähän sinkkilevyt lie,ei tuossakaan kuvasarjassa niitä näkyny.

On muutes aika mukava kanttailla nytte,ei tunnu siltä enää että lentäisi ovesta pihalle mutkaan ajaessa.
Eli kallistelu on vähentynyt huomattavasti ja hidastetöyssyihin ajaessa ei keula enää niiaa syvälle.

Jos jotain kiinnostaa niin ois entiset alustan osat (iskarit,jouset,taka vakaaja) joutilaana,kaikki ehjiä.
Joku kipotin.
Vastaa Viestiin