Nyt on asennettu 9-5:seen Saab Sport alusta.
Kaikki meni hyvin ja alusta tuntuu toimivan. Kallistuksen vakaajan vaihto etupäähän teetti hiukan töitä, mutta siitäkin selvisi kärsivällisyydellä..
Itse avasin kallistuksenvakaajien mutterit renkaiden vaihtoon tarkoitetulla ristikkoavaimella. Motonetistä ostin orkkikset, sieltä löytyi myös 2 paksumpaa mallia. Tuon raudan paksuuden hyödyistä on keskustelu aikaisemminkin. Osa on sitä mieltä että ei hyödytä yhtään mitään (korkeintaan tekee autosta painavamman..). Kallistuksenvakaajien hajoava osa on tuo muovinen nivel ja siihen ei raudan paksuntaminen tuo lisää kestävyyttä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Jebs,eteen jäikin vaihtamatta tuo vakaaja,huomattiinpa semmonen ettei hokattu laittaa niitä rinkuloita jotka olisi tullu jousen alle,mitä ne tekee ja onko mitä haittaa kun niitä ei nyt ole?
Mitkähän sinkkilevyt lie,ei tuossakaan kuvasarjassa niitä näkyny.
On muutes aika mukava kanttailla nytte,ei tunnu siltä enää että lentäisi ovesta pihalle mutkaan ajaessa.
Eli kallistelu on vähentynyt huomattavasti ja hidastetöyssyihin ajaessa ei keula enää niiaa syvälle.
Jos jotain kiinnostaa niin ois entiset alustan osat (iskarit,jouset,taka vakaaja) joutilaana,kaikki ehjiä.