(Mersun) iskareista
(Mersun) iskareista
Vaihdoin pari vuotta sitten ysivitosen vm. '08 E-sarjan farkkumersuun. Saabeja oli kaikkiaan kolme ennen tuota mersua eli niillä tuli ajeltua n. 300 tkm eikä kertaakaan tarvinnut iskareita vaihtaa. Mersuun on nyt vaihdettu eteen uudet jo kaksi kertaa ! Ja sillä on ajettu vasta 65 tkm. Nokalla kompressoriahdettu bensanelikko. Iskarit ovat olleet Sachs -merkkisiä ja niitä taisi olla Saabissakin. Aika huonoa tekoa ovat nykyiset iskarit. Kylmää on tietysti ollut kahtena edellisenä talvena, mutta varsinkin viime talvena olin tosi varovainen, koska ei se iskarien vaihto ollut merkkiliikkeessä mitään halpaa lystiä. Eli ei niitä holtittomalla ajolla särjetty. Ei vaan kestä Suomen talvea !
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: (Mersun) iskareista
tän mie oonkin aina halunnu tietää



#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: (Mersun) iskareista
Ohops, ei tästä pitänyt uutta thrediä aloittaa, vaan osalistua tuohon Nutsin aloittamaan keskusteluun, jossa myös ihmetellään huonoa iskareiden kestävyyttä. Anteeksi vaan. Ei pitäisi nakkisormilla käyttää iPadia keskusteluissa... 

Re: (Mersun) iskareista
Ehdottaisin ratkaisuksi kahta vaihtoehtoista ratkaisua:
Sachsien tilalle Bilsteinit
tai
koko auto vaihtoon ja seuraavaan autoon Airmatic. Airmaticin tolpat kestävät aika hyvin.
Toki on erikoista, jos iskarit kestävät ainoastaan 30Mm. Mahtaisiko tuolla kohdalla olla mahdollista kääntyä myyjäliikkeen puoleen ja kysyä, onko Sachsilla mitään takuuta tai goodwill-takuuta. Vaikka Sachsit eivät kaikkein parasta laatua ole, eivätkä varsinkaan ensiasennus-Sachsit, kyllä niiden mielestäni nyt enemmän pitäisi kestää.
Sachsien tilalle Bilsteinit
tai
koko auto vaihtoon ja seuraavaan autoon Airmatic. Airmaticin tolpat kestävät aika hyvin.
Toki on erikoista, jos iskarit kestävät ainoastaan 30Mm. Mahtaisiko tuolla kohdalla olla mahdollista kääntyä myyjäliikkeen puoleen ja kysyä, onko Sachsilla mitään takuuta tai goodwill-takuuta. Vaikka Sachsit eivät kaikkein parasta laatua ole, eivätkä varsinkaan ensiasennus-Sachsit, kyllä niiden mielestäni nyt enemmän pitäisi kestää.
-T
Re: (Mersun) iskareista
Ja merkki myös...no joo, kunhan irvailineerola kirjoitti:koko auto vaihtoon

Morjesta vaan eerola, sie oot rekkautunu tännekkin

Re: (Mersun) iskareista
Takuuseenhan ne meni, molemmat. Vasen oli ihan rikki ja oikea vaan huono.
Airmaticin laitto olisi vielä paljon kalliimpaa, joten tuskin tulee sellaista laitettua.
NG9-5 olisi kyllä hieno peli, mutta ei taida rohkeus riittää moisen ostamiseen. Eikä tuo foorumin NG9-5 palstakaan oikein vakuuta. Harmia on niissäkin ollut ja hinnat Suomessa vielä turhan korkeat.
Airmaticin laitto olisi vielä paljon kalliimpaa, joten tuskin tulee sellaista laitettua.
NG9-5 olisi kyllä hieno peli, mutta ei taida rohkeus riittää moisen ostamiseen. Eikä tuo foorumin NG9-5 palstakaan oikein vakuuta. Harmia on niissäkin ollut ja hinnat Suomessa vielä turhan korkeat.
Re: (Mersun) iskareista
Ei sellasta kannata ostaa, varaosia et saa juuri mistään.
Kuollut merkki...
Kuollut merkki...

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: (Mersun) iskareista
Siis 9-5 hinnat ovat mielestäsi korkealla, eli liikaa arvostusta hinnassa? Ja ostit sitten E-sarjan mersun?Oiler kirjoitti:NG9-5 olisi kyllä hieno peli, mutta ei taida rohkeus riittää moisen ostamiseen. Eikä tuo foorumin NG9-5 palstakaan oikein vakuuta. Harmia on niissäkin ollut ja hinnat Suomessa vielä turhan korkeat.

Ja näitä footumeita lueskellessa on hyvä pitää mielessä, että niistä ongelmattomista 9-5:sista ei juuri keskustella. Et ole vissiin lueskellut vastaavaa foorumia E-sarjalaisesta? Kannattaa olla hyvät suodattimet silmillä, jos meinaat merkkifoorumin perusteella päätellä missä autossa on ongelmia. Sen sijaan kannattaa katsella vaikka katsastustilastoja, siellä on mukana myös ne ongelmattomat yksilöt. Saattaa tulos yllättää mukavasti.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: (Mersun) iskareista
Ei taida olla NG9-5:ia vielä katsastustilastoissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: (Mersun) iskareista
Noniin, olisi pitänyt lukea ajatuksen kanssa. Siinähän olikin N eikä O. Nojoo, NG9-5 hintaa liene pönkittää se, että niitä on aika rajallisesti tarjolla eikä lisää ole tulossa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.