(Mersun) iskareista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

(Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Vaihdoin pari vuotta sitten ysivitosen vm. '08 E-sarjan farkkumersuun. Saabeja oli kaikkiaan kolme ennen tuota mersua eli niillä tuli ajeltua n. 300 tkm eikä kertaakaan tarvinnut iskareita vaihtaa. Mersuun on nyt vaihdettu eteen uudet jo kaksi kertaa ! Ja sillä on ajettu vasta 65 tkm. Nokalla kompressoriahdettu bensanelikko. Iskarit ovat olleet Sachs -merkkisiä ja niitä taisi olla Saabissakin. Aika huonoa tekoa ovat nykyiset iskarit. Kylmää on tietysti ollut kahtena edellisenä talvena, mutta varsinkin viime talvena olin tosi varovainen, koska ei se iskarien vaihto ollut merkkiliikkeessä mitään halpaa lystiä. Eli ei niitä holtittomalla ajolla särjetty. Ei vaan kestä Suomen talvea !
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tän mie oonkin aina halunnu tietää :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Ohops, ei tästä pitänyt uutta thrediä aloittaa, vaan osalistua tuohon Nutsin aloittamaan keskusteluun, jossa myös ihmetellään huonoa iskareiden kestävyyttä. Anteeksi vaan. Ei pitäisi nakkisormilla käyttää iPadia keskusteluissa... :oops:
eerola
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2009 14:41
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ehdottaisin ratkaisuksi kahta vaihtoehtoista ratkaisua:

Sachsien tilalle Bilsteinit

tai

koko auto vaihtoon ja seuraavaan autoon Airmatic. Airmaticin tolpat kestävät aika hyvin.

Toki on erikoista, jos iskarit kestävät ainoastaan 30Mm. Mahtaisiko tuolla kohdalla olla mahdollista kääntyä myyjäliikkeen puoleen ja kysyä, onko Sachsilla mitään takuuta tai goodwill-takuuta. Vaikka Sachsit eivät kaikkein parasta laatua ole, eivätkä varsinkaan ensiasennus-Sachsit, kyllä niiden mielestäni nyt enemmän pitäisi kestää.
-T
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja CDTA »

eerola kirjoitti:koko auto vaihtoon
Ja merkki myös...no joo, kunhan irvailin :lol:

Morjesta vaan eerola, sie oot rekkautunu tännekkin :D
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Takuuseenhan ne meni, molemmat. Vasen oli ihan rikki ja oikea vaan huono.
Airmaticin laitto olisi vielä paljon kalliimpaa, joten tuskin tulee sellaista laitettua.

NG9-5 olisi kyllä hieno peli, mutta ei taida rohkeus riittää moisen ostamiseen. Eikä tuo foorumin NG9-5 palstakaan oikein vakuuta. Harmia on niissäkin ollut ja hinnat Suomessa vielä turhan korkeat.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ei sellasta kannata ostaa, varaosia et saa juuri mistään.

Kuollut merkki... :mrgreen:
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja 3J »

Oiler kirjoitti:NG9-5 olisi kyllä hieno peli, mutta ei taida rohkeus riittää moisen ostamiseen. Eikä tuo foorumin NG9-5 palstakaan oikein vakuuta. Harmia on niissäkin ollut ja hinnat Suomessa vielä turhan korkeat.
Siis 9-5 hinnat ovat mielestäsi korkealla, eli liikaa arvostusta hinnassa? Ja ostit sitten E-sarjan mersun? 8O

Ja näitä footumeita lueskellessa on hyvä pitää mielessä, että niistä ongelmattomista 9-5:sista ei juuri keskustella. Et ole vissiin lueskellut vastaavaa foorumia E-sarjalaisesta? Kannattaa olla hyvät suodattimet silmillä, jos meinaat merkkifoorumin perusteella päätellä missä autossa on ongelmia. Sen sijaan kannattaa katsella vaikka katsastustilastoja, siellä on mukana myös ne ongelmattomat yksilöt. Saattaa tulos yllättää mukavasti.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei taida olla NG9-5:ia vielä katsastustilastoissa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: (Mersun) iskareista

Viesti Kirjoittaja 3J »

Noniin, olisi pitänyt lukea ajatuksen kanssa. Siinähän olikin N eikä O. Nojoo, NG9-5 hintaa liene pönkittää se, että niitä on aika rajallisesti tarjolla eikä lisää ole tulossa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin