OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tarkoitus olisi viimeinkin tuo nakuledi asentaa. Onko kenelläkään mittaristoa irti, jotta voisi tarkistaa onko siellä ylimääräiselle valolle paikkaa? Ja mistähän saisi tuollaisen holkin joka käy ECUn liittimeen?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onhan siellä vaikka kuinka paljon käyttämättömiä paikkoja manuaalivaihteisessa EU mallissa, kun mittariston ottaa pöydälle niin huomaa kyllä mitä ei ole käytetty, kuten esim shift-up tai automaattiin liittyvät valot.
Mutta on kyllä aika iso vaiva piilottaa tuo ledi mittaristoon kun sen saa paremmin näkyvälle paikalle helpommin.

Pinnit on ihan AMPin vakiokamaa mutta voin lähettää ihan kirjeessä sellaisen johdonpätkällä jos tarjoat pullakahvit ja osoitteen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
matsson
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Touko 25, 2011 10:53
Paikkakunta: Oulu

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja matsson »

Jos sulla on T7 magneettiventtiilimodaus tehtynä niin siellähän on yksi ylimääräinen johto ECU:lta venttiilille. Sen liittimen pinnin voi nyppästä irti ja hyödyntää vaikka nakuledille ;-)
Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kiitoksia vinkeistä, T7 mankku on eli hyödynnänpä tuon ylimääräisen liittimen. Saako tuon vaihtovalon käyttöön jotenkin? Ainakin softasta löytyy Shift_rpm!, mutta onkohan automaattivaihteisen parskuja.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ohjaa ecu T5:ssa eikä myöhemminkän automaattivaihteen vaihtokierroksia eli tuo parametri voi hyvinkin olla se raja jonka jälkeen sytyttää shift-upin mittaristoon. Lamppu vaan näyttää puuttuvan monesti mittaristosta.

Se liitinpinni irtoaa sitten vain tasan oikeankokoisilla irrotustyäkaluilla, itse käytän 0,6 mm poranteriä työntämään ne lukitushaitat sisäänpäin että saa vedettyä pinnin pois paikoiltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
En valosta tiedä mutta eiks toi "Tyhjäpalikka" pitäs olla oikeassa reunassa? Voi olla että sulla Penkinlämmitimet väärinpäin tästapaukses.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

nugge kirjoitti:
Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
En valosta tiedä mutta eiks toi "Tyhjäpalikka" pitäs olla oikeassa reunassa? Voi olla että sulla Penkinlämmitimet väärinpäin tästapaukses.
Joo no kun minäkin olen ollut näkevinäni jossain kuvissa muissa saabeissa toisella lailla nuo penkinlämmittimien napit...
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
Tuo valo syttyy palamaan silloin kun flekti rupeaa pyörimään...
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Miksi moinen valo?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja karg »

vesa67 kirjoitti:Se liitinpinni irtoaa sitten vain tasan oikeankokoisilla irrotustyäkaluilla, itse käytän 0,6 mm poranteriä työntämään ne lukitushaitat sisäänpäin että saa vedettyä pinnin pois paikoiltaan.
Pinnit saa irti liittimestä helposti myös piikkiriman piikeillä. Työntää ne pinnin sivuille ja painaa vähän vaikka pöytää vasten.
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Naxu kirjoitti:Miksi moinen valo?
Sitäpä minäkin täällä ihmettelen :D
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta

Viesti Kirjoittaja ValPe »

matsson kirjoitti:Jos sulla on T7 magneettiventtiilimodaus tehtynä niin siellähän on yksi ylimääräinen johto ECU:lta venttiilille. Sen liittimen pinnin voi nyppästä irti ja hyödyntää vaikka nakuledille ;-)
Ois tarkotus huomenna laittaa kolkkiin nakuledi ja T7-mankkuvenamodin ansiosta olis ECUlla ylimääräinen pinni. Ongelma onkin siinä, että mikä pinni on nyt ylimääräisenä? Muutaman tunnin googlettelulla parasta mitä löysin, on:
BCV connector: Trionic 5
Pin 1: ECU pin 26
Pin 2: +12v
Pin 3: ECU pin 2

BCV Connector: Trionic 7
Pin 1: +12v
Pin 2: ECU pin 13

So I would connect:
T5------->T7
Pin 1---->Pin 2
Pin 2---->Pin 1
josta voisi päätellä, että ECUssa pinni #2 olisi vapaana. Mutta päteekö tuo kolkkiin?

Edit: Kyllä pätee, ECUlta pinni #2 ylimääräisenä irti ja siirto #8 paikkaan. Hyvin pelaa nakuledi.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Vastaa Viestiin