OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Tarkoitus olisi viimeinkin tuo nakuledi asentaa. Onko kenelläkään mittaristoa irti, jotta voisi tarkistaa onko siellä ylimääräiselle valolle paikkaa? Ja mistähän saisi tuollaisen holkin joka käy ECUn liittimeen?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Onhan siellä vaikka kuinka paljon käyttämättömiä paikkoja manuaalivaihteisessa EU mallissa, kun mittariston ottaa pöydälle niin huomaa kyllä mitä ei ole käytetty, kuten esim shift-up tai automaattiin liittyvät valot.
Mutta on kyllä aika iso vaiva piilottaa tuo ledi mittaristoon kun sen saa paremmin näkyvälle paikalle helpommin.
Pinnit on ihan AMPin vakiokamaa mutta voin lähettää ihan kirjeessä sellaisen johdonpätkällä jos tarjoat pullakahvit ja osoitteen
Mutta on kyllä aika iso vaiva piilottaa tuo ledi mittaristoon kun sen saa paremmin näkyvälle paikalle helpommin.
Pinnit on ihan AMPin vakiokamaa mutta voin lähettää ihan kirjeessä sellaisen johdonpätkällä jos tarjoat pullakahvit ja osoitteen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Jos sulla on T7 magneettiventtiilimodaus tehtynä niin siellähän on yksi ylimääräinen johto ECU:lta venttiilille. Sen liittimen pinnin voi nyppästä irti ja hyödyntää vaikka nakuledille 

Ex:Saab 9-5 2.3T -07
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Ex:Saab 9-3 2.0t -99
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Kiitoksia vinkeistä, T7 mankku on eli hyödynnänpä tuon ylimääräisen liittimen. Saako tuon vaihtovalon käyttöön jotenkin? Ainakin softasta löytyy Shift_rpm!, mutta onkohan automaattivaihteisen parskuja.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Ei ohjaa ecu T5:ssa eikä myöhemminkän automaattivaihteen vaihtokierroksia eli tuo parametri voi hyvinkin olla se raja jonka jälkeen sytyttää shift-upin mittaristoon. Lamppu vaan näyttää puuttuvan monesti mittaristosta.
Se liitinpinni irtoaa sitten vain tasan oikeankokoisilla irrotustyäkaluilla, itse käytän 0,6 mm poranteriä työntämään ne lukitushaitat sisäänpäin että saa vedettyä pinnin pois paikoiltaan.
Se liitinpinni irtoaa sitten vain tasan oikeankokoisilla irrotustyäkaluilla, itse käytän 0,6 mm poranteriä työntämään ne lukitushaitat sisäänpäin että saa vedettyä pinnin pois paikoiltaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
En valosta tiedä mutta eiks toi "Tyhjäpalikka" pitäs olla oikeassa reunassa? Voi olla että sulla Penkinlämmitimet väärinpäin tästapaukses.Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Joo no kun minäkin olen ollut näkevinäni jossain kuvissa muissa saabeissa toisella lailla nuo penkinlämmittimien napit...nugge kirjoitti:En valosta tiedä mutta eiks toi "Tyhjäpalikka" pitäs olla oikeassa reunassa? Voi olla että sulla Penkinlämmitimet väärinpäin tästapaukses.Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Tuo valo syttyy palamaan silloin kun flekti rupeaa pyörimään...Mikko.92 kirjoitti:http://img507.imageshack.us/img507/6427/kuva0081.jpg
Mietin että mikähän valo mahtaa olla tuo tuossa vasemmanpuoleisessa paikassa? Voisikohan olla yhteyksissä ilmastoinnin kompuraan kun yleensä palaa sillointällöin ilmastoinnin ollessa päällä?
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Miksi moinen valo?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Pinnit saa irti liittimestä helposti myös piikkiriman piikeillä. Työntää ne pinnin sivuille ja painaa vähän vaikka pöytää vasten.vesa67 kirjoitti:Se liitinpinni irtoaa sitten vain tasan oikeankokoisilla irrotustyäkaluilla, itse käytän 0,6 mm poranteriä työntämään ne lukitushaitat sisäänpäin että saa vedettyä pinnin pois paikoiltaan.
Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Sitäpä minäkin täällä ihmettelenNaxu kirjoitti:Miksi moinen valo?

Re: OG9-3 T5 nakuledi + mittaristosta
Ois tarkotus huomenna laittaa kolkkiin nakuledi ja T7-mankkuvenamodin ansiosta olis ECUlla ylimääräinen pinni. Ongelma onkin siinä, että mikä pinni on nyt ylimääräisenä? Muutaman tunnin googlettelulla parasta mitä löysin, on:matsson kirjoitti:Jos sulla on T7 magneettiventtiilimodaus tehtynä niin siellähän on yksi ylimääräinen johto ECU:lta venttiilille. Sen liittimen pinnin voi nyppästä irti ja hyödyntää vaikka nakuledille
josta voisi päätellä, että ECUssa pinni #2 olisi vapaana. Mutta päteekö tuo kolkkiin?BCV connector: Trionic 5
Pin 1: ECU pin 26
Pin 2: +12v
Pin 3: ECU pin 2
BCV Connector: Trionic 7
Pin 1: +12v
Pin 2: ECU pin 13
So I would connect:
T5------->T7
Pin 1---->Pin 2
Pin 2---->Pin 1
Edit: Kyllä pätee, ECUlta pinni #2 ylimääräisenä irti ja siirto #8 paikkaan. Hyvin pelaa nakuledi.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173