2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Tervehdys.
Ajattelin kysäistä apuja täältä kun tuntuu saabini vika menevän hieman yli hilseen. Elikkä auto on siis 2.3t -98 johon laitettu 04-vm. moottori jolla ajettu n.180tkm. Autossa on vanhan koneen johtosarja imusarja ynnä muut apulaitteet. Ja etanoli softa asennettu viime viikolla ja sen jälkeen ajettu viinalla noin puol tankkia.
Ja vikahan oli semmoinen, että ohitutilanteessa kiihdyttäessä hetken kuluttua alkaa auto rykimään ja kun hieman höllää niin rykiminen loppuu ja taas uudelleen ohittaessa sama homma. En antanut tämän haitata, mutta yksi aamu näin ohittaessani auto taas alkoi rykimään ja tämän jälkeen ei ole käynyt kuin kolmella. Ja tämä rykimis ohitus jonka jälkeen auto alkoi kolmella käymään oli neljäs kun koko rykimistä on tapahtunut.
vikakoodiksi auto antoi ykkös pytyn sytytyshäiriön muistaakseni SID:ssä 769 . Kaikki SID arvot olivat olleet hyviä ennen tätä, mutta nyt missfirejä tulee kokoajan, lamda näyttää kierroksilla +1000 ja yli tyhjäkäynnillä perus +-300. Se mikä minua eniten ihmetyttää on se että SID näyttää imuilman lämpötilaksi jotain aivan eriskummallisia lukuja esim. se voi olla +14 asteessa minuutin käyttämisen jälkeen +40 astetta.
Nyt olen vaihtanut tulpat ja sytytyskasetin ja sama vika jatkuu enkä tiedä mitä seuraavaksi tekisin.
Kiitokset vastauksista etukäteen.
-Mikko
Ajattelin kysäistä apuja täältä kun tuntuu saabini vika menevän hieman yli hilseen. Elikkä auto on siis 2.3t -98 johon laitettu 04-vm. moottori jolla ajettu n.180tkm. Autossa on vanhan koneen johtosarja imusarja ynnä muut apulaitteet. Ja etanoli softa asennettu viime viikolla ja sen jälkeen ajettu viinalla noin puol tankkia.
Ja vikahan oli semmoinen, että ohitutilanteessa kiihdyttäessä hetken kuluttua alkaa auto rykimään ja kun hieman höllää niin rykiminen loppuu ja taas uudelleen ohittaessa sama homma. En antanut tämän haitata, mutta yksi aamu näin ohittaessani auto taas alkoi rykimään ja tämän jälkeen ei ole käynyt kuin kolmella. Ja tämä rykimis ohitus jonka jälkeen auto alkoi kolmella käymään oli neljäs kun koko rykimistä on tapahtunut.
vikakoodiksi auto antoi ykkös pytyn sytytyshäiriön muistaakseni SID:ssä 769 . Kaikki SID arvot olivat olleet hyviä ennen tätä, mutta nyt missfirejä tulee kokoajan, lamda näyttää kierroksilla +1000 ja yli tyhjäkäynnillä perus +-300. Se mikä minua eniten ihmetyttää on se että SID näyttää imuilman lämpötilaksi jotain aivan eriskummallisia lukuja esim. se voi olla +14 asteessa minuutin käyttämisen jälkeen +40 astetta.
Nyt olen vaihtanut tulpat ja sytytyskasetin ja sama vika jatkuu enkä tiedä mitä seuraavaksi tekisin.
Kiitokset vastauksista etukäteen.
-Mikko
-98 9-5 2.3T Aut. ReFuel
ex. Useita muun merkkisiä
ex. Useita muun merkkisiä
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Mittaapa puristuspaineet pytyistä. Saattaa olla että immu on päästänyt seoksen laihalle (rykii kyllä kunnes tulee turmio), yhdessä pytyssä on käynyt jokin vahinko (venttiilistä lohjennut pala tai männärengasvaurio) ja se näkyy tuolla mittauksella heti.
Mittari on halpa ostaa vaikka itselle motonetista/biltemasta tms.
Mittari on halpa ostaa vaikka itselle motonetista/biltemasta tms.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Täytyypi tehdä tuo heti kun pääsee töistä kotiin.
Niin on taas paljon viisaampi
Niin on taas paljon viisaampi

-98 9-5 2.3T Aut. ReFuel
ex. Useita muun merkkisiä
ex. Useita muun merkkisiä
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Testailin tossa ne puristukset.
Eipä näyttänyt ykköspytylle minkäänlaisia puristuksia ja muissakin ptyissä oli melko matalat 3-7 välillä. En kyllä aivan sataprosenttisesti luota tohon motonet mittariin, mut kyllä nyt luulis et ois ykköseenkin ees jotain näyttäny. Siltä alkaa pikkuisen vaikuttamaan että on täystuho pesinyt saabin pellin alle. ei taida paljon muuta olla tehtävissä kuin pistää auto lihoiks. Vettä oli kyllä vähän kadonnut mutta en kyllä usko et kansipahvi tällai oikuttelisi kun ei kuitenkaan sekoita öljyjä ja vesiä.
Tulpatkin oli aika valkoiset mikä kyllä viittaa et laihalla on menty.
Eipä näyttänyt ykköspytylle minkäänlaisia puristuksia ja muissakin ptyissä oli melko matalat 3-7 välillä. En kyllä aivan sataprosenttisesti luota tohon motonet mittariin, mut kyllä nyt luulis et ois ykköseenkin ees jotain näyttäny. Siltä alkaa pikkuisen vaikuttamaan että on täystuho pesinyt saabin pellin alle. ei taida paljon muuta olla tehtävissä kuin pistää auto lihoiks. Vettä oli kyllä vähän kadonnut mutta en kyllä usko et kansipahvi tällai oikuttelisi kun ei kuitenkaan sekoita öljyjä ja vesiä.
Tulpatkin oli aika valkoiset mikä kyllä viittaa et laihalla on menty.
-98 9-5 2.3T Aut. ReFuel
ex. Useita muun merkkisiä
ex. Useita muun merkkisiä
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
No kansirempan nyt vielä tekee jos vaan on yhdestä pytystä venttiilistä palanen pois tai jopa mäntä pikkasen mällinyt vinoon. Jos pyttyyn päästää painetta niin tuleekohan ilma öljyntäyttötuuban kautta ulos vai meneekö pakosarjaan ja turbolle päin ?
Männänrengas tai mäntä jos on saanut osumaa niin alkaa työmäärä olemaan jo sellainen että harkintaa. Riippuen tietenkin loppuauton kuntoasteesta.
Männänrengas tai mäntä jos on saanut osumaa niin alkaa työmäärä olemaan jo sellainen että harkintaa. Riippuen tietenkin loppuauton kuntoasteesta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Täytyypi tuo vielä tutkia ja jos paineet ei tuu öljykorkista niin täytyy varmaan hattu nostaa koneesta pois ja viedä koneistamolle. Sääli vaan kun auto oli kuitenkin hyväkuntoinen ja olin jo ehtinyt tykästyä saabiin.
Täytyy vaan toivoa ettei olis mäntä porsinut
Muuten tulee varaosa auto myyntiin kokonaisena tai osina
Täytyy vaan toivoa ettei olis mäntä porsinut

Muuten tulee varaosa auto myyntiin kokonaisena tai osina

-98 9-5 2.3T Aut. ReFuel
ex. Useita muun merkkisiä
ex. Useita muun merkkisiä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 16:29
- Paikkakunta: Helsinki/Mäntsälä
- Viesti:
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Kyllä me mikko siitä sulle vielä auto tehdään. 

Jäsen #3875
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
900 S 2.0 T16 MY90, 9-5 Aero MY02, 9-5 "Aero" MY98 Automaatti
Uusi silmäterä 9-5 Aero XWD 2.0 TTID MY11
Re: 2.3t Aut. -98 biopower käy kolmella
Juu
Täytyy vaan ottaa ittee niskasta kiinni ja ruveta remontti hommiin
Vielä kun keksii alle jonkun halvan pelin millä ajella työ ajot.

Täytyy vaan ottaa ittee niskasta kiinni ja ruveta remontti hommiin

Vielä kun keksii alle jonkun halvan pelin millä ajella työ ajot.
-98 9-5 2.3T Aut. ReFuel
ex. Useita muun merkkisiä
ex. Useita muun merkkisiä