B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Koneen kannakkeet ei kyllä tukevuudellaan vakuuttaneet, 3mm pellistä tjsp? Aikansa kun pärryyttelet niin saattaa väsymistä ilmetä?
Mites tuo DP:n vesivaippa? Miten pitkälle se on erotettu pakokaasuista? Ensin katsoin vain että poistovedet tulee suoraan pakoputkeen ilman vaippaa mutta niin ei tosiaan taida olla vaan vaipat hitsattu ympärille. Eihän vesi pääse valumaan missään kohtaa pakopesään?
Tuleeko pakoputket oikeesti puhaltamaan tuohon uimatasolle?
Mites tuo DP:n vesivaippa? Miten pitkälle se on erotettu pakokaasuista? Ensin katsoin vain että poistovedet tulee suoraan pakoputkeen ilman vaippaa mutta niin ei tosiaan taida olla vaan vaipat hitsattu ympärille. Eihän vesi pääse valumaan missään kohtaa pakopesään?
Tuleeko pakoputket oikeesti puhaltamaan tuohon uimatasolle?
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Kannakkeiden tekijä vastannee tässä ketjussa itse tuohon ensimmäiseen, minulle ne riittivät oikein hyvin, en olisi muuten alkanut niitä alle laittamaan. Noiden tehtävähän on lähinnä korkeuden säätö sekä tärinän vaimennus, takakorvista pultattu koko pulttijaon matkalta kilpeen kiinni, että siellä se kanto on.f-19 kirjoitti:Koneen kannakkeet ei kyllä tukevuudellaan vakuuttaneet, 3mm pellistä tjsp? Aikansa kun pärryyttelet niin saattaa väsymistä ilmetä?
Mites tuo DP:n vesivaippa? Miten pitkälle se on erotettu pakokaasuista? Ensin katsoin vain että poistovedet tulee suoraan pakoputkeen ilman vaippaa mutta niin ei tosiaan taida olla vaan vaipat hitsattu ympärille. Eihän vesi pääse valumaan missään kohtaa pakopesään?
Tuleeko pakoputket oikeesti puhaltamaan tuohon uimatasolle?
Turbolta pieni pätkä ilman vaippaa ja siitä loppuun asti vesivaipallinen putki.
Tulevat, varsin yleistä jenkkivehkeissä, jos haluaa jossain vaiheessa hiljentää äänimaailmaa, niin tuohon on sitten jo valmiiksi jenkkipoika keksinyt "silent choice"-ratkaisun, jossa vedetään reikä tasoon ja 90 asteen mutkilla putket läpi ja alaspäin.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Koneen etupäänkannakkeisiin mietin ensin kolmiotukia, mut tuntui olevan niin tukevasti kiinni sieltä vauhtipyörän päästä, että noiden tehtäväksi lähinnä jää pitää lohkon toinen pää oikealla korolla. Katotaan väsyykö nurkistaan, mutta en pidä todennäköisenä. Vähän normia isommalla uralla kanttasin noi silti.
Putkien ulostulojen sijainti oli myös mun mielestä aika brutaali veto, mutta pääsee ohjaamon Pioneerin popit eläkkeelle, eikä tarvi kuunnella kanssamatkustajien mietteitä kun Saabin koneet on äänessä No, omistaja tietää mitä haluaa ja bonuksena tolla ratkaisulla saa uimisen jälkeen näppärästi kuivattua jalatkin. Rapakon toisella puolen tekevät noita ratkaisuja, kuvassa putkien jatkeena V8-isolohko http://img39.imageshack.us/img39/9168/008e.jpg
Oikeasti minua vieläkin mietityttää se fuelcutin käyttö vaihteen irroitukseen. Lähinnä huolettaa koneiden mahdollinen sammuminen kun ovat tyhjäkäyntikierroksilla silloin. Pitää simuloida toi fuelcut vaikka autossa ensin toimivaksi, kun tuli jo vaihtoehtoinen ratkaisu jolla voisi manipuloida sytkää ja sillä saada veto katkeamaan hetkeksi.
Putkien ulostulojen sijainti oli myös mun mielestä aika brutaali veto, mutta pääsee ohjaamon Pioneerin popit eläkkeelle, eikä tarvi kuunnella kanssamatkustajien mietteitä kun Saabin koneet on äänessä No, omistaja tietää mitä haluaa ja bonuksena tolla ratkaisulla saa uimisen jälkeen näppärästi kuivattua jalatkin. Rapakon toisella puolen tekevät noita ratkaisuja, kuvassa putkien jatkeena V8-isolohko http://img39.imageshack.us/img39/9168/008e.jpg
Oikeasti minua vieläkin mietityttää se fuelcutin käyttö vaihteen irroitukseen. Lähinnä huolettaa koneiden mahdollinen sammuminen kun ovat tyhjäkäyntikierroksilla silloin. Pitää simuloida toi fuelcut vaikka autossa ensin toimivaksi, kun tuli jo vaihtoehtoinen ratkaisu jolla voisi manipuloida sytkää ja sillä saada veto katkeamaan hetkeksi.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Ok, eli kone on tuettu muuten tukevasti, ajattelin ensin että kone kiinni esim. neljällä tuollaisella eiköhän pysy siis paikoillaan.
Pakoputkia mietin tosiaan kun räkii kaikki vedet ja pakokaasut sitten uimatasolle, menee varmaan hyvään kuntoon? Pintaputket kyllä ihan jees, niitä en sinänsä ihmettele, saapahan nelosen höpinät kuuluville.
Pakoputkia mietin tosiaan kun räkii kaikki vedet ja pakokaasut sitten uimatasolle, menee varmaan hyvään kuntoon? Pintaputket kyllä ihan jees, niitä en sinänsä ihmettele, saapahan nelosen höpinät kuuluville.
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Koesavut otettu toisesta koneesta
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Voi parit, lievästi kateelliset löytyä tältäkin foorumilta, kun saat tuon pelaamaan.savihousu kirjoitti:Koesavut otettu toisesta koneesta
Yksi löytyy sitten ainakin täältä
900C -86
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Kivat on äänet!
Tehkääpäs sitten koeajolla video, jossa kameramiehen ohi ajetaan urku auki. Olis kiva kuulla, kuinka Saabi laulaa suorilla putkilla
Mahtava projekti kertakaikkiaan!
Tehkääpäs sitten koeajolla video, jossa kameramiehen ohi ajetaan urku auki. Olis kiva kuulla, kuinka Saabi laulaa suorilla putkilla
Mahtava projekti kertakaikkiaan!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: B234 marinointi / Vator 22 "twinturbo"
Sehän hörpöttää kuin turbo og900, kiitokset pakosarjan muotoilun.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Pikkusen päivitetty tarinaa kuvien kera, ei suurta edistystä kuitenkaan, toisen IC:n putkisto alkaa saada muotoaan, vähän katon pintakäsittelyä ja toisen koneen johtosarja saatiin väkerrettyä. Vähän menny taas pikkuosien odottelussa ja oheispuuhissa.
Ens viikolla pitäis mennä taas töihin, että siinähän se loma tän kans onkin menny. Kova toive olis olla Heinäkuussa vesillä, katotaan kuin käy
Ens viikolla pitäis mennä taas töihin, että siinähän se loma tän kans onkin menny. Kova toive olis olla Heinäkuussa vesillä, katotaan kuin käy
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Miksi IC:n putket menee tuon mercruiserin pöntön alta? Enempää tietämättä tulee mieleen että paljon turhaa putkea, vastusta ja lagia SPUULIIN.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Eihän sillä spoolilla ole merkitystä, kuulemma.
Pääasia että putket jauhaa ja propelli pyörii ?
Pääasia että putket jauhaa ja propelli pyörii ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Juu, ei sillä spoolauksella suurta merkitystä tuolla ole. Tossa kohtaa joutuu miettimään putkien korkeutta konehuoneen kannen suhteen. Varmaan olisi vaihtoehtoisia reittejä parikin, mutta tuolta nyt vedin. Tosta koneen ja Mercun coolerin välistäkin olisi varmaan suoremmin saanut, mutta veneessä joutuu jättämään seisonta- ja työtilaa myös tuonne, eli jos joka paikan vetää tukkoon, niin aika purkuhuommat on edessä kun joutuu jotain tekemään.
Katotaan nyt miten se lopullisesti asettuu, ei niitä hitsattu ole
Katotaan nyt miten se lopullisesti asettuu, ei niitä hitsattu ole
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Harmittaako?vesa67 kirjoitti:Eihän sillä spoolilla ole merkitystä, kuulemma.
Pääasia että putket jauhaa ja propelli pyörii ?
Mä tiesin että tarraat tuohon kyllä, sarkasmi on vaikea laji...
Mutta tässä tuolla asialla on akuutimpi merkitys koska pelkällä putkien vedolla voi vaikuttaa merkittävästi rakenteen yksinkertaisuuteen, putkien määrään, liitoksiin sekä sitä spooliakin nopeuttaa, ilman mitään menetystä.
Toisin kuin sen pakosarjan jäähdytyksen kanssa -> paloturvallisuus. Väännänkö rautalangasta? Turvallisuuden nimissä spoolista voi ja kannattaa tinkiä. Ahtoputkiston rakennetta muuttamalla tässä tapauksessa ei tarvitse. Vaikka se spooli on tosiaan edelleen sivuseikka, mutta jos sitä voi parantaa järkevällä tavalla niin miksei.
Viimeksi muokannut f-19, La Kesä 30, 2012 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: B234 marinointi / Vator 22 Turbo
Jees aattelinkin että korkeus voi tulla tuossa kohtaa se rajoittava tekijä, mutta ilman tarkempaa tietoa tuosta ei sitä nähnyt. Toisaalta jos ruuvaustilanteessa haluaa tilaa ja helpotusta niin päällimmäisenä menevä putki on ehkä helpoin osa ruuvata irti pois tieltä kun tilaa haluaa.savihousu kirjoitti:Juu, ei sillä spoolauksella suurta merkitystä tuolla ole. Tossa kohtaa joutuu miettimään putkien korkeutta konehuoneen kannen suhteen. Varmaan olisi vaihtoehtoisia reittejä parikin, mutta tuolta nyt vedin. Tosta koneen ja Mercun coolerin välistäkin olisi varmaan suoremmin saanut, mutta veneessä joutuu jättämään seisonta- ja työtilaa myös tuonne, eli jos joka paikan vetää tukkoon, niin aika purkuhuommat on edessä kun joutuu jotain tekemään.
Katotaan nyt miten se lopullisesti asettuu, ei niitä hitsattu ole
Lisäksi jokainen liitos etenkin näin alussa kun ne ei tosiaan ole hitsattuna, tuo lisää riskiä ahtovuotoihin sekä kokonaan irti pullahtaviin liitoksiin.