Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Kyllä vahvasti näyttää siltä, että immun kunnon tarkastaminen ei tekisi pahaa, vaikka ei olisi tarkoitus edes päivittää biopoweriksi tai virittää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Onkohan merkkikorjaamoillakaan laitetta millä immua voisi testata, vai onko tuota kuntoa vain yritettävä päätellä mAir/mReg arvoista ja etanolin adaptaatiosta?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Re 85 Softa
GM:n Tech2 testerillä onnistuu immun tsekkaus ja pitäis löytyä merkkikorjaamojen lisäksi monilta Saapisteiltakin jotka kirjoittelevat tällekin palstalle.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Re 85 Softa
Tech2 immun tarkistus on melko tyhjän kanssa, ei se juuri paremmin vikaa löydä kuin Trionicin oma diagnostiikka joka ei sekään immun hajoamista ikinä tajua. Paras tapa on vertailla ahtopainetta ja ilmamassaa täydessä kuormituksessa. Tyhjäkäynti ja kevyt ajo ei kerro mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
techillähän nuo ahtopaine vs ilmamassat vs seos vertailut onnistuu yhtälailla kuin sid infolla, mutta jos kyse softasta, jossa ei ole sidinfoa päällä, niin tech paras vaihtoehto.. itselle ei ole mg/c arvoja perus obd testerillä tullut vastaan.. vain kokonais ilmamassan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Re 85 Softa
Eli onko se Tech2 oleva ilmamassan poikkeama lasketusta jollakin tavalla epäluotettava toiminto siis eikö se tomi oikein vai mistä on kyse?
Kyselen ihan vain mielenkiinnosta, en ole moista härpäkettä itse käyttänyt
Kyselen ihan vain mielenkiinnosta, en ole moista härpäkettä itse käyttänyt

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Re 85 Softa
Trionicin laskentaa se muistaakseni käyttää, mutta Hook taisi tarkoittaa sitä että katsotaan reaaliaikaisesta datasta Techillä mikä on ilmamassa mg/C ja mikä on ahtopaine ja tehdään se oma päätelmä kokemuksen perusteella.
Vakioautossa tuo on se helpoin keino, toisaalta melkein samalla vaivalla kyllä sinne ohjelmoisi SID Infolla enabloidun softan.
Vakioautossa tuo on se helpoin keino, toisaalta melkein samalla vaivalla kyllä sinne ohjelmoisi SID Infolla enabloidun softan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Saakos SID infoon tota ilamassan poikkeamaa, olis hiukan käyttäjäystävällisempi tapa seurata ajaessa tota immun toimintaa?


Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Re 85 Softa
Minun mielestäni tuo Sid-infon Pinl ja Mair vertailu ei niin hankalaa ole, kun ottaa huomioon ettei siihen tarvitse mitään erillistä laitetta edes käyttää. Automaattivaihteisen kanssa kyllä nopeudet kasvaa äkkiä laittomiksi kun yrittää saada täyskuorman pidettyä tarpeeksi kauan lukemien toteamiseksi. Voi olla hyvä käyttää apumiestä näytön lukemiseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Se syy miksi en oikein luota siihen ilmamassan poikkeamaan MAF vs. MAP laskenta on että se on etenkin virisoftilla lähinnä kalibroitu vain siellä pienemmillä kuormilla tarkaksi. Täysillä ahdoilla ei pidä enää paikkaansa, MAP:n osalta kartta loppuu yleensä 1 bar ahtopaineeseen. Kuitenkin vikaantunut MAF tulee parhaiten esiin täydellä kuormituksella, vajaakuormalla virhe ei ole niin suuri.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Kertokaa tyhmälle adaptaatio=? Ja pitääkö jotain tehdä sen eteen? Mistä seurata?
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: Re 85 Softa
Nappe kävi laittamssa softan. Autosta paljastui vikoja, kun AD85 arvoksi tuli 175 (95e10 tankissa). Nappe meinasi myös, että toteutunut ilmamassa käyttäytyi vähän laiskasti ja ahdin piikkasi liikaa. Imuvuotoa/Immuvikaa veikkasi
Vaihtelin helpoimmat pienet letkut, kiristelin klemmareita sieltä täältä ja tärkeimpänä puhdistin IMMun sopivalla aineella, ja myös tulppasin EVAP-systeemin (kobran ja mankkuvenän välillä olevasta t-haarasta). Jätin siis kuitenkin letkun mankkuvenan ja kobran välille.
Kävin tankilla hakemass 95e10 ainetta, ja nyt auto adaptoitui arvoon 50 (vaikuttaa olevan vähän alakanttiin?)
Tein muutamia vetoja manuaalitilassa kolmosella:
MReq maks: 1040-1060
Mair: 1000-1060 (tuntui seuraavan aika hyvin pyyntiä)
Pinl maks: 2250 (muutamalla vedolla tuo tuntui nousevan vain 2150 asti, eli tuo 2250 on ilmeisesti joninlainen piikkaus talla pohjaan -tilantessa)
Amul: 78
Onkohan nuo arvot nyt sitä luokkaa kun niiden tulisi olla? Mreq/Mair arvojen käytöstä ei tietysti oikein nää muuten kuin ajon aikana, mutta vastaako tuo ahtopaine nyt tuota Mair-arvoa, vai ahtaako auto vieläkin liikaa?
Auto on 9-5 2.0t vuosimallia 2003, automaatti. Ahtimena Mitsu TD04-15. Laitettu softa oli ymmärtääkseni normaali garrett stage1 softa (220hv/320Nm bensalla ja 230hv/350Nm etanolilla).
Vaihtelin helpoimmat pienet letkut, kiristelin klemmareita sieltä täältä ja tärkeimpänä puhdistin IMMun sopivalla aineella, ja myös tulppasin EVAP-systeemin (kobran ja mankkuvenän välillä olevasta t-haarasta). Jätin siis kuitenkin letkun mankkuvenan ja kobran välille.
Kävin tankilla hakemass 95e10 ainetta, ja nyt auto adaptoitui arvoon 50 (vaikuttaa olevan vähän alakanttiin?)
Tein muutamia vetoja manuaalitilassa kolmosella:
MReq maks: 1040-1060
Mair: 1000-1060 (tuntui seuraavan aika hyvin pyyntiä)
Pinl maks: 2250 (muutamalla vedolla tuo tuntui nousevan vain 2150 asti, eli tuo 2250 on ilmeisesti joninlainen piikkaus talla pohjaan -tilantessa)
Amul: 78
Onkohan nuo arvot nyt sitä luokkaa kun niiden tulisi olla? Mreq/Mair arvojen käytöstä ei tietysti oikein nää muuten kuin ajon aikana, mutta vastaako tuo ahtopaine nyt tuota Mair-arvoa, vai ahtaako auto vieläkin liikaa?
Auto on 9-5 2.0t vuosimallia 2003, automaatti. Ahtimena Mitsu TD04-15. Laitettu softa oli ymmärtääkseni normaali garrett stage1 softa (220hv/320Nm bensalla ja 230hv/350Nm etanolilla).
Re: Re 85 Softa
eka kyssäri: miksi garrett softa, jos kerran mitsun ahdin? Kai nappella olisi joku aeroon pohjautuva versio tms. Joka olisi paremmin optimoitu mitsulle?
Re: Re 85 Softa
Se on sitä kun trionic moottorinohjausjärjestelmä huomaa jonkun arvon muuttuneen, niin se säätää muut sen säädettävissä olevat asiat tämän uuden arvon mukaan. Eli muuntumista, muokkautumista se tarkoittaa.suoabbi kirjoitti:Kertokaa tyhmälle adaptaatio=? Ja pitääkö jotain tehdä sen eteen? Mistä seurata?
Tämä tapahtuu automaattisesti, sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin ajaa autollasi.
Viimeksi muokannut CDTA, La Heinä 07, 2012 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Re 85 Softa
Nappe kirjoitti seuraavasti:blair kirjoitti:eka kyssäri: miksi garrett softa, jos kerran mitsun ahdin? Kai nappella olisi joku aeroon pohjautuva versio tms. Joka olisi paremmin optimoitu mitsulle?
15t ahtimella voisi saada bensalla jopa 250hv/350Nm ja etanolilla n.240hv/370Nm, perinteisesti 2.0t garretilla BioPower stage1 on 220hv/320Nm bensalla ja 230hv/350Nm etanolilla.
Otin siis tuon jälkimmäisen. Kai siinäkin on tuo ahdin huomioitu, olettaisin?