Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Itselläni nyykähti Saab 9-5 Aero vm01 fcode 4882 kera hämeenlinnaan, onkos kellään tietoa mistä sais hämeenlinnasta uutta tk 3.7 version sytkäkassua ostettua? Vähämaan Saab huolosta hyvinkäältä sais sytkäkassun, mutta ne ovat 2viiikkoa nytten lomalla :(
Kun toi vikakoodi tuli niin auto ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä ja missejä tuli tasaseen kokoajan tyhjäkäynillä, kieroksilla motti kävi normaalisti.
Nytten vehjes ei enään olleskaan käynisty. Kieroksia näkyy sidissä startatessa että kampiakselin asentoanturi se ei varmaankaan ainakaan ole.
Viimeksi muokannut JanisHell, Ma Heinä 09, 2012 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Joo eiköhän se di-kassu ole porsinut. P1312 = sytytyskatkos sylentereissä yksi ja kaksi.
Pyörisi varmaan kolmella, jos toinen noista tulpista olis mykkänä.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Menikö miten äkkiä?
Itsellä tuo 4882 palanut vuoden aludta saakka,oon ootellu armonlaukausta mutta ei.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Tobbana kirjoitti:Joo eiköhän se di-kassu ole porsinut. P1312 = sytytyskatkos sylentereissä yksi ja kaksi.
Pyörisi varmaan kolmella, jos toinen noista tulpista olis mykkänä.

-Sami
Oli siellä sidissä vielä toinenkin vikakoodi, mutta sitä ei pääse näkemään ilman tekkiä.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

mienkoiv kirjoitti:Menikö miten äkkiä?
Itsellä tuo 4882 palanut vuoden aludta saakka,oon ootellu armonlaukausta mutta ei.
Kun toi vikakoodi tuli niin sytty moottorinvikalo ja käynti ei heti huonontunu, ekan sammutuksen ja strattauksen jälkeen tuli selkeä vika vasta esiin. Itselläni toi 4882 vikakoodi oli tullut viimekesälläkin kuumilla keleillä, mutta mitään selkeetä vikaa ei silloin tullut ja vikoodin nollasin akun miinus navan irrottamalla.

Nytten luulen että tämä kostean kuumakeli tappoi viimeisiä vievän sytkäkassun.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eiköhän siellä ole kaverina sitten p1334, eli sytytyskatkos sylintereissä 3 ja 4. :)
DI-kasetti entinen. Ja mienkoiv:lle, nakutustunnistus ei välttämättä pelaa, jos nuo vikakoodit loimottelee. Itselläkin oli edellinen di-kassu tuollainen ja kone nakutteli paskalla softalla selvästi, onneksi ei tullut mäntäpistiäinen kylään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Sytytyskasetti hämeenlinnan läheisyydestä?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

joo,itellä missfirejä max. tullu 50 kerran,yleensä 2
noitako tarkoitit?

edittiä, niin ja aina käynnistettäessä,ei revitellessä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin. Ajoin auton tiensivuun ja auto jäi tyhjäkäynille ja sitten sammu eikä käynisty enään. Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet. Startatessa näyttää sidi 200rpm että varmaan kampiakselinasentoanturi on kunnossa?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

JanisHell kirjoitti:Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet.
Mittari on tässä vaiheessa turhaa hifistelyä. Kokeile painaa sitä bensatukissa olevaa neulaventtiiliä. Jos sieltä tulee edes joten kuten bensaa, niin mielestäni se riittää. Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).

Ota sytkäkasetti irti ja laita siihen vaikka vanhat tulpat. Kiedo rautalankaa tulppien kierteiden ympärille ja piuhan toinen pää koneen runkoon (maadoitus). Sitten kaveri starttaa ja katsot iskeekö kipinää. Jos kipinä tulee säännöllisesti kaikkii tulppin, niin asentoanturi ja kasetti on kunnossa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

JanisHell kirjoitti:Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin.
Tulikos samalla vaihdettua tulpat?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

9000 automaatilla kirjoitti:
JanisHell kirjoitti:Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin.
Tulikos samalla vaihdettua tulpat?
Joo vaihdoin tulpat ton parinkilsan ajon jälkeen eikä auttanut mitenkään tilanteeseen.
Vikakoodeja auto ei enään anna.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

9000T&95SE kirjoitti:Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).
Eli se bensatukilta (tai siitä kiepeiltä :oops: ) imusarjassa olevaan holkkiin menevä letku? Meinasin sen vaihtaa alipaineletkujen ohessa, josko se tai sen vuoto jotain murhetta tekisi. On vaan vähän hankalassa paikassa, purattaisko läppäkotelon alta pois vai millä olette tuonne saanut uuden letkun sorkittua?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

9000T&95SE kirjoitti:
JanisHell kirjoitti:Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet.
Mittari on tässä vaiheessa turhaa hifistelyä. Kokeile painaa sitä bensatukissa olevaa neulaventtiiliä. Jos sieltä tulee edes joten kuten bensaa, niin mielestäni se riittää. Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).

Ota sytkäkasetti irti ja laita siihen vaikka vanhat tulpat. Kiedo rautalankaa tulppien kierteiden ympärille ja piuhan toinen pää koneen runkoon (maadoitus). Sitten kaveri starttaa ja katsot iskeekö kipinää. Jos kipinä tulee säännöllisesti kaikkii tulppin, niin asentoanturi ja kasetti on kunnossa.
Joo kyllä se suutintukki jonkunverran ruikkaseen kun painaa sitä nippaa, mutta eniten ihmettelen vaikka kuinka vehjettä yrittää starttaa niin tulpat ei kastu?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Kävin taas testaamassa niin bensapumppu kyllä sylkäsee bensat melkeen kattoon saakka kun näytti virtoja bensaletku irrotettuna pumpusta. Ovelaa vaan että kun rassasin virrat päälle ja pois noin viitisen kertaa niin auto käynisty ja kävi hyvin jotain 4sek sitten sammahti yhtäkkiä ja tämän onnistuin tekemään muutaman kerran. Pitää seuraavaksi vaihtaa bensansuodatin jos se tukkii järjestelmään jostakin syystä.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Sytytyskasetti vaihdettu ei auttanut vikaan?

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

JanisHell kirjoitti:Ovelaa vaan että kun rassasin virrat päälle ja pois noin viitisen kertaa niin auto käynisty ja kävi hyvin jotain 4sek sitten sammahti yhtäkkiä ja tämän onnistuin tekemään muutaman kerran.
Katsoitko tuleeko sitä kipinää? Vaikuttaa jossain määrin maadoitusongelmalta.

Toisaalta jos tulpat ei kastu, niin suuttimet eivät saane ohjausta.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin