Itselläni nyykähti Saab 9-5 Aero vm01 fcode 4882 kera hämeenlinnaan, onkos kellään tietoa mistä sais hämeenlinnasta uutta tk 3.7 version sytkäkassua ostettua? Vähämaan Saab huolosta hyvinkäältä sais sytkäkassun, mutta ne ovat 2viiikkoa nytten lomalla
Kun toi vikakoodi tuli niin auto ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä ja missejä tuli tasaseen kokoajan tyhjäkäynillä, kieroksilla motti kävi normaalisti.
Nytten vehjes ei enään olleskaan käynisty. Kieroksia näkyy sidissä startatessa että kampiakselin asentoanturi se ei varmaankaan ainakaan ole.
Viimeksi muokannut JanisHell, Ma Heinä 09, 2012 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo eiköhän se di-kassu ole porsinut. P1312 = sytytyskatkos sylentereissä yksi ja kaksi.
Pyörisi varmaan kolmella, jos toinen noista tulpista olis mykkänä.
Tobbana kirjoitti:Joo eiköhän se di-kassu ole porsinut. P1312 = sytytyskatkos sylentereissä yksi ja kaksi.
Pyörisi varmaan kolmella, jos toinen noista tulpista olis mykkänä.
-Sami
Oli siellä sidissä vielä toinenkin vikakoodi, mutta sitä ei pääse näkemään ilman tekkiä.
mienkoiv kirjoitti:Menikö miten äkkiä?
Itsellä tuo 4882 palanut vuoden aludta saakka,oon ootellu armonlaukausta mutta ei.
Kun toi vikakoodi tuli niin sytty moottorinvikalo ja käynti ei heti huonontunu, ekan sammutuksen ja strattauksen jälkeen tuli selkeä vika vasta esiin. Itselläni toi 4882 vikakoodi oli tullut viimekesälläkin kuumilla keleillä, mutta mitään selkeetä vikaa ei silloin tullut ja vikoodin nollasin akun miinus navan irrottamalla.
Nytten luulen että tämä kostean kuumakeli tappoi viimeisiä vievän sytkäkassun.
Eiköhän siellä ole kaverina sitten p1334, eli sytytyskatkos sylintereissä 3 ja 4. :)
DI-kasetti entinen. Ja mienkoiv:lle, nakutustunnistus ei välttämättä pelaa, jos nuo vikakoodit loimottelee. Itselläkin oli edellinen di-kassu tuollainen ja kone nakutteli paskalla softalla selvästi, onneksi ei tullut mäntäpistiäinen kylään.
Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin. Ajoin auton tiensivuun ja auto jäi tyhjäkäynille ja sitten sammu eikä käynisty enään. Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet. Startatessa näyttää sidi 200rpm että varmaan kampiakselinasentoanturi on kunnossa?
JanisHell kirjoitti:Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet.
Mittari on tässä vaiheessa turhaa hifistelyä. Kokeile painaa sitä bensatukissa olevaa neulaventtiiliä. Jos sieltä tulee edes joten kuten bensaa, niin mielestäni se riittää. Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).
Ota sytkäkasetti irti ja laita siihen vaikka vanhat tulpat. Kiedo rautalankaa tulppien kierteiden ympärille ja piuhan toinen pää koneen runkoon (maadoitus). Sitten kaveri starttaa ja katsot iskeekö kipinää. Jos kipinä tulee säännöllisesti kaikkii tulppin, niin asentoanturi ja kasetti on kunnossa.
JanisHell kirjoitti:Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin.
Tulikos samalla vaihdettua tulpat?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JanisHell kirjoitti:Laitoin autoon kiinni uuden sytkäkassun auto lähti käyntiin mutta en pystynyt ajaa kuin parikilometriä kevyellä kaasulla ja missejä syntyi silloin.
Tulikos samalla vaihdettua tulpat?
Joo vaihdoin tulpat ton parinkilsan ajon jälkeen eikä auttanut mitenkään tilanteeseen.
Vikakoodeja auto ei enään anna.
9000T&95SE kirjoitti:Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).
Eli se bensatukilta (tai siitä kiepeiltä ) imusarjassa olevaan holkkiin menevä letku? Meinasin sen vaihtaa alipaineletkujen ohessa, josko se tai sen vuoto jotain murhetta tekisi. On vaan vähän hankalassa paikassa, purattaisko läppäkotelon alta pois vai millä olette tuonne saanut uuden letkun sorkittua?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JanisHell kirjoitti:Kun starttaan autoa 20sek niin kun otin tulpat pois niin tulpat oli aivan kuivat että varmaan Henko bensapumpussa on jotain vikaa? Bensapumpusta otin letkun irti ja bensaa se kyllä nosti mutta ei kyllä kovin tehokkaasti. Tietääkö kukaan mistä sais tähän sabaan sopivia bensanpaineen mittareita, niin sais tarkastettua suuutintukin päästä bensan paineet.
Mittari on tässä vaiheessa turhaa hifistelyä. Kokeile painaa sitä bensatukissa olevaa neulaventtiiliä. Jos sieltä tulee edes joten kuten bensaa, niin mielestäni se riittää. Niin ja samalla voit tarkistaa bensapaineen säätimen alipaineletkun (alle 10 cm pätkä).
Ota sytkäkasetti irti ja laita siihen vaikka vanhat tulpat. Kiedo rautalankaa tulppien kierteiden ympärille ja piuhan toinen pää koneen runkoon (maadoitus). Sitten kaveri starttaa ja katsot iskeekö kipinää. Jos kipinä tulee säännöllisesti kaikkii tulppin, niin asentoanturi ja kasetti on kunnossa.
Joo kyllä se suutintukki jonkunverran ruikkaseen kun painaa sitä nippaa, mutta eniten ihmettelen vaikka kuinka vehjettä yrittää starttaa niin tulpat ei kastu?
Kävin taas testaamassa niin bensapumppu kyllä sylkäsee bensat melkeen kattoon saakka kun näytti virtoja bensaletku irrotettuna pumpusta. Ovelaa vaan että kun rassasin virrat päälle ja pois noin viitisen kertaa niin auto käynisty ja kävi hyvin jotain 4sek sitten sammahti yhtäkkiä ja tämän onnistuin tekemään muutaman kerran. Pitää seuraavaksi vaihtaa bensansuodatin jos se tukkii järjestelmään jostakin syystä.
JanisHell kirjoitti:Ovelaa vaan että kun rassasin virrat päälle ja pois noin viitisen kertaa niin auto käynisty ja kävi hyvin jotain 4sek sitten sammahti yhtäkkiä ja tämän onnistuin tekemään muutaman kerran.
Katsoitko tuleeko sitä kipinää? Vaikuttaa jossain määrin maadoitusongelmalta.
Toisaalta jos tulpat ei kastu, niin suuttimet eivät saane ohjausta.