Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Ilmeisesti näin on. Ainakaan itsellä MY99 autossa ei vaihtelua juuri ole yli tuon 750. Hieman yli 4tkm ajettuna pelkästään re85, eiköhän sieltä nyt jo ole vanhat bensat poistunu taivaan tuuliin.
Ahdonvoimaa
Re: Re 85 Softa
Kyllä se nousee vanhemmissakin 850 asti jos adaptaatio tapahtuu oikein. Vanhoissa autoissa vaan on järkiään ilmavuotoja..
Kaikki ilmavuodot korjattuna ja uudella massamittarilla kyllä '99 mallinenkin auto adaptoituu täysin oikeaan etanoliprosenttiin. Rikkinäinen MAF tosin yleensä nostaa adaptaatiota, ilmavuodot laskee.
Kaikki ilmavuodot korjattuna ja uudella massamittarilla kyllä '99 mallinenkin auto adaptoituu täysin oikeaan etanoliprosenttiin. Rikkinäinen MAF tosin yleensä nostaa adaptaatiota, ilmavuodot laskee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Kyllä tuo meidän 9-5 2.3t -98 näytti jo toisen E85-tankin jälkeen 83-84% etanoolipitoisuutta. Pelkällä bensiinillä useampi tankki peräkkäin antaa pitoisuudeksi 0%. Pientä heittoa on mutta ei tosiaan mitään 10%yksikköä missään tapauksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Jep, muutaman prosenttiyksikön heitto on täysin OK ja menee normaalin seosvaihtelun piikkiin, sitä suuruusluokkaa olevia korjauksia on aivan ehjissäkin autoissa toleranssien takia. 10 prosenttiyksikköä on jo vähän paljon, mutta pitää muistaa että se vastaa toisaalta vain vajaan 5 prosenttiyksikön long term trimmiä. Eli sama asia kuin bensasoftalla Amul olis n. +500. Varsin pieni ilmavuoto jo tekee tuon verran heittoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Ysikasilla näytti nollaa, nyt neljäs tankillinen retanolia menossa, Ad85 nyt 735 ja ilmavuodot tilkitty. Amul on -29
#3272
Re: Re 85 Softa
open sid itsellä myös mutta bensalla mennään...mitäs tuosta pitäis tarkkailla lukemia ilmavuotojen suhteen.takaiskun vebakopalta kattelin huvikseen eilen,mutta muut mahd. ilmavuotopaikat tutkimatta.jcarlson kirjoitti:Kyllä se nousee vanhemmissakin 850 asti jos adaptaatio tapahtuu oikein. Vanhoissa autoissa vaan on järkiään ilmavuotoja..
Kaikki ilmavuodot korjattuna ja uudella massamittarilla kyllä '99 mallinenkin auto adaptoituu täysin oikeaan etanoliprosenttiin. Rikkinäinen MAF tosin yleensä nostaa adaptaatiota, ilmavuodot laskee.
vanha auto niin jostain varkilla falskaa,miten paljon ja vaikuttaako eri juttu..persdyno ei huomaa,mutta oishan se kiva varmistua,turhaan mopotehoilla ajele...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Re 85 Softa
Ainakin olennnaista on että Pinl nousee sinne ~2000. Mulla oli coolerin letku puhki niin jäis sinne 1500 nurkille, aiheuttaen ns. Mopotehot. Amul pomppas samalla arvoon -1250.
#3272
Re: Re 85 Softa
Ensimmäinen vuoto löydetty. Venakopalta lähtevä takaisku ei pidä ollenkaan.
Ahdonvoimaa
Re: Re 85 Softa
no hitto,itsellä parhaimmillaan pinl n.1750 vaikka miten polkee...softana siis jcarlsonin stage1 ja garret siis...Pola kirjoitti:Ainakin olennnaista on että Pinl nousee sinne ~2000. Mulla oli coolerin letku puhki niin jäis sinne 1500 nurkille, aiheuttaen ns. Mopotehot. Amul pomppas samalla arvoon -1250.
onkohan normi,saakohan tolla stagella ees tonne pinl 2000 puolelle?
mites tuo amul tarkkailu mitä pitäis olla ja missä vaiheessa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Re 85 Softa
Enpä muista mikä softaversio kyseessä mutta jos on tehdasviri niin ei kuulu enempää ahtaa, jos muu stage1 niin pitäisi vähän enemmän. mReq ja mAir kertoo pitäisikö ahtoja olla enemmän vai ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Omassa 9-5:ssä oli ilmavuoto taannoin huohottimen liitoksessa. Banjon tiivistys ei onnistunut edes uudella kupariprikalla. Imukobran tiivistepinta oli niin vino että se piti oikaista huomalla. Tiivisteeksi viritin kupariprikan jonka reiän sisään sopi o-rengas. Näin siitä tuli hyvä. Samoin bypass-venttiilin liitos kobraan falskasi. Siihen laitoin alkuperäisen o-renkaan sijaan kaksi peräkkäin. Tuli napakka siitäkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
joo kyllä nuo mreq mair seuraa toisiaan...tehdasviri onjcarlson kirjoitti:Enpä muista mikä softaversio kyseessä mutta jos on tehdasviri niin ei kuulu enempää ahtaa, jos muu stage1 niin pitäisi vähän enemmän. mReq ja mAir kertoo pitäisikö ahtoja olla enemmän vai ei.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Re 85 Softa
Sitten ahtopaine on ihan normaali, ei tehdasvirin paljoa yli 0,8 kuulu ahtaakkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Tämä selvä...tattisjcarlson kirjoitti:Sitten ahtopaine on ihan normaali, ei tehdasvirin paljoa yli 0,8 kuulu ahtaakkaan.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Re 85 Softa
Mistä voisi kertoa se, että Mair on n.10-15 yksikköä isompi kuin Mreg ?
Lisätäänpä nyt, että immu on putsattu ja näkyvät ilmavuodot korjattu. Tyhjäkäynti on hiukan heittelevää n. 50 rpm... Oliko niin, että EVAP-takaiskut voivat myös aiheuttaa ilmavuotoa ? Tarviiko mankkuvenalta letkun irroittaessa testilenkillä varoa liiallista kaasuttelua ?
Lisätäänpä vielä yksi kysymys, eli millähän tavalla sidistä pitäisi päästä muuttamaan näkyviä arvoja ? Jostain luin, että tarvisi rullata mode yläriville ja settiä pitkään painaa, mutta itselläni ei tätä modea ole ollenkaan...
Ylin rivi näyttää kolmea lukemaa 75 75 75 ja sitten toisessa näyttöön tulevassa infossa lukee Ecor dbc 48d ja monta ***- symbolia. Tämän jälkeen tulee sitten rpm ja lambda...
Lisätäänpä nyt, että immu on putsattu ja näkyvät ilmavuodot korjattu. Tyhjäkäynti on hiukan heittelevää n. 50 rpm... Oliko niin, että EVAP-takaiskut voivat myös aiheuttaa ilmavuotoa ? Tarviiko mankkuvenalta letkun irroittaessa testilenkillä varoa liiallista kaasuttelua ?
Lisätäänpä vielä yksi kysymys, eli millähän tavalla sidistä pitäisi päästä muuttamaan näkyviä arvoja ? Jostain luin, että tarvisi rullata mode yläriville ja settiä pitkään painaa, mutta itselläni ei tätä modea ole ollenkaan...
Ylin rivi näyttää kolmea lukemaa 75 75 75 ja sitten toisessa näyttöön tulevassa infossa lukee Ecor dbc 48d ja monta ***- symbolia. Tämän jälkeen tulee sitten rpm ja lambda...
9-3 2.0t AT -01 stg1