Miten on kannattaako noita Aeron turboja huoltaa vai ostaa suoraan uutta?
Onko itselle tekemätön paikka vai onko turbo huollon keikkoja? Korjaussarjaahan noihin näyttää saavan jollain 30-60€:lla ebaysta.
TD04HL-15T huolto
Re: TD04HL-15T huolto
kyselin aikanaan täsmälleen samaa turbohuoltamoista, monet eivät huolineet edes
huoltoon jos tuo oman tiiviste sarjan mukana. tai jos huolivat niin ei vaikuttanut huollon hintaan juurikaan. varmasti myös näiden merkittömien 50€ sarjojen laatu ei ole kehuttavaa. DIY tyylillä ongelmaksi noudee ainakin osien tasapainotus yms.
huoltoon jos tuo oman tiiviste sarjan mukana. tai jos huolivat niin ei vaikuttanut huollon hintaan juurikaan. varmasti myös näiden merkittömien 50€ sarjojen laatu ei ole kehuttavaa. DIY tyylillä ongelmaksi noudee ainakin osien tasapainotus yms.
Re: TD04HL-15T huolto
Jos kompuran siipi ehjä, ja on korjaussarja jo hommattu, niin tekisin ite. Siipiin merkki missä kohtaa ne oli ja sitten vaan purkamaan. Tasapainotus ei muutu mihinkään kun kokoaa samaan asentoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: TD04HL-15T huolto
Muistelen että turbohuollossa laitetaan tiivisteiden lisäksi uusi kompressorin siipipyörä. Se osaltaan nostaa hintaa. Ainakin paikallinen turbohuolto kyllä kunnostaa mitsuja. Gt17 taasen ei. Minulle ainakin on annettu ihan maksuton arvio kunnostuskelpoisuudesta kun on vienyt turbon katsottavaksi.
Ite joskus rakentelin kolmesta romu tb03:sta kaksi toimivaa. Ei se mitään monimutkaista ole. Kaasupilliä voi tarvita pakopesän pulttien aukaisemiseen. Lisäksi on hyvä olla selvillä kumman kätinen kierre akselissa on.
Ite joskus rakentelin kolmesta romu tb03:sta kaksi toimivaa. Ei se mitään monimutkaista ole. Kaasupilliä voi tarvita pakopesän pulttien aukaisemiseen. Lisäksi on hyvä olla selvillä kumman kätinen kierre akselissa on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: TD04HL-15T huolto
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: TD04HL-15T huolto
380€ osineen Finturbolta tinkaamaton hinta kun kysyin tuota huoltoa (tingattu hinta sit erikseen...).
Re: TD04HL-15T huolto
Ihan kilpailukykyinen hinta verrattuna uuden ostoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01