TD04HL-15T huolto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Miten on kannattaako noita Aeron turboja huoltaa vai ostaa suoraan uutta?

Onko itselle tekemätön paikka vai onko turbo huollon keikkoja? Korjaussarjaahan noihin näyttää saavan jollain 30-60€:lla ebaysta.
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

kyselin aikanaan täsmälleen samaa turbohuoltamoista, monet eivät huolineet edes
huoltoon jos tuo oman tiiviste sarjan mukana. tai jos huolivat niin ei vaikuttanut huollon hintaan juurikaan. varmasti myös näiden merkittömien 50€ sarjojen laatu ei ole kehuttavaa. DIY tyylillä ongelmaksi noudee ainakin osien tasapainotus yms.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos kompuran siipi ehjä, ja on korjaussarja jo hommattu, niin tekisin ite. Siipiin merkki missä kohtaa ne oli ja sitten vaan purkamaan. Tasapainotus ei muutu mihinkään kun kokoaa samaan asentoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muistelen että turbohuollossa laitetaan tiivisteiden lisäksi uusi kompressorin siipipyörä. Se osaltaan nostaa hintaa. Ainakin paikallinen turbohuolto kyllä kunnostaa mitsuja. Gt17 taasen ei. Minulle ainakin on annettu ihan maksuton arvio kunnostuskelpoisuudesta kun on vienyt turbon katsottavaksi.

Ite joskus rakentelin kolmesta romu tb03:sta kaksi toimivaa. Ei se mitään monimutkaista ole. Kaasupilliä voi tarvita pakopesän pulttien aukaisemiseen. Lisäksi on hyvä olla selvillä kumman kätinen kierre akselissa on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja mikan »

Onkos noihin saatavilla jostain billet-siipiä?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja j0ne »

380€ osineen Finturbolta tinkaamaton hinta kun kysyin tuota huoltoa (tingattu hinta sit erikseen...).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: TD04HL-15T huolto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan kilpailukykyinen hinta verrattuna uuden ostoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin