5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Itse olen käyttänyt Mobil1 0W-40 -öljyä ja perustellut asian itselleni seuraavasti:
-konehuoneessa olevan tarran mukaan sitä oli koneessa ensiasennusöljynä
-se täyttää Saabin suositukset (GM-LL-A-025) (tosin tuolla longlifellä ei ole väliä, kun vaihdan öljyt 10K välein)
-sopii myös etanolikäyttöön (SN)
-purkin kyljessä lukee "Recommended by Saab"
-pysyy koneessa ainakin tuon 10K vaihtovälin ylämerkissä
Eski
-konehuoneessa olevan tarran mukaan sitä oli koneessa ensiasennusöljynä
-se täyttää Saabin suositukset (GM-LL-A-025) (tosin tuolla longlifellä ei ole väliä, kun vaihdan öljyt 10K välein)
-sopii myös etanolikäyttöön (SN)
-purkin kyljessä lukee "Recommended by Saab"
-pysyy koneessa ainakin tuon 10K vaihtovälin ylämerkissä
Eski
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
0W-40 tai 5W-40
Kuten moneen kertaan olen jo sanonut en laittaisi Mobil 5W-50:stä turboautoon tai mihinkään uudempaa moottorisuunnittelua edustavaan autoon. kuumapää on liian paksua kunnes menee ihan liruksi kun käy yli 110-120c. Samoin halvimpia 5W-40 öljyjä en käyttäisi kun katsoo niiden jähmepistettä.
Omassa kulkineessa Mobil super 3000:t kun olen saanut ostettua tuota naurettavan halvalla. Täyttää API SN ja 10tkm vaihtovälillä värin kivan punertava kiitos etanolin kun vaihtaa
Kuten moneen kertaan olen jo sanonut en laittaisi Mobil 5W-50:stä turboautoon tai mihinkään uudempaa moottorisuunnittelua edustavaan autoon. kuumapää on liian paksua kunnes menee ihan liruksi kun käy yli 110-120c. Samoin halvimpia 5W-40 öljyjä en käyttäisi kun katsoo niiden jähmepistettä.
Omassa kulkineessa Mobil super 3000:t kun olen saanut ostettua tuota naurettavan halvalla. Täyttää API SN ja 10tkm vaihtovälillä värin kivan punertava kiitos etanolin kun vaihtaa

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Ei kai sentään?Tobbana kirjoitti:
Kuusi miljoonaa kilometriä, eli kuusisataamiljoonaa metriä, eikö?
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Joskus menee viisastelijakin vipuun 

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Haha, jopa tullut ajatushärö. No, isoja lukuja anyway, siitä oli kyse. :D
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Näköjään käsittämättömän isoja 
Itse aiheeseen - itse käytän kumpaa sattuu kohdalle osumaan kunhan vaan on merkkitavaraa.

Itse aiheeseen - itse käytän kumpaa sattuu kohdalle osumaan kunhan vaan on merkkitavaraa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
..ja näillä tosisaabistin övaihtoväleillä lienee melko sama mitä siellä on, kunhan on suositukset kohdallaan
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Itse olen omaan kulkineeseen todennut hyväksi Valvolinen Max Life sarjan moottori öljyn
joka on viskositeetiltaan 10w40.
joka on viskositeetiltaan 10w40.
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Eihän tuota tarvi ees miettiä 5W-50W sisään vaan, 0W valuu ulos kaikista mahdollisista väleistä...
Tosissaan puhuen, en itse uskalla tonnarissa käyttää 0W öölejä koska sitä ei ole suunniteltu noin juokseville öljyille, ja varmasti alkaa jostain vuotamaan jossain vaiheessa...

Tosissaan puhuen, en itse uskalla tonnarissa käyttää 0W öölejä koska sitä ei ole suunniteltu noin juokseville öljyille, ja varmasti alkaa jostain vuotamaan jossain vaiheessa...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
No joo, isä kun omisti 9000CS kanssa sanoi ettei nuin litkuja sinne. Toisaalta mulla on 2.3t ja 9-59000cst kirjoitti:Eihän tuota tarvi ees miettiä 5W-50W sisään vaan, 0W valuu ulos kaikista mahdollisista väleistä...![]()
Tosissaan puhuen, en itse uskalla tonnarissa käyttää 0W öölejä koska sitä ei ole suunniteltu noin juokseville öljyille, ja varmasti alkaa jostain vuotamaan jossain vaiheessa...

Ja varsinkin tuo turbo. Miten se tykkää paksusta mömmöstä?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Sattuu sitä näköjään "viisammillekin"Tobbana kirjoitti:Haha, jopa tullut ajatushärö. No, isoja lukuja anyway, siitä oli kyse.
-Sami


Varsinaiseen aiheeseen palatakseni. Kieltämättä joo kun tuota 0W40 koneeseen kaataa, niin aika "vedeltähän" se vaikuttaa.
Pitää ehkä harkita käyttämääni öljyä uudelleen..
Saab 9-5 Aero
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Mä käytän Dexos kakkosta. Perusteluna, että varmaan heittää päässä
.
Aivan fantsua kun tähän peliin löytyy edullista öljyä, jotka on varaa vaihtaa vaikka joka kuukausi. Toisin oli edellisellä VAG kulkineella.
Onneksi olen sen verran tietämätön, että en tajua miksi käyttäisin jotain moninverroin kalliimpaa.

Aivan fantsua kun tähän peliin löytyy edullista öljyä, jotka on varaa vaihtaa vaikka joka kuukausi. Toisin oli edellisellä VAG kulkineella.
Onneksi olen sen verran tietämätön, että en tajua miksi käyttäisin jotain moninverroin kalliimpaa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Ensimmäinen järkikommentti tässä thredissä. Oikeasti juurikaan mitään TURHEMPAA RAHANHUKKAA ei ole kun joku 60-70€ / 4litraa maksava "yyberöljy", kun about 20€:llä saa 5 litrean tonkan ensiluokkaista ja valmistajan suosittamaa öljyä, eli GM Dexos II 5W-30. Mobilin, Castrolin tms nimeen vannovat vosivat miettiä vähän tuota markkinoinnin luomien mielikuvien todenmukaisuutta....Toki omakohtaisia kokemuksia kannattaa myös aina noudattaa ja muistaa, että jokainen kone on yksilöllinen summa toleranssiketjun puitteissa tapahtuvasta arvonnasta...blair kirjoitti:Mä käytän Dexos kakkosta. Perusteluna, että varmaan heittää päässä.
Aivan fantsua kun tähän peliin löytyy edullista öljyä, jotka on varaa vaihtaa vaikka joka kuukausi. Toisin oli edellisellä VAG kulkineella.
Onneksi olen sen verran tietämätön, että en tajua miksi käyttäisin jotain moninverroin kalliimpaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 5w50 vs 0w40 - En osaa päättää
Testivoittajaa, Teboil Diamond 5W-30. Suomalaista huippuosaamista ja täyttää GM-LALLALLAA-BLABLABLA -luokitukset. Erityisesti Opelin ja Saabin (GM) bensiini- ja dieselmoottoreille kehitetty longlife moottoriöljy. Korkeatasoiset lisäaineet suojaavat moottoria kulumiselta ja pitävät sen puhtaana koko pitkän öljynvaihtovälin. Kattavien luokitustensa ansiosta sopii myös monien muiden valmistajien moottoreille. 

#3272