Ad85 / Ca85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Ad85 / Ca85
Elikkä viinan pitoisuutta kaiketi markkeeravat otsikon termit. Normiajossa pyöritään 800 molemmin puolin, niin liekö kyseessä imuilmavuoto vai mikä?
Voiko samalla asialla olla yhteyttä siihen, että mAir on pienellä kuormalla mReqiä suurempi? Vai liekö peruspaine metässä? Kovalla kuormalla ollaan taasen jäljessä, mikä viittais immu vikaan. Kellään tässä nurkissa lainata ehjää testiä varten...?
Ja viunalla ajeltu reilu puoli vuotta, joten pitoisuuden olis syytä olla kohdillaan. Ellei S1Alcohol sitä törkeesti laimenna...
Voiko samalla asialla olla yhteyttä siihen, että mAir on pienellä kuormalla mReqiä suurempi? Vai liekö peruspaine metässä? Kovalla kuormalla ollaan taasen jäljessä, mikä viittais immu vikaan. Kellään tässä nurkissa lainata ehjää testiä varten...?
Ja viunalla ajeltu reilu puoli vuotta, joten pitoisuuden olis syytä olla kohdillaan. Ellei S1Alcohol sitä törkeesti laimenna...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ad85 / Ca85
Täysin samat oireet itsellä.. imuvuotoa ilmeisesti jossain mutta alkaa vaihtoehdot käymään vähiin pikkuhiljaa..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Ad85 / Ca85
Allekirjoituksen kolkissa samoin 760-820 ja toistakymmentä tankillista etanoolia on ajettu. Imupuoli koestettu: litran muovipullo lensi kovaa seinään, vaikka paineen nosto oli niin varovaista ja hidasta, kuin tuollaisella renkaantäyttöpistoolilla pystyi.
Jarrutehostin pitää (tankkauksen jälkeen käynnistetty letku tukittuna ja suhahtaa vielä pitkään letkua irroitettaessa sammutuksen jälkeen). Evapin letkut ja takaiskut tutkittu, mutta tähän pitänee vielä paneutua lisää.
Epäilyksiä alhjaisesta peruspaineesta on, mutta lieneekö sillä vaikutusta adaptaatioon? Immun lukema seuraa pienellä viiveellä pyyntöä, mutta automaatissa nuo täyskuormavedot on aika vaikeita täällä Kehä 1:n sisäpuolella.
Femmassa lukema on ollut aina 830-850 ja nyt kevään ja kesän aikana vain 850.
Jarrutehostin pitää (tankkauksen jälkeen käynnistetty letku tukittuna ja suhahtaa vielä pitkään letkua irroitettaessa sammutuksen jälkeen). Evapin letkut ja takaiskut tutkittu, mutta tähän pitänee vielä paneutua lisää.
Epäilyksiä alhjaisesta peruspaineesta on, mutta lieneekö sillä vaikutusta adaptaatioon? Immun lukema seuraa pienellä viiveellä pyyntöä, mutta automaatissa nuo täyskuormavedot on aika vaikeita täällä Kehä 1:n sisäpuolella.
Femmassa lukema on ollut aina 830-850 ja nyt kevään ja kesän aikana vain 850.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ad85 / Ca85
Täälläkin Aerokolkissa jäi ensin erittäin paljon todellisen alapuolelle etanoliseoksen tunnistus. Tunnistus pyöri noin 62-65% pinnassa vaikka oli jo viisikin tankillista perättäin tankattu etanolia, ja tankille vasta bensavalon syttymisen jälkeen.
Lopulta huomattiin että autoon olikin laitettu 3.5 barin bensapaineen säädin bensatukin päätyyn, vakio taitaa olla 2.5 bar. Tämä kun otettiin softassa huomioon päästiinkin jo yli 80% seokseen. Nyt korjauksen jälkeen on vasta 1 tankillinen tankattu etanolia ja välissä pistin 98:a. Tällä hetkellä näyttää taas seokseksi vain 62%, täytyy kattoa mitä se seuraavan tankkauksen jälkeen näyttää.
Lopulta huomattiin että autoon olikin laitettu 3.5 barin bensapaineen säädin bensatukin päätyyn, vakio taitaa olla 2.5 bar. Tämä kun otettiin softassa huomioon päästiinkin jo yli 80% seokseen. Nyt korjauksen jälkeen on vasta 1 tankillinen tankattu etanolia ja välissä pistin 98:a. Tällä hetkellä näyttää taas seokseksi vain 62%, täytyy kattoa mitä se seuraavan tankkauksen jälkeen näyttää.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ad85 / Ca85
tulppaa kokonaan evap ja kato mitä on auto mieltä...HEV kirjoitti:Allekirjoituksen kolkissa samoin 760-820 ja toistakymmentä tankillista etanoolia on ajettu. Imupuoli koestettu: litran muovipullo lensi kovaa seinään, vaikka paineen nosto oli niin varovaista ja hidasta, kuin tuollaisella renkaantäyttöpistoolilla pystyi.
Jarrutehostin pitää (tankkauksen jälkeen käynnistetty letku tukittuna ja suhahtaa vielä pitkään letkua irroitettaessa sammutuksen jälkeen). Evapin letkut ja takaiskut tutkittu, mutta tähän pitänee vielä paneutua lisää.
Epäilyksiä alhjaisesta peruspaineesta on, mutta lieneekö sillä vaikutusta adaptaatioon? Immun lukema seuraa pienellä viiveellä pyyntöä, mutta automaatissa nuo täyskuormavedot on aika vaikeita täällä Kehä 1:n sisäpuolella.
Femmassa lukema on ollut aina 830-850 ja nyt kevään ja kesän aikana vain 850.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 / Ca85
Itselläkin sekoili kolkissa ad85 ihan kunnolla ennen evapin tulppaamista. Huiteli 765-850 ajotavasta riippuen. Myöskin amul oli jatkuvasti pitkälti plussalla.
Re: Ad85 / Ca85
Vakio on 3.0 bar.tturku kirjoitti: Lopulta huomattiin että autoon olikin laitettu 3.5 barin bensapaineen säädin bensatukin päätyyn, vakio taitaa olla 2.5 bar.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Ad85 / Ca85
Nyt on parin päivän aikana muutaman kerran ilmestynyt vikakoodi P1181, voisiko se liittyä näihin ongelmiin?
P1181 - Saab
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Long term fuel trim (FT), max. value - weak mixture
Cause
Fuel pressure, injector(s), intake system, mass air flow (MAF) sensor
Ilmamassamittari on puoli vuotta vanha, joten en usko että voi olla se.
Bensapumppu (DW200) vaihdettiin alle talvella, ilmeisesti näitä on muutama porsinut.
Pitäisi varmaan käydä mittauttamassa bensanpaine sekä peruspaine jossain pajalla..
Sellainen vielä että jos ostaa uuden bensan painensäätimen, niin kannattaako siihen laittaa tilalle vakio 3bar, vai samalla ottaa tehokkaampi? Hyötyä/haittoja?
P1181 - Saab
Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description
Long term fuel trim (FT), max. value - weak mixture
Cause
Fuel pressure, injector(s), intake system, mass air flow (MAF) sensor
Ilmamassamittari on puoli vuotta vanha, joten en usko että voi olla se.
Bensapumppu (DW200) vaihdettiin alle talvella, ilmeisesti näitä on muutama porsinut.
Pitäisi varmaan käydä mittauttamassa bensanpaine sekä peruspaine jossain pajalla..
Sellainen vielä että jos ostaa uuden bensan painensäätimen, niin kannattaako siihen laittaa tilalle vakio 3bar, vai samalla ottaa tehokkaampi? Hyötyä/haittoja?
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ad85 / Ca85
"intake system..." eli mites oli alipaine puolen tiiviyden laita? Oletko testannut? Olkoonkin, että pitää varmaan olla melko iso vuoto jo... mutuilua... 

Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ad85 / Ca85
Emuloi mukavasti isompia suuttimia kunhan softa vaan tietää muutoksen.edix kirjoitti: Sellainen vielä että jos ostaa uuden bensan painensäätimen, niin kannattaako siihen laittaa tilalle vakio 3bar, vai samalla ottaa tehokkaampi? Hyötyä/haittoja?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ad85 / Ca85
JOs haluat viimesen päälle hifistellä, niin laita toi biopowerin paineensäädin:
esim.
biomalli (0280160684):http://www.folksam.bildelsbasen.se/?ind ... d=23392470
En tiedä tarkemmin mitä eroa noissa on, (tiivisteet?) mutta ainakin eri numerolla vs. bensamalli.
bensamalli (0280160515): http://mrinjectoruk.co.uk/Bosch-fuel-pr ... 69590.aspx
Biossa mustat o-renkaat, bensassa vihreät.
esim.
biomalli (0280160684):http://www.folksam.bildelsbasen.se/?ind ... d=23392470
En tiedä tarkemmin mitä eroa noissa on, (tiivisteet?) mutta ainakin eri numerolla vs. bensamalli.
bensamalli (0280160515): http://mrinjectoruk.co.uk/Bosch-fuel-pr ... 69590.aspx
Biossa mustat o-renkaat, bensassa vihreät.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ad85 / Ca85
Tähän näemmä vaikuttaa aika paljon ajomatkat / ajotapa. Huomasin, että kun veivattiin maantieajoa saman päivän aikana n. 500 kilsaa, niin lukemat alkoi olla lähempänä 850 koko ajan.
Liekö normaali ilmiö vai onko jossain vuotoa, vaikkei sitä ihan helpolla vielä löytynyt? Peruspaine on alhainen, se on jo tiedossa ja säätöä odottamassa. Voiko vaikuttaa tähän?
Liekö normaali ilmiö vai onko jossain vuotoa, vaikkei sitä ihan helpolla vielä löytynyt? Peruspaine on alhainen, se on jo tiedossa ja säätöä odottamassa. Voiko vaikuttaa tähän?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ad85 / Ca85
itsellä juurikin samaa oiretta, peruspaine tsekkaamatta tosin...
sen huomasin, että kyn käynnistää ad85 seilaa sieltä 850 tonne 806 saakka...kunnes asettuu, tämä siis kaupunkipyörityksessä..
sisuskumivuototesti tehty, eikä kummempaa löydetty, evappi tukittu...
oisko imuputken o-rengas syytä vaihtaa varmuuden vuoksi?
ekana kuitenkin tuo peruspaineen mittaus?
sen huomasin, että kyn käynnistää ad85 seilaa sieltä 850 tonne 806 saakka...kunnes asettuu, tämä siis kaupunkipyörityksessä..
sisuskumivuototesti tehty, eikä kummempaa löydetty, evappi tukittu...
oisko imuputken o-rengas syytä vaihtaa varmuuden vuoksi?
ekana kuitenkin tuo peruspaineen mittaus?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179