9-3 2.0tA ongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Vieläkin aika epävarma tuosta vuotokohdasta, muutama tippa tullut maahan yön aikana. Letkujen O-renkaat hankin varmuuden vuoksi, mahdollista myös että jakokopan ja öljypohjan liitos vuotaa.

Edit: vuoto löytyi, ohjaustehostimen jalan päällä oli tuoretta moottoriöljyä ja sehän ei muualta tule kuin kannen ja jakopään kopan liitoksesta. Se on pistettävä yläpään tiivistesarja tilaukseen ja varattava yksi viikonloppu tiivisteen vaihtoon. Ei naurata kyllä taaskaan, kyllähän sitä iloa taas pari sataa kilometriä kesti.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

...kun tuossa topikkia lueskelin, niin osuipa silmään tuos vesiletkun hajoaminen...Kun seuraavan kerran satut saamaan auton ajoon, niin tutkaileppa paljonko paisarissa on paineita kun autolla on ajettu jonnin matkaa ja sitten saanut jäähtyä kone melko viileäksi. Omassani suhahti nin prkleesti ja paisarin pinta nousi sentin ainakin. Siis kylmähköllä koneella (Teng jotain 20-30 astetta). Sitten kun ylävesilerssi halkesi, niin kokeilinpa vaihtaa paisarin korkin. Kas vain, eipä ole sittemmin ollut ylenmäärin painetta paisarissa. Kylmällä koneella ei edes suhahda. Tosin testiä ei kestänyt kuin parisataa kilsaa kun pommi porsi eikä lähde käyntiin (läppäkoteloa epäillään...)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllähän se kannen ja jakokopan välistä vuotaa. Edellinen omistaja kun oli vetänyt kannentiivisteen rullalle väliin jakokoppaa kiinnittäessä (oli käyttänyt pulttipyssyä ilmeisesti vielä kaverina), niin korjaamolla ei saanut tiivistettyä sitten tuota koppaa kunnolla. Ei sieltä paljoa sitä tule kerta ei tikusta häviä, mutta häiritsevää tuo on.

Eli siis ensi viikolla tiivisteet tilaukseen ja mahdollisia vinkkejä tiivisteen vaihtoa varten kaivataan, B202 koneesta on kylläkin kokemusta sen osalta mutta ei näistä uudemmista. Ei v*ttu kun v*tuttaa, tämäkin vielä!
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Nolottaa tunnustaa, mut mää oon kerran samanlaisen ongelmat vallitessa vetässy b234 koneen jakopäänkopan ja kannen liitokseen ihan sormella mustaa moottori silikoonia :oops:
Loppu kyllä pahin vuotaminen, kun kunnolla vaan putsas sen öljystä! Ja helpompi homma tuo on, kuin ruveta tilailee kannentiivistettä ja sitä ruveta vaihtamaan :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Vastaavan ranetuksen taidan itsekkin tehdä kokeeksi. On se kumma kun ei näillä alle 20 asteen keleillä tule sieltä juuri mitään, kaipa tuo 5W-30 alkaa pyrkiä ulos joka paikasta, tuo vuotohan alkoi +30 asteen kelillä ja nytkään sieltä ei ole tullut juuri mitään.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja stara »

jumankaude, tuohan voi tosiaan olla letkujen rikkoja. korkitkin lienevät eri malleissa hieman erilaisia, jotkut saattavat jäädä vanhoina ja ryytyneinä horottamaan auki = eivät nosta paineita ( ja sitä ei vissiin huomaa mistään), mutta jos menevät tukkoon niin eipä nuo letkut sitä kestä. korkin jousihan alkaa päästämään läpi noin 1.4--> 1.5 bar paineessa.
---------------------------------------
V.J.S kirjoitti:...kun tuossa topikkia lueskelin, niin osuipa silmään tuos vesiletkun hajoaminen...Kun seuraavan kerran satut saamaan auton ajoon, niin tutkaileppa paljonko paisarissa on paineita kun autolla on ajettu jonnin matkaa ja sitten saanut jäähtyä kone melko viileäksi. Omassani suhahti nin prkleesti ja paisarin pinta nousi sentin ainakin. Siis kylmähköllä koneella (Teng jotain 20-30 astetta). Sitten kun ylävesilerssi halkesi, niin kokeilinpa vaihtaa paisarin korkin. Kas vain, eipä ole sittemmin ollut ylenmäärin painetta paisarissa. Kylmällä koneella ei edes suhahda. Tosin testiä ei kestänyt kuin parisataa kilsaa kun pommi porsi eikä lähde käyntiin (läppäkoteloa epäillään...)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 2.0tA ongelmia

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Pesin moottorin ulkoapäin niin hyvin kuin pystyin ja saumasin koko matkalta uusiksi tuon ulkoapäin Loctiten harmaalla moottorisilikonilla. Kummastuttaa vaan kun +30 asteen kelissä sieltä tuli yllättävän paljon öljyä ulos jo 10km ajon jälkeen, mutta nyt viileämmässä kelissä 200km maantieajon jälkeen ei oikein edes havaittavaa vuotoa! Taitaa olla melkoista vettä tuo 5W-30 kuumalla säällä...

edit: Eipä vuoda enää!
Vastaa Viestiin