Vieläkin aika epävarma tuosta vuotokohdasta, muutama tippa tullut maahan yön aikana. Letkujen O-renkaat hankin varmuuden vuoksi, mahdollista myös että jakokopan ja öljypohjan liitos vuotaa.
Edit: vuoto löytyi, ohjaustehostimen jalan päällä oli tuoretta moottoriöljyä ja sehän ei muualta tule kuin kannen ja jakopään kopan liitoksesta. Se on pistettävä yläpään tiivistesarja tilaukseen ja varattava yksi viikonloppu tiivisteen vaihtoon. Ei naurata kyllä taaskaan, kyllähän sitä iloa taas pari sataa kilometriä kesti.
9-3 2.0tA ongelmia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
...kun tuossa topikkia lueskelin, niin osuipa silmään tuos vesiletkun hajoaminen...Kun seuraavan kerran satut saamaan auton ajoon, niin tutkaileppa paljonko paisarissa on paineita kun autolla on ajettu jonnin matkaa ja sitten saanut jäähtyä kone melko viileäksi. Omassani suhahti nin prkleesti ja paisarin pinta nousi sentin ainakin. Siis kylmähköllä koneella (Teng jotain 20-30 astetta). Sitten kun ylävesilerssi halkesi, niin kokeilinpa vaihtaa paisarin korkin. Kas vain, eipä ole sittemmin ollut ylenmäärin painetta paisarissa. Kylmällä koneella ei edes suhahda. Tosin testiä ei kestänyt kuin parisataa kilsaa kun pommi porsi eikä lähde käyntiin (läppäkoteloa epäillään...)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Kyllähän se kannen ja jakokopan välistä vuotaa. Edellinen omistaja kun oli vetänyt kannentiivisteen rullalle väliin jakokoppaa kiinnittäessä (oli käyttänyt pulttipyssyä ilmeisesti vielä kaverina), niin korjaamolla ei saanut tiivistettyä sitten tuota koppaa kunnolla. Ei sieltä paljoa sitä tule kerta ei tikusta häviä, mutta häiritsevää tuo on.
Eli siis ensi viikolla tiivisteet tilaukseen ja mahdollisia vinkkejä tiivisteen vaihtoa varten kaivataan, B202 koneesta on kylläkin kokemusta sen osalta mutta ei näistä uudemmista. Ei v*ttu kun v*tuttaa, tämäkin vielä!
Eli siis ensi viikolla tiivisteet tilaukseen ja mahdollisia vinkkejä tiivisteen vaihtoa varten kaivataan, B202 koneesta on kylläkin kokemusta sen osalta mutta ei näistä uudemmista. Ei v*ttu kun v*tuttaa, tämäkin vielä!
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Nolottaa tunnustaa, mut mää oon kerran samanlaisen ongelmat vallitessa vetässy b234 koneen jakopäänkopan ja kannen liitokseen ihan sormella mustaa moottori silikoonia
Loppu kyllä pahin vuotaminen, kun kunnolla vaan putsas sen öljystä! Ja helpompi homma tuo on, kuin ruveta tilailee kannentiivistettä ja sitä ruveta vaihtamaan

Loppu kyllä pahin vuotaminen, kun kunnolla vaan putsas sen öljystä! Ja helpompi homma tuo on, kuin ruveta tilailee kannentiivistettä ja sitä ruveta vaihtamaan

Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Vastaavan ranetuksen taidan itsekkin tehdä kokeeksi. On se kumma kun ei näillä alle 20 asteen keleillä tule sieltä juuri mitään, kaipa tuo 5W-30 alkaa pyrkiä ulos joka paikasta, tuo vuotohan alkoi +30 asteen kelillä ja nytkään sieltä ei ole tullut juuri mitään.
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
jumankaude, tuohan voi tosiaan olla letkujen rikkoja. korkitkin lienevät eri malleissa hieman erilaisia, jotkut saattavat jäädä vanhoina ja ryytyneinä horottamaan auki = eivät nosta paineita ( ja sitä ei vissiin huomaa mistään), mutta jos menevät tukkoon niin eipä nuo letkut sitä kestä. korkin jousihan alkaa päästämään läpi noin 1.4--> 1.5 bar paineessa.
---------------------------------------
---------------------------------------
V.J.S kirjoitti:...kun tuossa topikkia lueskelin, niin osuipa silmään tuos vesiletkun hajoaminen...Kun seuraavan kerran satut saamaan auton ajoon, niin tutkaileppa paljonko paisarissa on paineita kun autolla on ajettu jonnin matkaa ja sitten saanut jäähtyä kone melko viileäksi. Omassani suhahti nin prkleesti ja paisarin pinta nousi sentin ainakin. Siis kylmähköllä koneella (Teng jotain 20-30 astetta). Sitten kun ylävesilerssi halkesi, niin kokeilinpa vaihtaa paisarin korkin. Kas vain, eipä ole sittemmin ollut ylenmäärin painetta paisarissa. Kylmällä koneella ei edes suhahda. Tosin testiä ei kestänyt kuin parisataa kilsaa kun pommi porsi eikä lähde käyntiin (läppäkoteloa epäillään...)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 9-3 2.0tA ongelmia
Pesin moottorin ulkoapäin niin hyvin kuin pystyin ja saumasin koko matkalta uusiksi tuon ulkoapäin Loctiten harmaalla moottorisilikonilla. Kummastuttaa vaan kun +30 asteen kelissä sieltä tuli yllättävän paljon öljyä ulos jo 10km ajon jälkeen, mutta nyt viileämmässä kelissä 200km maantieajon jälkeen ei oikein edes havaittavaa vuotoa! Taitaa olla melkoista vettä tuo 5W-30 kuumalla säällä...
edit: Eipä vuoda enää!
edit: Eipä vuoda enää!