Check Radiator

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Check Radiator

Viesti Kirjoittaja Archie »

Onko tämä normaalia. Ajoin n.70 km. maantieajoa, pakkasta 16 ast.
Kun pysähdyin eka liikennevaloihin, alkoi "check radiator" vilkkua, ja hieman höyryä leijaili keulasta. lämpömittari ei noussut normaalista, mutta eihän se kyllä paljon nouse muutenkaan :oops:
Voiko olla, että kun ajoviima yhtäkkiä lakkaa jäähdyttämästä, niin anturit reagoivat lämmönnousuun, vai...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olihan ne pakkasnesteet kunnossa..!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

kyllähän ne pitäisi olla, kun silloin ostopäivänä auto pääsi keittämään ja liikkeessä lisättiin nesteet...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mutta onko ne mitattu..??
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

KORJATTU

Viesti Kirjoittaja Archie »

No niin, nyt se vika on sitte korjattu!
Mitattiin nesteet ja nehän kestäisi -40 pakkasta.
Nesteen pinta oli just minimin kohdalla, lisättiin pari desiä vettä ja sehän auttoi....
elikkä se voivotteli vain liian vähästä nesteestä ( aika herkkä )
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

eikös se saappi ole aika tarkka oikeasta nestelaadusta, siksi laitettiin vain vettä.
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla lukee tovin check radiator taulussa kun on startannut.. :roll: Sit sammuu.Eikä syty kuin vasta seuraavassa startissa. :roll: Onko normaalia?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Milli kirjoitti:Mulla lukee tovin check radiator taulussa kun on startannut.. :roll: Sit sammuu.Eikä syty kuin vasta seuraavassa startissa. :roll: Onko normaalia?
Kyllä on normaalia. Valo palaa startatessa ihan vaan sen takia, että näkee toimiiko se, sitten sammuu jos lientä on tarpeeksi paisarissa. Samoin toimii myös "oil level" ja "check engine" valot :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jep. Kiitos tiedosta. :D
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin ja KAIKKIEN polttimoiden kunnon voi tarkastaa käynnistyksen yhteydessä.
Käännä virta avainta varovasti, ja juuri ennen kun startti alkaa niin kaikkien kunnossa olevien valojen pitäisi palaa ( sen pykälän kyllä tuntee missä tämä tarkastus asento on ).

pst* pilkun viilaajille ei tietysti ulkopuolella olevia polttimoita, ne näkyy siinä piktiorammissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kävin just pikapesussa ja näköjään tuo polttimoiden tarkistus otti itteensä. Ku näyttää et ois joku taka/jarruvalo pimeenä, mut kun ei ole....kele! Kivoja nää nykyautot liikoine sähkölaitteineen, kyllä ennen oli nii huoletonta.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

9000CD23T kirjoitti:Niin ja KAIKKIEN polttimoiden kunnon voi tarkastaa käynnistyksen yhteydessä.
Käännä virta avainta varovasti, ja juuri ennen kun startti alkaa niin kaikkien kunnossa olevien valojen pitäisi palaa ( sen pykälän kyllä tuntee missä tämä tarkastus asento on ).


Niin, tai seuraavasti: Sammutat käynnissä olevan auton kääntämällä
virta-avainta vastapäivään sen verran (eli yhden pykälän), että moottori sammuu.
Sen jälkeen kaksoiskäynnistyksenesto on vielä päällä. Se estää
starttaamisen, mutta kaikki mittarivalot syttyvät, kun käännät avainta.
Avain pysähtyy nyt suoraan tarkastusasentoon.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin