Aurauksen säätö
Aurauksen säätö
Minne kantsii viedä saba aurauskulmien säätöön Tampereella? Yhdessä paikkaa sanottiin,e ttä pystysuuntaista säätöä ei oikein voi tehdä kun menee ne pultit poikki joilla tukivarret korissa kiinni. No aattelin lähinnä aurauksen säädättää? Kuka tekee edullisesti ja hyvin ton?
Ei ne mene poikki, kun laittaa hyvissä ajoin ja paljon crc:tä. Jos tämä ei auta, niin sitten kannattaa kokeilla kaasupillillä lämmittämistä (kuskin puolella ehkä liian ahdasta tähän). No, ei tullu apua suuntaukseen Tampereen suunnalla, mutta siihen varmasti muut tietää paremmin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7776
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tarvitseeko satkussa säätää pystysuunassa olevaa kulmaa..?
Siinähän on poikittainen kaksoiskolmio tuenta.
Pyörähän on aina suorassa tienpintaan nähden, olkoon auto missä asennossa tahansa.
Aurauksen säätö on sitten taas toinen juttu.
Siinähän on poikittainen kaksoiskolmio tuenta.
Pyörähän on aina suorassa tienpintaan nähden, olkoon auto missä asennossa tahansa.
Aurauksen säätö on sitten taas toinen juttu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ainakin Lokomonkulman Euromasterilla (Hatanpäällä) osaavat kulmien säädön. Samassa talossa olevaa Osaset-ketjun korjaamoa taas ei voi suositella (tais olla vehkeitten kalibrointi vähän sinne päin
)

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Ainakin omassa yksilössä on etuylätukivarren kiinnikkeiden ja korin välissä ohuita "säätölevyjä" tms, joten camber-kulkaa voi säätää näiden levyjen määrää muuttamalla. Tarvitseeko säätää riippuu sitten siitä ovatko kulmat poskellaan. Vaikka olisi kuinka kolmiotuet, tuntuisi jotenkin utopistiselta, että kaikkien ysisatkujen camber-kulmat olisivat tehtaalla noin vain asettautuneet oikeaan arvoon vain ripustuksen osat autoon kasaamalla.9000CD23T kirjoitti:Tarvitseeko satkussa säätää pystysuunassa olevaa kulmaa..?
Siinähän on poikittainen kaksoiskolmio tuenta.
Pyörähän on aina suorassa tienpintaan nähden, olkoon auto missä asennossa tahansa.
Aurauksen säätö on sitten taas toinen juttu.

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7776
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Näin muuten onkin, en vaan muistanut asiaa.okaalto kirjoitti:Ainakin omassa yksilössä on etuylätukivarren kiinnikkeiden ja korin välissä ohuita "säätölevyjä" tms, joten camber-kulkaa voi säätää näiden levyjen määrää muuttamalla. Tarvitseeko säätää riippuu sitten siitä ovatko kulmat poskellaan. Vaikka olisi kuinka kolmiotuet, tuntuisi jotenkin utopistiselta, että kaikkien ysisatkujen camber-kulmat olisivat tehtaalla noin vain asettautuneet oikeaan arvoon vain ripustuksen osat autoon kasaamalla.9000CD23T kirjoitti:Tarvitseeko satkussa säätää pystysuunassa olevaa kulmaa..?
Siinähän on poikittainen kaksoiskolmio tuenta.
Pyörähän on aina suorassa tienpintaan nähden, olkoon auto missä asennossa tahansa.
Aurauksen säätö on sitten taas toinen juttu.Säätöä on varmasti tarvittu jo tehtaalla, jotta camber-kulmat on saatu arvoihinsa.
Aikoinaan ihmettelin niitä pellinpaloja, mutta miksi ne kulmat sitten olisivat
muuttuneet..? rotvallin reunako tms.. no anyway ikinä ei ole tarvinnut SAABissa camber kulmaa säätää..

Aurausta kylläkin, kaksoiskolmio tuenta on muuten pirskatin hyvä keksintö
Taitaa olla vieläkin käytössä tuolla formula maailmassa...

Muuten en tiedä kuin yhden toisen auton jossa on kaksoiskolmio tuenta..

Arvaatteko mikä tämä toinen auto on..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kyllä ne kulmat vaan elää. Meikäläisen pirssistä piti säätää takavuosina kaikkia kulmia... Periaatteessa joku soratiehyppy tai muu tälli voi viedä jo kulmat pieleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01