Ostinpa femma-aeron.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Tonnari sai väistyä uudemman tieltä eikä vielä ainakaan kaduta. Speksejä:

Tuotu Saksasta kaksi viikkoa sitten.
vm. 2001, ajettu 175tkm, automaattilaatikolla. Kone ja turbo vaihdettu uusiin 40tkm sitten.
Vikalistassa puuttuvat pikselirivit sidissä ja haineväantenni rähjääntynyt. Ruosteenpilkkuakaan en ole löytänyt.

Helvetin hienoa ja hiljaista kyytiä antaa. Biopower softaa pitäisi enstöikseen panna sisään. Tai sitten jos sidiä ihmettelisi. :) <3 :saab:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tervetuloa mukaan Aero-kuskien joukkoon :D
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Tero »

Onnea hienosta valinnasta!

Ilmeisesti huohotinpäivitys tehty jos kone uusittu joku aika sitten? Öljypohjan ja sihdin tarkistus lienee turhaa nuin vähän ajetussa koneessa..? Biopower softa käyttöön vaan ja sitten parin tankin jälkeen pa-suodattimen vaihto kaikenvaralta.
Saab 9-5 Aero -00
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Onnea hyvästä valinnasta!

Se SID-suosista sitten Walesiin, niin pääset helpoimmalla:
http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/default.html

Nimimerkki, yrittänyt :D
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ihan paska se kuitenkin on niinkuin kaikki tuontivehkeet.

Nimim. Kateellinen :P






Eiku, onnea uudelle autolle :D
K95
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Elo 27, 2011 20:58

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja K95 »

Aerohan on saabin karvalakkimalli ja siinä ei ole muuta erikoista kuin kynnyskotelon ja perän tai kyljen aeromerkki. Kuulemma.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Sekä lisäksi monia monia vahvistettuja osia, jotka on tehty vain Aeroa varten. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tobbana kirjoitti:Sekä lisäksi monia monia vahvistettuja osia, jotka on tehty vain Aeroa varten. ;)
Kyllä tehtaalla lokariin ja loosteriin liimattu Aero-merkki on avain onneen, mihinkään muuhun malliin sitä lätkää kun ei ole saanut speksattua tehtaalla liimattuna, ei edes isolla rahalla KAIKKI lisävarusteet ruksaamalla :mrgreen: Ja kynnyksissäkin taitaa lukoo Airo eikä mikään typerä Suab. Kyllä se on ihan eri luokan peli 8)
Eikun joo, tässä itekin pyöritellyt että josko kuitenkin pitäis hankkiutua tomaattifemman omistajaksi (nimenomaan tomaatti). Airoissa olisi kuitenkin yleensä varustus ihan jees, etenkin jos sattuu olemaan joku Sveitsin tuonti hommattuna luotettavalta virolaiselta autohäkkikauppiaalta tms. eikä mikään aito Härmä-auto varustetasona karvalakki-miinus plyyssipenkeillä 8O
Farkku-Griffini V6:lla ois tietty se paras mahdollinen, mutta kun niihin tuntuu olevan Retanoolisofta kiven alla, niin kaippa se Airokin paremman puutteessa menisi :|
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2681
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Niimpää! Mistä vaan löytyisi sedan Aero kangaspenkeillä ja automaatilla...itseasiassa iso T taitaisi ajaa paremmin asiaa...vai joku mikälie 2,3 Linear johon laittaisi Mitsun turbon :P
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja edix »

V.J.S kirjoitti:Airoissa olisi kuitenkin yleensä varustus ihan jees, etenkin jos sattuu olemaan joku Sveitsin tuonti hommattuna luotettavalta virolaiselta autohäkkikauppiaalta tms. eikä mikään aito Härmä-auto varustetasona karvalakki-miinus plyyssipenkeillä 8O
Oma yksilöhän on sveitsistä tuotu viroon ja sitä kautta meikälle, ja voin sanoa ettei ole mikään oikotie onneen :) Toivottavasti tuo oli kieli poskella kirjoitettu..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitti onnitteluista! :)

Millähän tuon kielen sais vaihdettua saksasta vaikkapa englanniksi? Käynnistyksen jälkeen valittaa jotain akusta saksaksi, en ymmärrä. :)

Tai ostan SIDin vaan tuolta: http://www.ebay.com/itm/REFURBISHED-SAA ... 19d3ea19f6

...ja myyn risan korjattavaksi tai opettelen itse fiksaamaan ja muutan rahaksi. :)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

edix kirjoitti: Oma yksilöhän on sveitsistä tuotu viroon ja sitä kautta meikälle, ja voin sanoa ettei ole mikään oikotie onneen :) Toivottavasti tuo oli kieli poskella kirjoitettu..
No tuskin se sen pommimpi on ollut mitä aito "Härmä-autokaan"? Ja varusteitakin löytynee? Noi huohotusvamman piiriin kuuluvat koneen on ihan arpajaistouhua, riippuen toki edellisen/edellisten omistajien teettämistä rempoista / päivityksistä, porsii tai ei porsi...

Itse ainakin katselen tuolta Vironmaalta noita autoja. Tuntuvat olevan usein Sveitsintuonteja ihan OK varustuksella, eikä hinnan kiroissa....Soomessa saa maksaa 3500€ konevikaisesta (http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5036452), oli vissiin vielä sedani?

Virossa 2990 pyynti farkusta (http://fin.auto24.ee/used/1031441), lähtee varmaan johonkin 2200-2500 käteishintaan, hakukulut 200-300e jotka saa kuoletettua vaikka ostamalla kepukkaa ja viunaa kontin täydeltä, Techittää mittarilukemaksi joku 600 000km niin Tullin arpajaiskone antanee verotusarvoksi muutaman satkun. Mahti ei itse asiassa osannut antaa kuin yleisen myyntihinnan 2982€ 300000km ajetulle 169kW automaatille ensi rek. 01.11.2000, jos syötti yli 300 000km lukeman, ei antanut mitään arvoja, eli about 3k€ kaikkineen tuo tulisi varmaan maksamaan...Ja mitään koneen vaihtoa isompaa laittoa tuossakaan tuskin on :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

V.J.S kirjoitti:
edix kirjoitti: Oma yksilöhän on sveitsistä tuotu viroon ja sitä kautta meikälle, ja voin sanoa ettei ole mikään oikotie onneen :) Toivottavasti tuo oli kieli poskella kirjoitettu..
No tuskin se sen pommimpi on ollut mitä aito "Härmä-autokaan"? Ja varusteitakin löytynee?
Varusteita piisaa, himmenevä taustapeilikin peräti. Sokerina pohjalla: takapenkin kyynärnojan kannen alta löytyi SAAB-paperia ja SAAB-kynä muistiinpanoja varten. 8)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dj_pirtu kirjoitti:Kiitti onnitteluista! :)

Millähän tuon kielen sais vaihdettua saksasta vaikkapa englanniksi? Käynnistyksen jälkeen valittaa jotain akusta saksaksi, en ymmärrä. :)
Veikkaan, että valittaa "replace key battery", eli virta-avaimen (=kaukosäätimen) patteri vaihdon tarpeessa. SID ei ymmärrä valittaa liian alhaisesta käynnistysakun jännitteestä, ei Suomeksi, Norjaksi, Saksaksi eikä edes Ruotsiksi :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ostinpa femma-aeron.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

dj_pirtu kirjoitti:Millähän tuon kielen sais vaihdettua saksasta vaikkapa englanniksi?
Paina pitkään yhtaikaa clear ja set, kuuluu piippaus. Valitse haluttu yksikkömalli + ja - -napeilla, paina set. Valitse kieli + ja - -napeilla, paina set.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin