900i ei käynnisty, p*rkele!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

900i ei käynnisty, p*rkele!

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Aamulla piti lähteä kouluun, mutta saapas ei herännytkään. :( Pyöritti kyllä mutta ei startannut. Aikasemmin tehnyt saman ja välillä saa "sahata" käyntiin ennen ku lähtee. Välillä käy myös vain 2 pytyllä.

Mikähän mahtaa olla vikana? :roll: Tulpat ja johdot vaihdettu 100km sitten.

Alkaa mennä pikku hiljaa hermo, perkeles! :evil:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tulpan johdot.
Virranjakajan kansi.
Pyörijä.
Puola.
Polttoainesuodatin.
Polttoainepumppu ( maadoitus )
Sytytyksen ohjaus boksi.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Tulpan johdot on kyllä vaihdettu.

Äsken piti taas ottaa tulpat irti ja vaihtaa ku vanhat oli niin saatanan märät. Laitto uudet tulpat ni hörähti käyntiin.

Tuntuu siltä että kun ryyppy on päällä niin se antaa liikaa bensaa ja kastelee heti tulpat. Mites pystyykö tuota automaattiryyppyä säätämään tai jotenkin kytkeä pois? :roll:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Kuvaus vastaa ongelmia mitä mulla oli...

Itsekin kuvittelin, että kone saa liikaa bensaa.
Vika korjaantui kun kytkin ryppysuuttimen toimintaan, ei siis aikaisemmin ollut käytössä. Heti kun sai lisäbensaa niin käynnistyi.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Pidätkö jalkaa kaasulla startatessa? Kaverin Foordia kun kylmänä kynnistää ja pitää jalkaa kaasulla niin kastelee tulpat :wink:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Ronska kirjoitti:Kuvaus vastaa ongelmia mitä mulla oli...

Itsekin kuvittelin, että kone saa liikaa bensaa.
Vika korjaantui kun kytkin ryppysuuttimen toimintaan, ei siis aikaisemmin ollut käytössä. Heti kun sai lisäbensaa niin käynnistyi.
Ja mitenkäs tämä operaatio tehdään? :roll:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Suabisti kirjoitti:Pidätkö jalkaa kaasulla startatessa? Kaverin Foordia kun kylmänä kynnistää ja pitää jalkaa kaasulla niin kastelee tulpat :wink:
En pidä jalkaa kaasulla.
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Jarski kirjoitti:
Ronska kirjoitti:Kuvaus vastaa ongelmia mitä mulla oli...

Itsekin kuvittelin, että kone saa liikaa bensaa.
Vika korjaantui kun kytkin ryppysuuttimen toimintaan, ei siis aikaisemmin ollut käytössä. Heti kun sai lisäbensaa niin käynnistyi.
Ja mitenkäs tämä operaatio tehdään? :roll:
Ajattelin vaan jos se ryyppysuutin ei syystä tai toisesta toimi, esim. sähköt puuttuu tai jotain...

Mulla on semmonen viritelmä, että kabiinissa on heittokytkin mikä antaa suuttimelle virtaa... Piti kikkailla koska kadotin yhden johtoliittimen :oops:
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Jos mielestäsi vika on nimenomaan siinä, että kone saa liikaa bensaa voit yrittää startata ryyppysuuttimen johto irrotettuna.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Piiripaineen säädin...piiripaineen säädin... :?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... s%E4%E4din
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Tänään ajoin kolarin :( joten tämäkään ongelma ei enää kauaa vaivaa.

Poliisit eivät osanneet paikan päällä päättää kumman vika joten päätöstä odotellen. Sen jälkeen uuden auton hankinta joka tapauksessa edessä.
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: 900i ei käynnisty, p*rkele!

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Jarski kirjoitti:Aamulla piti lähteä kouluun, mutta saapas ei herännytkään. :( Pyöritti kyllä mutta ei startannut. Aikasemmin tehnyt saman ja välillä saa "sahata" käyntiin ennen ku lähtee. Välillä käy myös vain 2 pytyllä.

Mikähän mahtaa olla vikana? :roll: Tulpat ja johdot vaihdettu 100km sitten.

Alkaa mennä pikku hiljaa hermo, perkeles! :evil:
Taitaa olla näin joulun alla saabisteille vittuileva tonttu liikkeellä aina aamuisin. :?
Tänään kävi kajakin kanssa täsmälleen samalla tavalla: olin kouluun lähdössä, sämpylä suostui kerran käynnistymään, jonka jälkeen melkein välittömästi sammui eikä enää käynnistynyt. Bensan saannissa häikkää...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Vastaa Viestiin