Kläppi asennettu - kokemuksia

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tevisu: setti mulle!
potkuhousu kirjoitti:Vetelyyn auttoi paljon jäykempi alusta.
Jos alustalla tarkoitat jousia ja pumppuja niin, "torque steeringiin" se ei kyllä valitettevasti vaikuta. Ehkä muuhun ura- ja tuuliherkkyyteen sekä ilmanvastuksen aiheuttamaan vaelteluun. Tai no, en ole nietoksissa ajellut lasketuilla autoilla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

peinu kirjoitti: Jos alustalla tarkoitat jousia ja pumppuja niin, "torque steeringiin" se ei kyllä valitettevasti vaikuta. Ehkä muuhun ura- ja tuuliherkkyyteen sekä ilmanvastuksen aiheuttamaan vaelteluun. Tai no, en ole nietoksissa ajellut lasketuilla autoilla.
Rakas Peinu

Kirjoitan sinulle hyvillä mielin ja totean että mun tapauksessa riittävän jäykkä iskari+jousi setti kadotti vetelyn 90%. Mä saan autoni nykimään puolelta toiselle vain tietyissä lämpötiloissa kun kone vetää aivan sairaasti. Normaaliajossa vetelyä ei esiinny (mun normaaliajo on kiihdytys lämä melkein pohjassa ilman irvistystä).
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitos, Rakas Potkuhousu :)
Kivaa kun saa noin personoituja viestejä julkisella forumilla :oops: :oops: :D

Toi sun alustaratkaisu tarkoittaa sitten vissiin sitä, että alustaan saa uppoamaan helposti 1500e eikä sillä voi silti ajaa sekä mökillä että maantiellä. Vai mikä setti sulla on alla?

Puslat on maksaneet mun laskujen mukaan jo reilun Koni Sport Kitin verran, mutta uskaltaa sentään mennä mökkitielle. Mun jouset on jonkin verran normijousuia jäykemmät samoin iskarit. Paitsi että taakse on nyt vaihdettu Monroen Reflexit.

Joudun näillä näkymin ajamaan näillä vielä tämän ja ensi viikon, ennen kuin pääsen taas vanhalla (uudella) puksuttelemaan valtion teille. Ensi viikolla on tonnarille tilattu uretaaniaika joten en nää auto koko viikolla, kun tänne maailman ääriin pitää tulla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä luulen että kun saa kunnollisen JÄYKÄN alustan niin "keuliminen" kiihdytyksissä vähenee -> ei vetele niin pal.
Johtuuko että kun keulii niin etupää kevenee/renkaiden asento muuttuu vai mistä mutta auttaa se joissain tilanteissa toi pelkkä alustan laitto.

Kunnon uraiselta kaistalta kun "ampuu" matkaan niin alusta ei pal auta, saa nähdä sitten kesällä mitä tuo klämppi vaikuttaa :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, ja kun toinen rengas pitää ja toinen välillä melkein pitää ja välillä ei ja vauhtia toistasataa ja lunta.

Toi paikaltaan kiihdyttäessä veteleminen ei nyt sillei niin haitaa, mutta esim. satasen vauhdissa kuln laitetaan kolmonen silmään ja lämä tiskiin. Tiessä kunnon kallistukset vasemmalle ja oikealle. Siinä vaiheessa kun ajetaan harjanteen yli lähtee homma lapasesta kesät talvet jos ei ole todella tarkkana. Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?

Kattelehan, Jouni, miten se klämppi jeesaa noissa tilanteissa?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti:Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?

Kattelehan, Jouni, miten se klämppi jeesaa noissa tilanteissa?
"Huonoa" on se että niissä on potkua niin satanasti -> vetelee :wink:

Mä seuraan juu tilannetta, ja koitan ajaa aina mahdollisuuksien mukaan "läppä tiskissä" ( 8O ) ja rapartoin tuntemuksista :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

peinu kirjoitti:Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?
Ne on niin helvetin löysiä.
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti: Ne on niin helvetin löysiä.
Löysät sul on housuis :P
Ei muutaku joka saumaan lisää hitsausta + vakaajaa ym. tulea joka paikkaan, kul se siit ;)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:Ei muutaku joka saumaan lisää hitsausta + vakaajaa ym. tulea joka paikkaan, kul se siit ;)
"Tai sitten käyttää kemiallista metallia" :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toi klamppi kyllä kiinnostais :D

Ehkä ensi kesänä sitten...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:Toi klamppi kyllä kiinnostais :D

Ehkä ensi kesänä sitten...
Koittakaas nyt joku sitten selvittää miten tuo NG900 klämppi eroaa tuosta OG9-3 vastaavasta. Ero kuitenkin on. Hankala mennä mitään tekemään ennen selvittelyä.

Jonkun kanssa (hyvä muisti :oops: ) tuli juteltua ja sellainen selvisi, että "putki" (mikähän virallisesti nimeltään) joka rintapeltiin lukitaan olisi NG900 lähempänä rintapeltiä kuin 9-3:ssa? Mutta milleistä ei ole tietoa. Ja joku voisi mitata tuon "putken" koon onko se sen ~36mm vai mikä? Helpoiten kävisi jos saisi NG900 malliksi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:Koittakaas nyt joku sitten selvittää miten tuo NG900 klämppi eroaa tuosta OG9-3 vastaavasta. Ero kuitenkin on. Hankala mennä mitään tekemään ennen selvittelyä.

Jonkun kanssa (hyvä muisti :oops: ) tuli juteltua ja sellainen selvisi, että "putki" (mikähän virallisesti nimeltään) joka rintapeltiin lukitaan olisi NG900 lähempänä rintapeltiä kuin 9-3:ssa? Mutta milleistä ei ole tietoa. Ja joku voisi mitata tuon "putken" koon onko se sen ~36mm vai mikä? Helpoiten kävisi jos saisi NG900 malliksi.
OHO! 8O Tollaisesta asiasta mä en ollutkaan tietoinen :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Näin se vaan on:

NG900:
Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013A (RHD)

Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013B (LHD)

Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014A (RHD)

Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014B (LHD)

ja OG 9-3

Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013A (RHD Cars)

Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013B (LHD Cars)

...eli eroa on.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

http://www.mpperformance.com/ng900.asp

Sitten taas ton mukaan 97-98 NG900 / 9-3 menis sama?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

NG900T kirjoitti:http://www.mpperformance.com/ng900.asp

Sitten taas ton mukaan 97-98 NG900 / 9-3 menis sama?
...ja kun katsoo sivua pikkuisen alemmaksi, huomaa vuoden 94-96 -malleihin olevan kuitenkin eri tuotteen... :wink:
Vastaa Viestiin