Jos alustalla tarkoitat jousia ja pumppuja niin, "torque steeringiin" se ei kyllä valitettevasti vaikuta. Ehkä muuhun ura- ja tuuliherkkyyteen sekä ilmanvastuksen aiheuttamaan vaelteluun. Tai no, en ole nietoksissa ajellut lasketuilla autoilla.potkuhousu kirjoitti:Vetelyyn auttoi paljon jäykempi alusta.
Kläppi asennettu - kokemuksia
Tevisu: setti mulle!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Rakas Peinupeinu kirjoitti: Jos alustalla tarkoitat jousia ja pumppuja niin, "torque steeringiin" se ei kyllä valitettevasti vaikuta. Ehkä muuhun ura- ja tuuliherkkyyteen sekä ilmanvastuksen aiheuttamaan vaelteluun. Tai no, en ole nietoksissa ajellut lasketuilla autoilla.
Kirjoitan sinulle hyvillä mielin ja totean että mun tapauksessa riittävän jäykkä iskari+jousi setti kadotti vetelyn 90%. Mä saan autoni nykimään puolelta toiselle vain tietyissä lämpötiloissa kun kone vetää aivan sairaasti. Normaaliajossa vetelyä ei esiinny (mun normaaliajo on kiihdytys lämä melkein pohjassa ilman irvistystä).
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kiitos, Rakas Potkuhousu 
Kivaa kun saa noin personoituja viestejä julkisella forumilla
Toi sun alustaratkaisu tarkoittaa sitten vissiin sitä, että alustaan saa uppoamaan helposti 1500e eikä sillä voi silti ajaa sekä mökillä että maantiellä. Vai mikä setti sulla on alla?
Puslat on maksaneet mun laskujen mukaan jo reilun Koni Sport Kitin verran, mutta uskaltaa sentään mennä mökkitielle. Mun jouset on jonkin verran normijousuia jäykemmät samoin iskarit. Paitsi että taakse on nyt vaihdettu Monroen Reflexit.
Joudun näillä näkymin ajamaan näillä vielä tämän ja ensi viikon, ennen kuin pääsen taas vanhalla (uudella) puksuttelemaan valtion teille. Ensi viikolla on tonnarille tilattu uretaaniaika joten en nää auto koko viikolla, kun tänne maailman ääriin pitää tulla.

Kivaa kun saa noin personoituja viestejä julkisella forumilla

Toi sun alustaratkaisu tarkoittaa sitten vissiin sitä, että alustaan saa uppoamaan helposti 1500e eikä sillä voi silti ajaa sekä mökillä että maantiellä. Vai mikä setti sulla on alla?
Puslat on maksaneet mun laskujen mukaan jo reilun Koni Sport Kitin verran, mutta uskaltaa sentään mennä mökkitielle. Mun jouset on jonkin verran normijousuia jäykemmät samoin iskarit. Paitsi että taakse on nyt vaihdettu Monroen Reflexit.
Joudun näillä näkymin ajamaan näillä vielä tämän ja ensi viikon, ennen kuin pääsen taas vanhalla (uudella) puksuttelemaan valtion teille. Ensi viikolla on tonnarille tilattu uretaaniaika joten en nää auto koko viikolla, kun tänne maailman ääriin pitää tulla.
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mä luulen että kun saa kunnollisen JÄYKÄN alustan niin "keuliminen" kiihdytyksissä vähenee -> ei vetele niin pal.
Johtuuko että kun keulii niin etupää kevenee/renkaiden asento muuttuu vai mistä mutta auttaa se joissain tilanteissa toi pelkkä alustan laitto.
Kunnon uraiselta kaistalta kun "ampuu" matkaan niin alusta ei pal auta, saa nähdä sitten kesällä mitä tuo klämppi vaikuttaa
Johtuuko että kun keulii niin etupää kevenee/renkaiden asento muuttuu vai mistä mutta auttaa se joissain tilanteissa toi pelkkä alustan laitto.
Kunnon uraiselta kaistalta kun "ampuu" matkaan niin alusta ei pal auta, saa nähdä sitten kesällä mitä tuo klämppi vaikuttaa

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo, ja kun toinen rengas pitää ja toinen välillä melkein pitää ja välillä ei ja vauhtia toistasataa ja lunta.
Toi paikaltaan kiihdyttäessä veteleminen ei nyt sillei niin haitaa, mutta esim. satasen vauhdissa kuln laitetaan kolmonen silmään ja lämä tiskiin. Tiessä kunnon kallistukset vasemmalle ja oikealle. Siinä vaiheessa kun ajetaan harjanteen yli lähtee homma lapasesta kesät talvet jos ei ole todella tarkkana. Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?
Kattelehan, Jouni, miten se klämppi jeesaa noissa tilanteissa?
Toi paikaltaan kiihdyttäessä veteleminen ei nyt sillei niin haitaa, mutta esim. satasen vauhdissa kuln laitetaan kolmonen silmään ja lämä tiskiin. Tiessä kunnon kallistukset vasemmalle ja oikealle. Siinä vaiheessa kun ajetaan harjanteen yli lähtee homma lapasesta kesät talvet jos ei ole todella tarkkana. Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?
#1767, MB CLS 350CDI -11
"Huonoa" on se että niissä on potkua niin satanasti -> veteleepeinu kirjoitti:Mikä noissa meidän autoissa on niin pirun huonoa?

Mä seuraan juu tilannetta, ja koitan ajaa aina mahdollisuuksien mukaan "läppä tiskissä" (

Löysät sul on housuisSpeedou kirjoitti: Ne on niin helvetin löysiä.

Ei muutaku joka saumaan lisää hitsausta + vakaajaa ym. tulea joka paikkaan, kul se siit

-
- "Hölösuu"
Koittakaas nyt joku sitten selvittää miten tuo NG900 klämppi eroaa tuosta OG9-3 vastaavasta. Ero kuitenkin on. Hankala mennä mitään tekemään ennen selvittelyä.Turbo Sensonic kirjoitti:Toi klamppi kyllä kiinnostais![]()
Ehkä ensi kesänä sitten...
Jonkun kanssa (hyvä muisti

-
- "Hölösuu"
OHO!tevisu kirjoitti:Koittakaas nyt joku sitten selvittää miten tuo NG900 klämppi eroaa tuosta OG9-3 vastaavasta. Ero kuitenkin on. Hankala mennä mitään tekemään ennen selvittelyä.
Jonkun kanssa (hyvä muisti) tuli juteltua ja sellainen selvisi, että "putki" (mikähän virallisesti nimeltään) joka rintapeltiin lukitaan olisi NG900 lähempänä rintapeltiä kuin 9-3:ssa? Mutta milleistä ei ole tietoa. Ja joku voisi mitata tuon "putken" koon onko se sen ~36mm vai mikä? Helpoiten kävisi jos saisi NG900 malliksi.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Näin se vaan on:
NG900:
Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013A (RHD)
Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013B (LHD)
Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014A (RHD)
Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014B (LHD)
ja OG 9-3
Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013A (RHD Cars)
Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013B (LHD Cars)
...eli eroa on.
NG900:
Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013A (RHD)
Rack Brace Kit, Upto model year 1995 (chassis numbers upto -S2044148) £295. Part Number: CCH013B (LHD)
Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014A (RHD)
Rack Brace Kit, Model years 1995-1998 (chassis numbers S2044148 onwards) £295. Part Number: CCH014B (LHD)
ja OG 9-3
Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013A (RHD Cars)
Steering Rack Clamp/Bulkhead Brace, £295. Part Number: DCH013B (LHD Cars)
...eli eroa on.
...ja kun katsoo sivua pikkuisen alemmaksi, huomaa vuoden 94-96 -malleihin olevan kuitenkin eri tuotteen...NG900T kirjoitti:http://www.mpperformance.com/ng900.asp
Sitten taas ton mukaan 97-98 NG900 / 9-3 menis sama?