CDE -93 'seni kummittelee: Käynnistyksen jälkeen kestää kymmenisen sekuntia ennekuin peli ryhtyy lataamaan, eli jännite on n. 10V hypäten vasta tuon ajan kuluttua 13,4 volttiin.
Lisäksi kun ajaessa laitan äkillistä sähkökuormitusta päälle, nykäisee moottori aivan kuin sähköt katkeaisivat kokonaan hetkeksi. Tämän ilmiön voi todeta mm. jäähdyttimen sähkötuulettimen kytkeytyessä päälle.
Myös auton sammuttamisen yhteydessä joskus lähtevät virrat hetkeksi jopa niin pois, että radio sammuu ja pyytää sitten jälleen "herättyään" koodia.
Missä vika: latauksen säädin, virtalukko,...?
Minisähkökatkoksia
Ajotietokone jää näyttämään välittömästi startin jälkeen alinta käynnistyksenaikaista jännitettä, ja alkaa näyttää latausjännitettä vasta liikkeellelähdön jälkeen tai kun painelet INFO-nappia. Nytkö ei ole kyse siitä?
Virtalukon pohja?
Virtalukon pohja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Itseasiassa kun välittömästi startin jälkeen painelen info-napista jänniitteet esille, on arvo matala, pompaten sitten kohta korkeammalla. En osaa sanoa onko jännitteen kohoaminen todellista vai onko kyseessä todellakin matalimman arvon päälle jäävä näyttö.
Eilen illalla havaittu: Sammutin auton, virta-avain jäi paikalleen mutta "poislähtöasentoon", radio jäi päälle, odotin puoli minuuttia, avasin ulko-oven ja sillä hetkellä kun sisä- ja ovivalo syttyi, tapahtui jälleen semmoinen minisähkökatkos joka heitti radion pyytämään koodia.
Eilen illalla havaittu: Sammutin auton, virta-avain jäi paikalleen mutta "poislähtöasentoon", radio jäi päälle, odotin puoli minuuttia, avasin ulko-oven ja sillä hetkellä kun sisä- ja ovivalo syttyi, tapahtui jälleen semmoinen minisähkökatkos joka heitti radion pyytämään koodia.
Virtalukonpohjalta kuulostaisi107 kirjoitti:Itseasiassa kun välittömästi startin jälkeen painelen info-napista jänniitteet esille, on arvo matala, pompaten sitten kohta korkeammalla. En osaa sanoa onko jännitteen kohoaminen todellista vai onko kyseessä todellakin matalimman arvon päälle jäävä näyttö.
Eilen illalla havaittu: Sammutin auton, virta-avain jäi paikalleen mutta "poislähtöasentoon", radio jäi päälle, odotin puoli minuuttia, avasin ulko-oven ja sillä hetkellä kun sisä- ja ovivalo syttyi, tapahtui jälleen semmoinen minisähkökatkos joka heitti radion pyytämään koodia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Itsellä oli edellisessä -93 tonnissa vastaavan tapainen ongelma. Loppujen lopuksi vika oli akun kaapeleissa/akussa (taisi olla 55Ah akku). Kun puhdisti akun kengät/navat auto toimi n. kk:n moitteetta kunnes taas palasi. Esim. pitkille valoille vaihdettaessa käväisi sähköt pois koko autosta. Puhdistus poisti aina ongelman hetkeksi ja kun lopulta laitoin 65Ah uuden akun ongelma poistui lopullisesti...