Minisähkökatkoksia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
107
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 11:02

Minisähkökatkoksia

Viesti Kirjoittaja 107 »

CDE -93 'seni kummittelee: Käynnistyksen jälkeen kestää kymmenisen sekuntia ennekuin peli ryhtyy lataamaan, eli jännite on n. 10V hypäten vasta tuon ajan kuluttua 13,4 volttiin.
Lisäksi kun ajaessa laitan äkillistä sähkökuormitusta päälle, nykäisee moottori aivan kuin sähköt katkeaisivat kokonaan hetkeksi. Tämän ilmiön voi todeta mm. jäähdyttimen sähkötuulettimen kytkeytyessä päälle.
Myös auton sammuttamisen yhteydessä joskus lähtevät virrat hetkeksi jopa niin pois, että radio sammuu ja pyytää sitten jälleen "herättyään" koodia.
Missä vika: latauksen säädin, virtalukko,...?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olikos SAABissa päävirta relettä..?
Ekana epäilin herätinvirta johdinta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ajotietokone jää näyttämään välittömästi startin jälkeen alinta käynnistyksenaikaista jännitettä, ja alkaa näyttää latausjännitettä vasta liikkeellelähdön jälkeen tai kun painelet INFO-nappia. Nytkö ei ole kyse siitä?

Virtalukon pohja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
107
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 11:02

Viesti Kirjoittaja 107 »

Itseasiassa kun välittömästi startin jälkeen painelen info-napista jänniitteet esille, on arvo matala, pompaten sitten kohta korkeammalla. En osaa sanoa onko jännitteen kohoaminen todellista vai onko kyseessä todellakin matalimman arvon päälle jäävä näyttö.
Eilen illalla havaittu: Sammutin auton, virta-avain jäi paikalleen mutta "poislähtöasentoon", radio jäi päälle, odotin puoli minuuttia, avasin ulko-oven ja sillä hetkellä kun sisä- ja ovivalo syttyi, tapahtui jälleen semmoinen minisähkökatkos joka heitti radion pyytämään koodia.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

107 kirjoitti:Itseasiassa kun välittömästi startin jälkeen painelen info-napista jänniitteet esille, on arvo matala, pompaten sitten kohta korkeammalla. En osaa sanoa onko jännitteen kohoaminen todellista vai onko kyseessä todellakin matalimman arvon päälle jäävä näyttö.
Eilen illalla havaittu: Sammutin auton, virta-avain jäi paikalleen mutta "poislähtöasentoon", radio jäi päälle, odotin puoli minuuttia, avasin ulko-oven ja sillä hetkellä kun sisä- ja ovivalo syttyi, tapahtui jälleen semmoinen minisähkökatkos joka heitti radion pyytämään koodia.
Virtalukonpohjalta kuulostaisi
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
pjmaki
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 09:51

Viesti Kirjoittaja pjmaki »

Itsellä oli edellisessä -93 tonnissa vastaavan tapainen ongelma. Loppujen lopuksi vika oli akun kaapeleissa/akussa (taisi olla 55Ah akku). Kun puhdisti akun kengät/navat auto toimi n. kk:n moitteetta kunnes taas palasi. Esim. pitkille valoille vaihdettaessa käväisi sähköt pois koko autosta. Puhdistus poisti aina ongelman hetkeksi ja kun lopulta laitoin 65Ah uuden akun ongelma poistui lopullisesti...
Vastaa Viestiin