Käsijarruongelma?
Käsijarruongelma?
Elikkäs omassa 95:ssa on sellainen ongelma ettei käsijarru pidä.
Käsijarrua vääntäessä se antaa kyllä kovasti "vastetta" eikä vipua voi kääntää ylös asti, mutta siltikään se ei pidä kunnolla. Esim nurmikolla renkaat menee lukkoon eteenpäin ajaessa mutta kun laittaa käkkärin päälle ja kokeilee pakittaa vähä ronskimmin niin takarenkaat pyörii (ja kuitenkin käsijarru on takana??). mitään kahinoita sieltä ei kuulu että jarrupalat olisi loppu vai miten toi käsijarrun jarrusysteemi nyt yleensä pelaakaan?
Syy voi olla toki jokin yksinkertainenkin mitä en ole huomannut.
Ja pitääkö katsastuksessa käsijarrun olla kovin pitävä (semmoinen että menee esim. asfaltilla lukkoon)?
pikaisella etsinnällä en löytänyt juuri samanlaista ongelmaa, linkatkaa tosin jos löydätte.
Valistakaahan hölmömpää!
ps. eka posti =D
Käsijarrua vääntäessä se antaa kyllä kovasti "vastetta" eikä vipua voi kääntää ylös asti, mutta siltikään se ei pidä kunnolla. Esim nurmikolla renkaat menee lukkoon eteenpäin ajaessa mutta kun laittaa käkkärin päälle ja kokeilee pakittaa vähä ronskimmin niin takarenkaat pyörii (ja kuitenkin käsijarru on takana??). mitään kahinoita sieltä ei kuulu että jarrupalat olisi loppu vai miten toi käsijarrun jarrusysteemi nyt yleensä pelaakaan?
Syy voi olla toki jokin yksinkertainenkin mitä en ole huomannut.
Ja pitääkö katsastuksessa käsijarrun olla kovin pitävä (semmoinen että menee esim. asfaltilla lukkoon)?
pikaisella etsinnällä en löytänyt juuri samanlaista ongelmaa, linkatkaa tosin jos löydätte.
Valistakaahan hölmömpää!
ps. eka posti =D
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Käsijarruongelma?
Tästä apua >> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... %A4t%C3%B6
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Käsijarruongelma?
Ei se käsijarru mikään järin jytäkkä ole uusillakaan osilla. Helposti voi ajella käsijarru päälläkin jos haluaa. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Käsijarruongelma?
No osaatko sanoa että meneekö katsastuksesta läpi jos se ei hirveän ottava ole?Tobbana kirjoitti:Ei se käsijarru mikään järin jytäkkä ole uusillakaan osilla. Helposti voi ajella käsijarru päälläkin jos haluaa.
-Sami
kyllä se jonkin verran jarruttaa mutta epäilempä ettei asfaltilla mene lukkoon, nurmikolla menee.
Niin ja eikö monessa saabissa ota käsijarru eestä? Mitkä mallit ottaa edestä (jos nyt ottaa) ja mitkä takaa?
Re: Käsijarruongelma?
Viimeinen etukäppä oli 80-luvun puolivälin jälkeen 900:ssa. 9000 aina takakäppä, kuin myös kaikki uudemmatkin mallit.
Suurella todennäköisyydellä menee läpi leimalta, vaikkei asfaltilla lukkoon menisikään ja heittoakin taisi saada olla se 70% tjsp.. :)
-Sami
Suurella todennäköisyydellä menee läpi leimalta, vaikkei asfaltilla lukkoon menisikään ja heittoakin taisi saada olla se 70% tjsp.. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Käsijarruongelma?
Ja jos tietää mitä tekee, niin säätämiseen menee vähemmän aikaa kuin auton nosturille asetteluun ja nostamiseen...siis jos haluaa tehdä homman seisaallaan.
Re: Käsijarruongelma?
Mitenhän saa kummatki takarenkaat ilmaan kotioloissa, onko kellään vinkkiä ja kokemusta? Tunkkeja on vaa yks, siis se mikä on auton mukana
Re: Käsijarruongelma?
Ei mitenkään.
Onko sinun elämä parista-kolmestakympistä kiinni?
Onko sinun elämä parista-kolmestakympistä kiinni?
Re: Käsijarruongelma?
Ei tietenkää, niin meinasikko että toisen tunkin ostaa?CDTA kirjoitti:Ei mitenkään.
Onko sinun elämä parista-kolmestakympistä kiinni?
Re: Käsijarruongelma?
Ei vaan että menisit korjaamolle ja antaisit asentajan säätää sen käsijarrun.
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Käsijarruongelma?
Parilla hallitunkilla saat perän ylös kotioloissa. Auton oma tunkki on vain hätätapauksiin. Tosiaan jollain korjaamolla menee säätämiseen 20 minuuttia. Eli laskua kertynee tuo muutama kymppi.Nayb kirjoitti:Ei tietenkää, niin meinasikko että toisen tunkin ostaa?CDTA kirjoitti:Ei mitenkään.
Onko sinun elämä parista-kolmestakympistä kiinni?
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Käsijarruongelma?
tee parinkympin sijoitus vaikka tälläiseen.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=80-7522
sitten ei muuta kuin pyörä ilmaan ja säätämään
saabin oma tunkki on hengenvaarallinen keksintö jota ei pitäs käyttää muuhun kuin verkonpainoksi.
toi yllä oleva on kevyt ja helppo pitää mukana (omassa autossa aina matkassa)
aika rimpulahan sekin on mutta pikkuhommissa kätevä kyllä.
onpa tolla tullu aikamonta autoa tunkattua ihan ilmaankin asti kulma kerrallaan
ennekuin hankin järeetä kokoluokkaa olevan
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=80-7522
sitten ei muuta kuin pyörä ilmaan ja säätämään

saabin oma tunkki on hengenvaarallinen keksintö jota ei pitäs käyttää muuhun kuin verkonpainoksi.
toi yllä oleva on kevyt ja helppo pitää mukana (omassa autossa aina matkassa)
aika rimpulahan sekin on mutta pikkuhommissa kätevä kyllä.
onpa tolla tullu aikamonta autoa tunkattua ihan ilmaankin asti kulma kerrallaan
ennekuin hankin järeetä kokoluokkaa olevan
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Käsijarruongelma?
Molemmat takarenkaat saa yhtä aikaa ylös nostamalla hallitunkilla vetokoukun kiinnikkeistä. Auton omalla tunkilla voi auttaa siltä puolen mille auto kallistuu.
Re: Käsijarruongelma?
Ja tuollaiset kaveriksi -> http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=80-8809
Varmistamattoman auton alle EI työnnetä edes puolikasta raajaa.
-Sami
Varmistamattoman auton alle EI työnnetä edes puolikasta raajaa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83