Outo hälysysteemi
Outo hälysysteemi
Onks kukaan törmänny semmoseen hälysysteemiin, että ku pistää kolkin käyntiin ja oven kiinni niin pitää nytkäyttää kuskin ikkunanappia 3 kertaa ennen ku lähtee ajelemaan, ettei auto ala mölyämään ja vilkuttelemaan valoja? Tommonen olis tarkotus saada pois päältä..
Re: Outo hälysysteemi
En Saabissa, mutta vastaavia ja hurjempia virityksiä näin lukuisia useissa eri merkeissä itä-rajalla. Ei takuulla ole alkuperäinen systeemi.karg kirjoitti:Onks kukaan törmänny semmoseen hälysysteemiin, että ku pistää kolkin käyntiin ja oven kiinni niin pitää nytkäyttää kuskin ikkunanappia 3 kertaa ennen ku lähtee ajelemaan, ettei auto ala mölyämään ja vilkuttelemaan valoja? Tommonen olis tarkotus saada pois päältä..
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Outo hälysysteemi
Joo ei ole alkuperäinen.. aattelin vaan että jos joku olis törmänny vastaavaan niin vois tietää että miten sen saa veke. Toki vois purkaa kojelautaa hiukan ja kattoa että mihin kojelaudan reunaan istutettu LED johtaa..
Re: Outo hälysysteemi
Mulla vastaavia kokemuksia. Onko Viron tuonti kyseessä?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Outo hälysysteemi
Joo, uitin sen eilen Virosta.
Re: Outo hälysysteemi
Aika monessa on ollut tuollainen samanlainen systeemi, eli ennen käynnistämistä on pitänyt avata takapenkin oikeaa ikkunaa vähän ja kiinne. Sitten on häly ja ajonesto lähteny pois päältä. Onko sulla mitään erillistä sirua, millä saa ton hälyn pois päältä? Nykysessä kulkineessa on erillinen avainsiru, millä saa kytkettyä hälyn ja ajoneston pois päältä..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Outo hälysysteemi
Toi systeemi pistetään pois päältä ennen liikkeellelähtöä silleen, että nytkäyttää kuskin ikkunanappia 3 kertaa ylös päin ja sitten kuuluu piiiiip. Ei vaikuta ajonestoon tai ajamiseen muutenkaan, vaan toi on pelkästään audiovisuaalinen hälyefekti, minkä on vissiin tarkotus hämätä jotain satunnaista varasta.
Re: Outo hälysysteemi
Nyppäsin ton boksin irti -> auto starttaa, käy hetken huonosti ja sammuu.
Boksissa on tämmönen tarra:
A.N.P.I - B.V.V.O
01001-CJ1
SECURITY TOUCH
Pitäs keksii, että miten ton saa veke niin että auto pysyy käynnissä.
Boksissa on tämmönen tarra:
A.N.P.I - B.V.V.O
01001-CJ1
SECURITY TOUCH
Pitäs keksii, että miten ton saa veke niin että auto pysyy käynnissä.
Re: Outo hälysysteemi
Varmaan olisi hyvä purkaa loputkin hälyn piuhat pois autosta? Niitä seuraamalla varmaan löytyy ongelma auton sammumiseenkin.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Outo hälysysteemi
Ota huomioon, että joitakin tarvike hälyjäkin löytyy jotka ovat naitetut Tech'in kanssa auton Twice'en.karg kirjoitti:Nyppäsin ton boksin irti -> auto starttaa, käy hetken huonosti ja sammuu.
Boksissa on tämmönen tarra:
A.N.P.I - B.V.V.O
01001-CJ1
SECURITY TOUCH
Pitäs keksii, että miten ton saa veke niin että auto pysyy käynnissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Outo hälysysteemi
google löytää noilla kirjainkoodeilla tällaista:
http://www.indev.be/Site/BF/more-information/#backtotop
ja sieltä tyypillä haku tuo:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=c ... pEqPxOUn7Q
http://www.indev.be/Site/BF/more-information/#backtotop
ja sieltä tyypillä haku tuo:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=c ... pEqPxOUn7Q
9-5 2.0 Tid 2010 x2
Re: Outo hälysysteemi
Vissiinkin onnistu tän systeemin poisto käytöstä. ABS-yksikön liittimeen meni yksinäinen piuha tolta boksilta. Piuha oli vain painettu liittimeen ja siitä se otti ilmeisesti nopeustiedon. Nappasin piuhan ylös ja kävin ajelemassa jonkin aikaa -> systeemi ei vinkunut eikä vaikuttanut enää ajoon. Boksi on edelleen paikallaan ja hengissä, mutta eipähän häiriköi, vaikkei nyi ikkunannostinta aina sen jälkeen kun joku ovi sulkeutuu.
Joskus jos tulee inspiraatio, niin voisi purkaa koko höskän pois lisäämästä auton massaa.
Joskus jos tulee inspiraatio, niin voisi purkaa koko höskän pois lisäämästä auton massaa.
Re: Outo hälysysteemi
Ng 9-3:ssa ei ole erikseen Twice-yksikköä.
Koko varashälytin on hajautettu auton muihin jo olemassa oleviin ohjausyksiköihin (BCM, CIM, sähkökeskukset jne). Järjestelmän tiedot kulkevat väylää pitkin yksiköiltä toiselle.
Edellyttäen tietenkin, että hälytin on aktivoitu autoon.
Jälkiasenteista CAN-väylähälytintäkin on saatavana. Siinä on tietenkin sitten erillinen keskusyksikkö, joka liitetään auton väylään.
Koko varashälytin on hajautettu auton muihin jo olemassa oleviin ohjausyksiköihin (BCM, CIM, sähkökeskukset jne). Järjestelmän tiedot kulkevat väylää pitkin yksiköiltä toiselle.
Edellyttäen tietenkin, että hälytin on aktivoitu autoon.
Jälkiasenteista CAN-väylähälytintäkin on saatavana. Siinä on tietenkin sitten erillinen keskusyksikkö, joka liitetään auton väylään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Outo hälysysteemi
Toi ei siis ole mikään perinteinen varashälytin, vaan kolmannen osapuolen tekemä ajonesto, mikä on joskus pistetty tohon kolkkiin Saabin oman varashälyn lisäksi. Vaikuttaa siltä, että bensapumpun virrat kiertää ton boksin kautta jostain lähtien ja sitten kun sen kohdan löytää ja korjaa, niin voi poistaa loputkin. Kai toi on lähinnä siksi pistetty, että jos on jätetty hölmöyksissään ovet auki ja avaimet virtalukkoon kahvilareissun ajaksi, niin joku satunnainen autovaras ei pääse kovin pitkälle.
Piuhoja menee ainaskin ovikytkimille, kuskin oven ikkunanapille ja akun edestä alhaalta kulkevan johtosarjan sisään (mikä lie johtosarja..?). Sen lisäksi oli siis ainaskin toi ABS-yksikön liittimeltä lähtevä nopeussignaali. Tulkkasin tosta ranskan kielisestä paperista, että vissiin kun nopeus ylittää 20km/h niin siitä 3 minuutin päästä alkaa nopeuskikkailut ja tosta 60s ni auto sammuu, ellei koodia isketä ikkunanapilla. Tarviis ehkä vaivata naapurin ranskista niin se vois suomentaa loput tekstit. Nyt kun toi setti ei saa nopeustietoa, niin se ei myöskään älyä, että auto liikkuu joten se pysyy hiljaa
Tämä siis toimii lähinnä taustalla. Kun boksilla on virrat, niin se kyttää koko ajan sitä, että jos joku ovi avataan ja suljetaan, niin sen jälkeen tarvii iskeä koodi sisään sillä kuskin ikkunanapilla tai muuten alkaa toi aiemmin kuvattu kiukuttelu ajeltaessa.
Piuhoja menee ainaskin ovikytkimille, kuskin oven ikkunanapille ja akun edestä alhaalta kulkevan johtosarjan sisään (mikä lie johtosarja..?). Sen lisäksi oli siis ainaskin toi ABS-yksikön liittimeltä lähtevä nopeussignaali. Tulkkasin tosta ranskan kielisestä paperista, että vissiin kun nopeus ylittää 20km/h niin siitä 3 minuutin päästä alkaa nopeuskikkailut ja tosta 60s ni auto sammuu, ellei koodia isketä ikkunanapilla. Tarviis ehkä vaivata naapurin ranskista niin se vois suomentaa loput tekstit. Nyt kun toi setti ei saa nopeustietoa, niin se ei myöskään älyä, että auto liikkuu joten se pysyy hiljaa

Tämä siis toimii lähinnä taustalla. Kun boksilla on virrat, niin se kyttää koko ajan sitä, että jos joku ovi avataan ja suljetaan, niin sen jälkeen tarvii iskeä koodi sisään sillä kuskin ikkunanapilla tai muuten alkaa toi aiemmin kuvattu kiukuttelu ajeltaessa.
Re: Outo hälysysteemi
Onhan noita jälkiasenteisiä hälyttimiä olemassa vaikka minkä laisia.
Itsellänikin on sellainen. Ei kuitenkaan ollenkaan tuollainen kuin edellä.
Ennemminkin perinteinen hälytin, joka kytketään kaukosäätimellä päälle tarvittaessa. Eri tilatietoja sitten otetaan autosta vähän sieltä täältä ja nekin perinteisinä kytkintietoina.
Hankaluus on usein jälkiasenteisilla sen vuoksi, että niistä on harvemmin käytettävissä asennusdokumentteja. Itse jos on asentanut, niin sitten sen muistaa, tai sitten ei. Sarjan mukana tullut asennusohje on hyvä, mutta sekään ei aina auta. Jokainen asennus on yleensä tapauskohtainen käytännön toteutukseltaan. Etsimällä ja tutkimalla sitten toivottavasti aina selviää.
Itsellänikin on sellainen. Ei kuitenkaan ollenkaan tuollainen kuin edellä.
Ennemminkin perinteinen hälytin, joka kytketään kaukosäätimellä päälle tarvittaessa. Eri tilatietoja sitten otetaan autosta vähän sieltä täältä ja nekin perinteisinä kytkintietoina.
Hankaluus on usein jälkiasenteisilla sen vuoksi, että niistä on harvemmin käytettävissä asennusdokumentteja. Itse jos on asentanut, niin sitten sen muistaa, tai sitten ei. Sarjan mukana tullut asennusohje on hyvä, mutta sekään ei aina auta. Jokainen asennus on yleensä tapauskohtainen käytännön toteutukseltaan. Etsimällä ja tutkimalla sitten toivottavasti aina selviää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)