Matalapaine/täyspaine...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Afterstart rikastusta liian vähän, tonnari tarvii sitä aika paljon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
KnottyEme
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Touko 03, 2012 18:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja KnottyEme »

Tulipa ruvettua saabistiksi tässä vapun seutuun. Eli vaihattelin itelleni -93 9000 CSE 2,0 matalapaine värkin vaan 420000km ajettuna :D Turbo on jossain vaiheessa vaihtunu garrettiin.

Olen siihen katellu tuota MapTunen Stage 2 kuhan saan ensalkuun nuo perushuollot tehtyä mutta jos pohjois-karjalan seudulta tai lähimainkaan löytys jamppaa joka vois ohjelmoida sen edullisemmin niin olisin kiitollinen tiedoista.
-93 9000 CSE 2,0t Matalapaine.
Ajoneuvojen ohjelmoinnit Itä-Suomessa, myös kuorma-autot,traktorit ja veneet.
emppu@jlpower.fi
http://jlpower.fi/
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Jatketaampa vanhaan ketjuun.
Eli mieleen aina välillä pompsahtaa tuon matalapaineen muuttaminen täyspaineiseksi. (T7 mankkuvena yms.) Autolla on kumminkin ajettu kohta sen 340tkm ja epäilyttää että voiko tehonlisäys aiheuttaa suurtakin harmia maailmaanähneelle moottorille tai turbolle?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja Makwe »

perushuollettu kone kestää hyvinki, anna mennä vain. Vanha kytkin saattaa vain olla koetuksella jos ei ole vielä remontoitu mutta sekin on aivan ajotavasta kiinni.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Mitäs tarkotat perushuolletulla? Pitää nesteet sisällä ja toimii normaalisti?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Perushuollettu tarkoittaa sitä että se on huollettu huoltokirjan ohjeiden mukaan, tai ainakin suurinpiirtein niin.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itsellä oli 340tkm ajettu kun ensimmäinen stage tuli,en ole mitään negatiivista huomannut,alkutilanteen tarkistin ettei ahtimessa ollut väljää kun alkuperäinen on..mut eihän tuo koville ole koskaan joutunut..
Alkuperäinen pikku kykä kesti 4 päivää..tosin irrotti jo tosi ylhäällä muutenkin..
Nyt uusi 228mm setti kestänyt täysin ongelmitta jo 7tkm,stage3 2tkm.

Normaalit huollot ja öljynvaihdot tehty ajallaan.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
dappercom
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 22, 2012 23:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja dappercom »

Eli siis kytkimen vaihtoon saa valmistauta jos tuohon leikkiin joskus rupeaa?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2682
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No kytkinremontinhan saa aina selitettyä vaimolle...kun kilometrit tulee täyteen niin se vaan täytyy uusia :roll: ja nyyh.

E: Niin siis noilla kilometreillä se kytkin on joka tapauksessa vaihtokunnossa :wink: , ellei saappi ole taivaltanut vain piiitkiä matkoja.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä muutettu täyspaineiseksi ja autolla ajettu 338tkm. Tosin kytkin kesti sen 20sek luistamatta joten piti laittaa takasin lpt vehkeeks :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
matalampi
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 15:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja matalampi »

Eli tuo magneettiventtiilin lisäys matalapaineeseen on välttämätöntä jos laittaa stage1 softan?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634

Lainaus "Ko johdonpätkään T7 venaan menevän liittimen sisukaluineen voi hakea marmori tiskiltä osanumeroilla kotelo 4113205 + pinnit 2x9120957 + 2xtiivisteet 4061966"

Saako nuilla osilla liitettyä tuon T7 venttiilin siihen liittimeen mikä on matalapaineisissa valmiina?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

matalampi kirjoitti:Eli tuo magneettiventtiilin lisäys matalapaineeseen on välttämätöntä jos laittaa stage1 softan?
Jep. Siis jos haluaa että ahtopaineen säätö toimii alkuperäisen kaltaisesti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
matalampi
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 15:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Matalapaine/täyspaine...

Viesti Kirjoittaja matalampi »

Miten onnistuuko pienempi tehon lisäys esimerkiksi ~200hp ja ~300nm helposti vai onko varmempi ja toimivampi ratkaisu laittaa se stage1 softa kuitenkin? Näillä näkymin T5 venttiilin laitan ja jos se osoittautuu yhtä herkäksi kuin olen käsittänyt niin sitten T7 modaus edessä. Missä sijaitsee tämä magneettiventtiilin liitin?
Entä jos ostan käytetyn ECU:n niin pitääkö siinä olla ajonesto valmius kun autossa on alkuperäisenä ajonesto?( jos joltakin löytyy yhteen sopiva ECU nurkista ylimääräisenä niin olisin valmis kohtuu hintaan sen ostamaan ;) )

Pahoittelut vähän yksinkertaisista kysymyksistä, Saabeista ei ole kokemusta kuin yhdestä NG 900 2.0 täyspaineisesta jonka omistin vuosia sitten.

Autohan on 9000 2.o lpt -97
Vastaa Viestiin