Matalapaine/täyspaine...
Re: Matalapaine/täyspaine...
Afterstart rikastusta liian vähän, tonnari tarvii sitä aika paljon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Matalapaine/täyspaine...
Tulipa ruvettua saabistiksi tässä vapun seutuun. Eli vaihattelin itelleni -93 9000 CSE 2,0 matalapaine värkin vaan 420000km ajettuna
Turbo on jossain vaiheessa vaihtunu garrettiin.
Olen siihen katellu tuota MapTunen Stage 2 kuhan saan ensalkuun nuo perushuollot tehtyä mutta jos pohjois-karjalan seudulta tai lähimainkaan löytys jamppaa joka vois ohjelmoida sen edullisemmin niin olisin kiitollinen tiedoista.

Olen siihen katellu tuota MapTunen Stage 2 kuhan saan ensalkuun nuo perushuollot tehtyä mutta jos pohjois-karjalan seudulta tai lähimainkaan löytys jamppaa joka vois ohjelmoida sen edullisemmin niin olisin kiitollinen tiedoista.
-93 9000 CSE 2,0t Matalapaine.
Ajoneuvojen ohjelmoinnit Itä-Suomessa, myös kuorma-autot,traktorit ja veneet.
emppu@jlpower.fi
http://jlpower.fi/
Ajoneuvojen ohjelmoinnit Itä-Suomessa, myös kuorma-autot,traktorit ja veneet.
emppu@jlpower.fi
http://jlpower.fi/
Re: Matalapaine/täyspaine...
Jatketaampa vanhaan ketjuun.
Eli mieleen aina välillä pompsahtaa tuon matalapaineen muuttaminen täyspaineiseksi. (T7 mankkuvena yms.) Autolla on kumminkin ajettu kohta sen 340tkm ja epäilyttää että voiko tehonlisäys aiheuttaa suurtakin harmia maailmaanähneelle moottorille tai turbolle?
Eli mieleen aina välillä pompsahtaa tuon matalapaineen muuttaminen täyspaineiseksi. (T7 mankkuvena yms.) Autolla on kumminkin ajettu kohta sen 340tkm ja epäilyttää että voiko tehonlisäys aiheuttaa suurtakin harmia maailmaanähneelle moottorille tai turbolle?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Matalapaine/täyspaine...
perushuollettu kone kestää hyvinki, anna mennä vain. Vanha kytkin saattaa vain olla koetuksella jos ei ole vielä remontoitu mutta sekin on aivan ajotavasta kiinni.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: Matalapaine/täyspaine...
Mitäs tarkotat perushuolletulla? Pitää nesteet sisällä ja toimii normaalisti?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Matalapaine/täyspaine...
Perushuollettu tarkoittaa sitä että se on huollettu huoltokirjan ohjeiden mukaan, tai ainakin suurinpiirtein niin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Matalapaine/täyspaine...
Itsellä oli 340tkm ajettu kun ensimmäinen stage tuli,en ole mitään negatiivista huomannut,alkutilanteen tarkistin ettei ahtimessa ollut väljää kun alkuperäinen on..mut eihän tuo koville ole koskaan joutunut..
Alkuperäinen pikku kykä kesti 4 päivää..tosin irrotti jo tosi ylhäällä muutenkin..
Nyt uusi 228mm setti kestänyt täysin ongelmitta jo 7tkm,stage3 2tkm.
Normaalit huollot ja öljynvaihdot tehty ajallaan.
Alkuperäinen pikku kykä kesti 4 päivää..tosin irrotti jo tosi ylhäällä muutenkin..
Nyt uusi 228mm setti kestänyt täysin ongelmitta jo 7tkm,stage3 2tkm.
Normaalit huollot ja öljynvaihdot tehty ajallaan.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Matalapaine/täyspaine...
Eli siis kytkimen vaihtoon saa valmistauta jos tuohon leikkiin joskus rupeaa?
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Matalapaine/täyspaine...
No kytkinremontinhan saa aina selitettyä vaimolle...kun kilometrit tulee täyteen niin se vaan täytyy uusia
ja nyyh.
E: Niin siis noilla kilometreillä se kytkin on joka tapauksessa vaihtokunnossa
, ellei saappi ole taivaltanut vain piiitkiä matkoja.

E: Niin siis noilla kilometreillä se kytkin on joka tapauksessa vaihtokunnossa

Re: Matalapaine/täyspaine...
Itellä muutettu täyspaineiseksi ja autolla ajettu 338tkm. Tosin kytkin kesti sen 20sek luistamatta joten piti laittaa takasin lpt vehkeeks 

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Matalapaine/täyspaine...
Eli tuo magneettiventtiilin lisäys matalapaineeseen on välttämätöntä jos laittaa stage1 softan?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Lainaus "Ko johdonpätkään T7 venaan menevän liittimen sisukaluineen voi hakea marmori tiskiltä osanumeroilla kotelo 4113205 + pinnit 2x9120957 + 2xtiivisteet 4061966"
Saako nuilla osilla liitettyä tuon T7 venttiilin siihen liittimeen mikä on matalapaineisissa valmiina?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Lainaus "Ko johdonpätkään T7 venaan menevän liittimen sisukaluineen voi hakea marmori tiskiltä osanumeroilla kotelo 4113205 + pinnit 2x9120957 + 2xtiivisteet 4061966"
Saako nuilla osilla liitettyä tuon T7 venttiilin siihen liittimeen mikä on matalapaineisissa valmiina?
Re: Matalapaine/täyspaine...
Jep. Siis jos haluaa että ahtopaineen säätö toimii alkuperäisen kaltaisesti.matalampi kirjoitti:Eli tuo magneettiventtiilin lisäys matalapaineeseen on välttämätöntä jos laittaa stage1 softan?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Matalapaine/täyspaine...
Miten onnistuuko pienempi tehon lisäys esimerkiksi ~200hp ja ~300nm helposti vai onko varmempi ja toimivampi ratkaisu laittaa se stage1 softa kuitenkin? Näillä näkymin T5 venttiilin laitan ja jos se osoittautuu yhtä herkäksi kuin olen käsittänyt niin sitten T7 modaus edessä. Missä sijaitsee tämä magneettiventtiilin liitin?
Entä jos ostan käytetyn ECU:n niin pitääkö siinä olla ajonesto valmius kun autossa on alkuperäisenä ajonesto?( jos joltakin löytyy yhteen sopiva ECU nurkista ylimääräisenä niin olisin valmis kohtuu hintaan sen ostamaan
)
Pahoittelut vähän yksinkertaisista kysymyksistä, Saabeista ei ole kokemusta kuin yhdestä NG 900 2.0 täyspaineisesta jonka omistin vuosia sitten.
Autohan on 9000 2.o lpt -97
Entä jos ostan käytetyn ECU:n niin pitääkö siinä olla ajonesto valmius kun autossa on alkuperäisenä ajonesto?( jos joltakin löytyy yhteen sopiva ECU nurkista ylimääräisenä niin olisin valmis kohtuu hintaan sen ostamaan

Pahoittelut vähän yksinkertaisista kysymyksistä, Saabeista ei ole kokemusta kuin yhdestä NG 900 2.0 täyspaineisesta jonka omistin vuosia sitten.
Autohan on 9000 2.o lpt -97