Wannabe-femmisti utelee
Re: Wannabe-femmisti utelee
Noniin, sasu(kin) missasi pointin. Tehot ovat nousseet tuon softauksen myötä, joten se tulisi muutoskatsastaa uusille tehoille. Ja joku sivusikin jo tuota, että kaikki moottorinohjaukseen tehdyt muutokset tulisi muutoskatsastaa, mutta teho tuossa nyt on ensisijaisena muutoskatsastuksen tarpeeseen.
Ja tosiaan, tyhmä on se, joka asiasta kenellekään viranomaiselle mainitsee tai menee asiasta kyselemään. Mutta periaatteessa auto on softauksen jälkeen laiton, ellei softaajalta löydy lappuja, jotka kelpaavat viranomaisille.
-Sami
Ja tosiaan, tyhmä on se, joka asiasta kenellekään viranomaiselle mainitsee tai menee asiasta kyselemään. Mutta periaatteessa auto on softauksen jälkeen laiton, ellei softaajalta löydy lappuja, jotka kelpaavat viranomaisille.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Wannabe-femmisti utelee
Jänskäsin aikoinaan kun menin leimaamaan +300hp tonnaria ja olin varma että katsastussetä ajaa sen seinästä läpi tai alkaa muuten vaan ihmettelemään kulkupuolta. Eipä mitään sanonut ja leima tuli.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Wannabe-femmisti utelee
dj_pirtu kirjoitti:Jänskäsin aikoinaan kun menin leimaamaan +300hp tonnaria ja olin varma että katsastussetä ajaa sen seinästä läpi tai alkaa muuten vaan ihmettelemään kulkupuolta. Eipä mitään sanonut ja leima tuli.
miten ne ei tajuu noita lisäheppoja, sinun autossa tai kenen tahansa muunkin stagex? Vai onko kyse siitä, että ne keskittyy muihin asioihin ja jos ei ole ihan överi viritetty, niin antavat mennä?
Sen ymmärrän, että oma stage 1 ei nyt kauheasti näy eikä tunnu, ellei polje oikein huolella..
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Wannabe-femmisti utelee
Ei tarvitse, katsastusmiestä ei tuollaiset kiinnosta. Eikä kiinnosta muutenkaan mahdolliset moottorin ohjelmointiin tehdyt muutokset jotka on käytännössä katsastuksessa mahdoton osoittaa autossa olevan.Lion kirjoitti:Auton takaluukussa näkyy olevan BioPower-teksti, kuten tuosta oikeasta takaviistosta otetusta kuvasta näkee. Pitääkö kyseinen läystäke repiä katsastuksen ajaksi irti, jos leiman aikoo saada.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Wannabe-femmisti utelee
katsastuksessa ainoa asia,jota katsari ihmetteli....päästöt oli HELVETINtosu kirjoitti:Ei tarvitse, katsastusmiestä ei tuollaiset kiinnosta. Eikä kiinnosta muutenkaan mahdolliset moottorin ohjelmointiin tehdyt muutokset jotka on käytännössä katsastuksessa mahdoton osoittaa autossa olevan.Lion kirjoitti:Auton takaluukussa näkyy olevan BioPower-teksti, kuten tuosta oikeasta takaviistosta otetusta kuvasta näkee. Pitääkö kyseinen läystäke repiä katsastuksen ajaksi irti, jos leiman aikoo saada.
pienet vs mitä normaalisti tällaisissa rippikouluikäisissä olisi

#2285
Re: Wannabe-femmisti utelee
Katsuri kysyy " Mitäs pojulla tankissa, kun tämmöset päästöt? "
Poju vastaa " No... Ponua.... "
Mitäs ne sitten?
Poju vastaa " No... Ponua.... "
Mitäs ne sitten?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Wannabe-femmisti utelee
Ei mitään. Saa bensa-autoonkin tankata RE85:sta täysin laillisesti jos niin haluaa. Ei ole siihen kellään mitään valittamista. Ei tarvitse sanoa mitään siitä että onko softaa päivitetty paremman toiminnan toivossa vai ei.
Päästöthän ei nyt kattiautossa edes kauheasti muutu, T7 autoissa on hyvin matalat päästöt muutenkin toimiessaan, etanolin eroa ei juurikaan huomaa (lähinnä CO ja HC saattavat olla vielä paremmat).
Päästöthän ei nyt kattiautossa edes kauheasti muutu, T7 autoissa on hyvin matalat päästöt muutenkin toimiessaan, etanolin eroa ei juurikaan huomaa (lähinnä CO ja HC saattavat olla vielä paremmat).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Wannabe-femmisti utelee
Myös BioPowerissa, ja muidenkin valmistajien MultiFuel ja FlexiFuel mitä niitä nyt onkaan, lukee käyttövoimana bensiini. Etanolia ei tietääkseni manita rekisteriotteessa, ellei ole sitten ihan lähiaikoina muuttunut käytäntö.jykä66 kirjoitti:katsastuksessa tulee hylky viinan kanssa,papereissa lukee käyttövoimana bensiini...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Wannabe-femmisti utelee
Eikä kukaan kuitenkaan aja pelkällä etanolilla tai pelkällä bensalla, lantrinkeja kaikki tyynni mitä huoltsikalla myydään. Mihin silloin pitäisi raja vetää.
Moni bensa-auto toimii ihan hyvin 50% etanolilla ihan normisoftalla, ainakin kesällä.
Moni bensa-auto toimii ihan hyvin 50% etanolilla ihan normisoftalla, ainakin kesällä.
Re: Wannabe-femmisti utelee
Muutetulla softalla katsastukseen menijöiden ei kyllä kovin paljoa tarvi huolta kantaa.
Lähes 10 vuotta katsastin jenkkiä, jonka pellin alla isolohko, mutta papereissa iskutilavuutena säälittävät 5,7 litraa. Auto oli ostettaessa pois rekisteristä ja rekisteröintikatsastuksessa inssi totesi vain "en tiä mikä kone siinä on, mutta kovaa meteliä se pitää".
Kerran vuosikatsastuksessa inssi alkoi ihmettelemään että "onko tää viispisteseiska", johon vain totesin että on se. Ei enempää kysymyksiä.
Koska olen lainkuuliainen kansalainen, muutoskatsastin kohtalaisella paperityöllä auton isolohkolle, ja nyt ei tarvi enää katsastuksessa jännittää.
Joka tapauksessa tuo isolohkon ja pikkulohkon välinen ero on melko hyvin silmällä havaittavissa. Toisin on softamuutosten kanssa.
Kauhulla odotellaan kuitenkin sitä päivää kun konttoreille hankitaan dynot ja ryhdytään mittaamaan auton tehot katsastuksessa. Tosin softavireille tämäkään ei liene ongelma, koska ECUn vaihtamiseen menee se 5 minuuttia.
Lähes 10 vuotta katsastin jenkkiä, jonka pellin alla isolohko, mutta papereissa iskutilavuutena säälittävät 5,7 litraa. Auto oli ostettaessa pois rekisteristä ja rekisteröintikatsastuksessa inssi totesi vain "en tiä mikä kone siinä on, mutta kovaa meteliä se pitää".
Kerran vuosikatsastuksessa inssi alkoi ihmettelemään että "onko tää viispisteseiska", johon vain totesin että on se. Ei enempää kysymyksiä.
Koska olen lainkuuliainen kansalainen, muutoskatsastin kohtalaisella paperityöllä auton isolohkolle, ja nyt ei tarvi enää katsastuksessa jännittää.
Joka tapauksessa tuo isolohkon ja pikkulohkon välinen ero on melko hyvin silmällä havaittavissa. Toisin on softamuutosten kanssa.
Kauhulla odotellaan kuitenkin sitä päivää kun konttoreille hankitaan dynot ja ryhdytään mittaamaan auton tehot katsastuksessa. Tosin softavireille tämäkään ei liene ongelma, koska ECUn vaihtamiseen menee se 5 minuuttia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K