TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Bildelsbasenilta ainakin jokunen käytetty löytyy: http://www.bildelsbasen.se/?link=list&s ... y=55557052
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Huoltoliikkeessä on käytettä. Mitään ei vaihdettu, mutta todettiin, että todennäköisesti johto on ehjä. Se todella oli hyvin ehjän näköinen. Tässä sitten nyt epäillään taka-anturivikaa. Tietääkö kukaan, mistä saisi uuden oikean anturin halvalla? Ebaysta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Juhokare, onko testerillä katsottu ja mitä se kertoi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
jmaatta testasi:petrisa kirjoitti:onko testerillä katsottu ja mitä se kertoi?
Ei ollu tällä kertaa EGR/DPF...
P042A (05) - Pakokaasun takimmaisen lämpötila-anturin virtapiiri, katkos/oikosulku B+:aan.
Johto jostain kohtaa poikki veikkaisin.
...
Oli arpapeliä kumman valitsin testaajaksi. Mutta tuota se kertoi ja vikaa anturin johdossa ei ollut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Marmoritiskillä hintaa takana olevaan anturiin oli runsas 300e ja Rikulla järkevämmät runsas 200e.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Saiko sen anturin testattua että se on oikeasti rikki? Tuossa ylempänä linkki halvempiinkin ratkaisuihin (käytetty Bildelsbasenin kautta).
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Alle 300 euroa se olisi omaankin ollut, mutta takuuseen meni.
Saisi vain sytyttää vikavalon anturin hajotessa, eikä mitään filtteri tekstejä kun se on jo tukossa.
Saisi vain sytyttää vikavalon anturin hajotessa, eikä mitään filtteri tekstejä kun se on jo tukossa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Jeps, kun tuota tukkeutunutta filtteriä yritettiin pakkopolttaa niin TECH2 kieltäytyi vikakoodin takia. Ja kun luki vikakoodit, niin sieltä löytyi tuo pakolämpöanturi. Samoin reaaliaikadatasta pystyi näkemään että anturin jännitelukema makasi toisessa ääripäässään (en nyt muista kummassa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Muistaakseni se näytti "liian kylmää".
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ei saanut testattua! Toimivatko nuo nk. halvemmat ratkaisut? Ovatko ne käytettyjä?jmaatta kirjoitti:Saiko sen anturin testattua että se on oikeasti rikki? Tuossa ylempänä linkki halvempiinkin ratkaisuihin (käytetty Bildelsbasenin kautta).
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ei saanut testattua? Yleismittari johdon päihin ja vastusmittaus?
edit2: ehjän anturin vastus huonelämpötilassa näkyy olevan noin 215 ohmia ja lämpötilan noustessa vastus kasvaa.
edit2: ehjän anturin vastus huonelämpötilassa näkyy olevan noin 215 ohmia ja lämpötilan noustessa vastus kasvaa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Tämä testausohje tuli liian myöhään. Auto kävi nosturilla ja silloin olisi pitänyt tietää tehdä oikein, mutta sain ohjeen liian myöhään.
Kiitän ohjeista, pidämpä mielessä nuo ohmit.
Kiitän ohjeista, pidämpä mielessä nuo ohmit.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Myös tuota tarkoitin, että testattiinko mitä lämpötilaa anturi näytti livedatana vikakoodin luennan lisäksi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Jmaatta varmaan tietää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TTiD -- EGR vai turbojen ohjaus? + DPF
Ei tullu livedataa vilkaistua kun vikakoodi oli niin selvä...
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00