Taas etanolista..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mh95
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 19:27

Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja mh95 »

Millaista muutosta -04 2.0t vaatii jos aletaan viinan kanssa läträämään? Onko Joensuun seudulla seppiä muutosta tekemään?
-04 9-5 2.0t vector wagon
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Softan päivitys ja tulpat mielellään NGK BCPR7ES-11.
Jos ei lähempää löydy niin minä voin tehdä postin kautta päivityksen omaan ecuun tai vaihtoecuun ettei tarvi autoa parkissa seisottaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
mh95
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 19:27

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja mh95 »

Onko kellään tietoa olisiko päivittäjiä lähempänä kun Tampereen suunnilla? Missä Joensuulaiset ovat päivitelleet omiaan?
-04 9-5 2.0t vector wagon
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

mh95 kirjoitti:Missä Joensuulaiset ovat päivitelleet omiaan?
Ainakin Iisalmessa. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
sseppala
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja sseppala »

moro,

itsellä 2.3t maptun steg1 ja 2.0t biopowerchippi
ja
6:sen tulpat toimii molemmissa paremmin kuin 7.

2.3t bensa ollu jo 10v. viritettynä, pari kertaa kokeillu
7:n tulppia. 6:t toimii paremmin.
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

7 lämpöarvon tulpat on toimineet aina paremmin kunnossa olevissa viritetyissä turboissa, vähemmän nakutusta. Ko. tulpat ovat myös Biopower-mallin vakiot. Etanoli ei tarvitse kuumempaa tulppaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Taas etanolista..

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Tänään se sitten lopulta tapahtui. Jännityksellä odotin ennättääkö Turbo tulla Englannista ja boxi päivityksestä. Turbon rahdin seuranta koodi näytti aamulla että paketti on kotipaikkakunnalla ja töistä tultua tyttö kantoi pahvi lootan sisälle ja sanoi että tämä oli etu kuistilla. Heti miten itellan seuranta koodi näyti että ECU oli kirjattu lähipostiin. Ei muuta ku tyttö treeneihin ja samalla reissulla postiin. Kaikki palikat oli siis saapuneet ns. viime tingassa. (aamulla kohti Raisioa). Siinäpä se ilnta tiasen tallisaa menikin turboa vaihtaessa ja ecua asentaessa. Koeajolle oli pojan pakko päästä ja RE85 tankkaamaan. Aivan mieletön muutos tuli auton ominaisuuksii ko. projektin seurauksena. Saa nähä kummalla lähtee kotti ensin kuivumaan pojalla vai mulla. Kiitos kaikille yv ja foorumilla oleville vastauksista ja neuvoista. Suositttelen.


1270 km maantie ajoa keskinopeudella 80 km/h keskikulutus 9,7 l/100 km etanolilla.

Nyt on ajettu RE85:lla 99%. Vuosi ja 7 kk, jotain 30 tkm ja hyvin on pelannut. Yksi pikku ongelma oli aluksi kun pakoventtiilistä lähti kulma pois. Kone auki ja öljnkulutuskin selvisi. Öljyrenkaat pikeytyneet kiinni mäntiin. Uudet männärenkaat ja kellarin laakerit, kansi kuntoon ja meno on jatkunut ongelmitta tosiaan siitä lähtien. Ja vääntöä on että vaunua kun vetää niin meinaa kytkin lipsua. Normi ajossa ei ole ongelmia.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Vastaa Viestiin