Tuplikseen olen tuollaista yksinkertaista piilokatkaisinta eli jonkinlaista varkaudenestolaitetta suunnittelemassa, jottei silmäterä lähtisi liian helposti vieraiden matkaan
Hyviä vinkkejä/ ohjeita otetaan ilomielin vastaan ja voi myös kirjoittaa yv:tä
Itse mietin samaa noppaan mutta eiköhän tuo teräksinen rattilukko hoida hommansa. Ja ei tietysti parkkeeraa minnekkään hämärimmille sivukujille. Katkaisija kannattaa piilottaa jonnekkin mistä sitä ei nistit keksi etsiä, vaikkapa penkin alle. Tai sitten jos nyt joutuu jonnekkin epäilyttävään paikkaan parkkeeraamaan niin nappaa vaikka puolenjohdon mukaan, luulisi estävän.
mitä mie oon joutunu saabbeja pitämään julkisella paikalla lomareissujen aikana ni pyörijä reppuun mukaan. myös ruiskumalleissa b-pumpun sulakkeen poisto aiheuttaa harmaita hiuksia varastajalle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kovakundi kirjoitti:Entäpä ne puolaan menevät + ja - johdot, estääkö auton käynnistämisen jos toiseen niistä laittaa katkaisimen?
Sinne jos laittaa, niin miinuspuolelle, ja tietysti releellä.
Ai siihen tarttis rele....
Olisiko sitten mitään järkevämpää johtoa mihin laitaa katkaisin väliin?
No eihän siihen välttämättä tarvi, mutta vastukset ruukaavat releissä olla pienemmät kuin normi katkaisijoissa. Miten olisi suoraan virtalukon jälkeen tai ennen. Pitäisi tällöin napsauttaa katkaisija päälle, ennen kuin virtalukko toimisi
Hmm...tuossa olisi kyllä ideaa
Kulkeeko tuossa puolaan tulevassa (-) johdossa virta vai onko se maajohto?
Mikäli tulee, niin jos sen johdon väliin laittaa sen katkaisimen ja vetää kaapelit hyttiin niin tuleeko puolalle "jännitehäviötä" tuon kaapeli + katkaisin viritelmän takia?
Toivottovasti tuosta nyt jotain ymmärtää...
siinä niin sanotussa - johtimen toisessapäässä on sytytyksen pääteaste tai katkojankärjet. voit sen katkaisijan laittaa ihan yhtä lailla sytytysvirtajohtimeenkin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918