ei kelvannut 90 saabisteille

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Sinne meni raksamiesten autoksi kovapeltinen ja täysin ehjä auto. Jalkapallovanteet meni mukana kun eivät tehneet autosta kiinnostavaa harrastajille.

Ei tainnut hitakaan olla pielessä kun ei tarvinnut tinkiä. Harmittaa kun joutui hyvästä kodista huonoon. Ilmeisesti 90 on väärää rahaa myös täällä saabistiporukoissa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Näinhän se menee. Kovasti puhutaan, että pitäisi säilöä hyvät yksilöt, mutta monikaan ei ole valmis täyttämään nurkkiaan. Suurin este lienee säilytystilojen puute.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Kovakundi
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Ke Helmi 15, 2012 17:03

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Kovakundi »

Tuli kyllä huono fiilis tämän lukiessa :roll:
Kaverille oltiin etsimässä saabia, kävimmä tsekkaamassa sen lumijoella myynnissä olevan 90:sen joka paljastui aivan pommiksi, romuttamolle olisi mokoma joutunut, sen verta oli ruosteessa ja entä se sisusta, sanoinkuvaamaton!
Tuo sinulla myynnissä ollut 90 jalkapallovanteilla oli vain turhan kaukana :roll:
99 GL Petro -84
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Suomi on väkiluvultaan pieni maa, mutta pinta-alaltaan suuri. Niinpä autoa etsiessä ne loistoyksilöt saattavat sijaita aika pitkänkin matkan päässä.
MUTTA, jos jotain haluaa ja tämä halun kohde on vieläpä jotain suhteellisen harvinaista, niin ei auta itku: se on vaan mentävä paikan päälle trakastamaan.
Ei näitä klassikko-Saabejakaan enää niin paljon ole, että voisi odotella, milloin naapurikylillä on vastaava myytävänä.
Mä olen joutunut hakemaan satojen kilometrien päästä kaikki omat harrasteautoni, kun ei ole lähempää vastaavia löytynyt. Hakureissu pitää vaan ottaa seikkailuna: ottakaa muijanne mukaan, nukutte yhden yön vaikka hotellissa ja syötte hyvin. Onpahan siinäkin vaihtelua lähibaariin ja telkkarin edessä lösöttämiseen...
Välillä ihmetyttää, miten joku 300km:n reissu voi olla liian pitkä, kun toiset hakee autoja keski-Euroopasta ihan seikkailumielessä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Itse en pitä ehjän auton hakemista pahana kaukaakaan. Taunus on Naantalista, pompan nappi Ikaalisista, 9000 Tampereelta ja 96 Vantaalta. On niitä turhiakin reissuja tehty.

Emäntä mukaan voisi tosiaan olla hyvä ajatus. Vähemmän valittamista tulisi...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

90 on kyllä aikalailla samaa sarjaa pystykeula ysisatasen kanssa, tavattoman ruma auto..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Makuasioita nuo ulkonäkökysymykset.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Itsellä kävi hyvä tuuri kun tuo kaasarisatku helmeni löytyi toissasyksynä viiden kilometrin päästä asunnostani. Yritin kyllä tinkiä mutta kauppamiehenä toiminut myyjän vävy taisi tajuta että haluan kuitenkin kyseisen auton joten hinta ei tippunut mutta ei se silti minua harmittanutkaan :mrgreen:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja mestari »

huhun mukaan hartolassa olevalla autoliikkeen pihasa kuulema kova saab 90 tai 99 kannattanee tarkistaa jos on uato hakusessa. itkut ei auta (klubityyliin)jälkipelissä :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Niin se vaan menee poijat. Todellisuudessa on aika jo ajanut ohi, jos halusi hyvän ja halvan saabin. Saabi näyttää olevan "hieman" aliarvostettu harraste täällä suomessa. Olisiko jutun juonena se että autoa valmistettiin suomessa. Saabit ovat olleet muualla hyvin toimeen tulleen ja koulutetun henkilön valinta. Valinnalla on haluttu korostaa omaa persoonaa...

Katsokaapa huviksenne OG Saabin (99, 90, 900) kursseja euroopan puolelta. Mutta elkää pyörtykö. Itse epäilen ettei mene montakaan vuotta, niin OG:n hinnat erikoisimmissa yksilöissä (turbot, Aerot ja cabit ovat jo, finlandiat ja luultavasti 2-ovinenkin) ylittävät 10 000e. Perus Saabitkin nousevat aivan varmasti tonneihin.

Esimerkkinä erikoinen ja hyljeksitty Citroen D super - niitähän sai satasilla markka aikaan. Mutta entäs nyt? Saabi on hieman samaa maata tekniikka samoin takaperin konehuoneessa, esim. eka normaaliin myyntiin tarkoitettu Turbo (ok, BMW 2002 ehti ensin, muttei ollut massoille tarkoitettu auto).
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

99 GL kirjoitti:90 on kyllä aikalailla samaa sarjaa pystykeula ysisatasen kanssa, tavattoman ruma auto..
Oikeestaa... oon aivan erimieltä. Citroen Ami ja Camionette voivat olla rumia, mutta nykyään persoonallisen näköiset autot ovat niin harvassa, että hienojahan ne oikeestaan ovat.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mun mielestä 90:ssä on yhdistetty 99:n ja pystykeula 900:n parhaat puolet, eli päät. :D Ysiysi nyt sinällään on jo muotoilultaan klassikko ja varsinkin metallivärisenä todella hieno, mutta pystykeulainen kaksiovinen ysisatanen ei kyllä ole kovin kaunis auto. Tosin varsinkin luumunvärisenä se rupeaa saamaan samanlaista sympatia-arvoa kuin 95:nenkin (aivan tajuttoman tyylikäs laite :mrgreen: ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Kyllä se väistämättä näyttää olevan niin että noppa on "tuhoon tuomittu". Omani pidän hyvänä kyllä sillä parempaa autoa itselle saa etsiä ja onhan se pirun kaunis. Ja uskon vahvasti että mielipidekysymys on vain saabistien, sillä tähän mennessä kirjaimellisesti jokainen on vain tykännyt nopan ulkomuodosta, ajettavuudesta ynnä muusta. Vähän epäilen haikaillaanko niiden perään edes tulevaisuudessa ainakaan suomen kamaralla.

Oliko tämän topicin autosta täällä juttua tai ilmoitusta, ainakin mulla mennyt ihan ohitse. 8O
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Jimo »

Noppa ei tosiaan houkuta edes saabisteja. Sen mitä olen foorumia lukenut, niin päällimmäisenä mieleen on jäänyt moitteet ulkonäöstä, vähäisestä varustelusta, kaksiovisuudesta ja ruiskun & turbon puutteesta. Ja noiden asioiden vuoksi se ei kiinnosta käyttö- eikä harrasteautona. En kuitenkaan väitä, että kukaan ei pitäisi Ysikympistä, mutta yleinen fiilis on minulla tuollainen. Ulkonäkö herättää melko kaksijakoisia tuntemuksia, vähemmistön mielestä todella kaunis, enemmistön mielestä erittäin ruma. Ei välimuotoja. 8)

Mielestäni merkille pantavaa on myöskin se, että Nopat on huomattavan usein vähän ajettuja. Eikö kukaan ole halunnut ajaa niillä? Onko ne suurimmaksi osaksi olleet kakkosautoina tai vanhemman kansan kulkineina... mene ja tiedä. Ensimmäinen Saabini oli juurikin 90 ja se lähti paaliin 340 tkm ajettuna. Positiiviset muistot jäi, mutta kyllä ymmärrän senkin, jossei se auto ketään kiinnosta. Karuksi, mutta persoonalliseksi välimalliksihan sitä voisi luonnehtia.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: ei kelvannut 90 saabisteille

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Rattivaihde kirjoitti:mutta pystykeulainen kaksiovinen ysisatanen ei kyllä ole kovin kaunis auto.
Haist ite :mrgreen:

http://www.aijaa.com/MTMQuo
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vastaa Viestiin