Bypass Valve Modification?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Bypass Valve Modification?
http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Onkos tuolla kyseisellä modauksella mitään etuja oikeasti?
Onko joku kokeillut?
Aika simppelin näköinen muutos, ja jos siitä on jotain etua eikä "haittoja" ole niin voisi kokeilla omassakin.
Mites vaikuttaako E85 muutos tähän asiaan mitenkään?
taas pakko kysyy tyhmiä
Onkos tuolla kyseisellä modauksella mitään etuja oikeasti?
Onko joku kokeillut?
Aika simppelin näköinen muutos, ja jos siitä on jotain etua eikä "haittoja" ole niin voisi kokeilla omassakin.
Mites vaikuttaako E85 muutos tähän asiaan mitenkään?
taas pakko kysyy tyhmiä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Bypass Valve Modification?
eikös toi oo jo käytössä meillä kaikilla saabisteilla,Saab.96 kirjoitti:http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Onkos tuolla kyseisellä modauksella mitään etuja oikeasti?
Onko joku kokeillut?
Aika simppelin näköinen muutos, ja jos siitä on jotain etua eikä "haittoja" ole niin voisi kokeilla omassakin.
Mites vaikuttaako E85 muutos tähän asiaan mitenkään?
taas pakko kysyy tyhmiä
omassa tehty noin,en tiedä sit hyödystä
#2285
Re: Bypass Valve Modification?
Parisen vuotta sitten askartelin modin tuohon vanhempaan femmaan, siinä oli silloin jo nuo Stage 4 -virit.
Ei havaittavaa etua, toisaalta modi ohittaa mahdolliset vikakohteet rintapellin ohjausventtiilissä ja siihen kytketyissä letkuissa.
Ei havaittavaa etua, toisaalta modi ohittaa mahdolliset vikakohteet rintapellin ohjausventtiilissä ja siihen kytketyissä letkuissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Bypass Valve Modification?
On tiällä yks mattimyöhänenkin Voisha tuota koittoo itehi.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Bypass Valve Modification?
No mutta mää oon siis hidas vaan niin kun yleensä.
Pitää askarrella tuo sitte heti kun ehtii, ei siitä ilmeisesti haittaa ainakaan ole....
Pitää askarrella tuo sitte heti kun ehtii, ei siitä ilmeisesti haittaa ainakaan ole....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Bypass Valve Modification?
Bensan laatu ei vaikuta asiaan.
Vakiossa ohjausventtiili pitää normiajossa esim.~80km/h bypassiä auki jonkin verran. Tätä voi tarkastella open sidillä, en muista lyhennettä sidistä.
Ohittamalla ohjausventtiili bypass toimii niin kuin sen kuuluukin, eli avaa vain kaasuläpän sulkeutuessa
Ero on pieni, mutta kyllä sen huomasi hieman nopeampana kaasuun vastaavuutena kun tasavauhdista painaa kaasua.
Vakiossa ohjausventtiili pitää normiajossa esim.~80km/h bypassiä auki jonkin verran. Tätä voi tarkastella open sidillä, en muista lyhennettä sidistä.
Ohittamalla ohjausventtiili bypass toimii niin kuin sen kuuluukin, eli avaa vain kaasuläpän sulkeutuessa
Ero on pieni, mutta kyllä sen huomasi hieman nopeampana kaasuun vastaavuutena kun tasavauhdista painaa kaasua.
Pikselikorjausta 9-3
Re: Bypass Valve Modification?
Jos nyt olen oikein oivaltanut niin tuo bypassin aukipito liittyy softasta löytyvään "antihowl" toimintoon joka käsitykseni mukaan nostaa turbon kierroksia ohivirtauttamalla imuilmaa bypassin kautta sen verran ettei "huhuilevaa" ääntä kuuluisi.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ysitonnisessa tuo huhuilu varsinkin kylmällä koneella on luokkaa kuin olisi pöllö konehuoneessa
Kun korkeassa (ohuessa) ilmanalassa turbo pyörii nopeammin niin softassa on boostcal.antihowlpreslim- parametri esim. Pair 890 jonka alapuolella antihowl ei aktivoidu.
Nostin softasta tuon rajan 1050 joten bypassin pitäisi pysyä kiinni ja aukeaan vasta sitten kun tarvitaan.
Jos tuo bypass valven toiminta näkyy sidistä niin muistaako kukaan mikä on se parametri että vois todentaa toimiiko tuo mun säätö oikeasti..Hyvin kyllä tuntuu turbo heräävän..
Korjatkaa jos olen väärässä.
Ysitonnisessa tuo huhuilu varsinkin kylmällä koneella on luokkaa kuin olisi pöllö konehuoneessa
Kun korkeassa (ohuessa) ilmanalassa turbo pyörii nopeammin niin softassa on boostcal.antihowlpreslim- parametri esim. Pair 890 jonka alapuolella antihowl ei aktivoidu.
Nostin softasta tuon rajan 1050 joten bypassin pitäisi pysyä kiinni ja aukeaan vasta sitten kun tarvitaan.
Jos tuo bypass valven toiminta näkyy sidistä niin muistaako kukaan mikä on se parametri että vois todentaa toimiiko tuo mun säätö oikeasti..Hyvin kyllä tuntuu turbo heräävän..
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Bypass Valve Modification?
PWM Out.PWM_BoostCntrl
dutycycle of the bypass valve
signals how much air is lead to the wastegate actuator and how much air is lead back to the cobra (inlet before the turbo)
dutycycle of the bypass valve
signals how much air is lead to the wastegate actuator and how much air is lead back to the cobra (inlet before the turbo)
Pikselikorjausta 9-3
Re: Bypass Valve Modification?
Tää ei kyllä liity bypassin ohjaukseen vaan hukkaportin? Ainakin viimeinen lause viittaa aika suorasti hukkaporttiin kun siinä puhutaan vielä ilman viemisestä takaisin imuputkeen. Bypassin ohjauksessa ei ilmaa johdeta enää missään tilanteessa imuputkeen.jape3 kirjoitti:PWM Out.PWM_BoostCntrl
dutycycle of the bypass valve
signals how much air is lead to the wastegate actuator and how much air is lead back to the cobra (inlet before the turbo)
Re: Bypass Valve Modification?
Ei kai hukkaportilta pakokaasuja imuputkeen ohjata?
Re: Bypass Valve Modification?
Hukkaporttin kelloa ohjaavalta magneettiventtiililtä kierrätetään ilmoja takaisin imurööriin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Bypass Valve Modification?
Out.CMD_Bypass on tuo sid infon parametri josta voi katsoa venttiilin toimintaa.
Ajaessa arvo on 1 niin pitkään kun kaasupoljinta painetaan, pedaalin kun nostaa muuttuu arvo nollaksi.
Venttiili on siis on/off tyyppinen jolla ei ole PWM ohjausta(?)
Tämä antihowlpreslim:in arvon nosto ei vaikuttanut toimintaan mitenkään eli..mikä on kun ei taidot riitä
Ainahan sitä saa yrittää..
Helpompi homma on värkätä tuo letkumodi kun yrittää säätää noviisitaidoilla softaa.
Ajaessa arvo on 1 niin pitkään kun kaasupoljinta painetaan, pedaalin kun nostaa muuttuu arvo nollaksi.
Venttiili on siis on/off tyyppinen jolla ei ole PWM ohjausta(?)
Tämä antihowlpreslim:in arvon nosto ei vaikuttanut toimintaan mitenkään eli..mikä on kun ei taidot riitä
Ainahan sitä saa yrittää..
Helpompi homma on värkätä tuo letkumodi kun yrittää säätää noviisitaidoilla softaa.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Bypass Valve Modification?
Hupsista! Pitäs vissii lukee ajatuksella ennen ku julkaisee
Hyvä kun korjasitte!
Hyvä kun korjasitte!
Pikselikorjausta 9-3
Re: Bypass Valve Modification?
Itsellä ohitus tehtynä jo kauan.
Omakin auto kuullostaa kylmänä siltä että konehuoneessa asuu joku pöllö
Omakin auto kuullostaa kylmänä siltä että konehuoneessa asuu joku pöllö
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bypass Valve Modification?
Itelläpä ei tehtynä tätä.. Mihi toi bypassilta lähtevä pitkä pätkä tota letkua menee kiinni? Toi kuva antaa tossa oikeenpuolimmaisessa ymmärtää että se menee toho läppäkotelon kylkee jäähdytyskierron alle johon oikeasti tulee huohotinpäivytksen letku..? Selostakaa joku fiksu tyhmälle ja yksinkertaselle mite tää tapahtuu... Kun ei oikeen toi kuva aukee mulle...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989