
Saab 99 gl petrol pelastettu
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Eipä syö juuri enempää. Tokihan jos rahaa riittää, voi antaa bensan palaa 

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Ainahan sitä rahaa nyt jostakin saa (en nyt sentään kerjäämiseen alennu)
Paljonko nämä sitten normaalisti ruukaavat syödä satasella?

Paljonko nämä sitten normaalisti ruukaavat syödä satasella?
99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Eiköhän ne nurkissa vie 10ltr ja enemmän maantiellä joku 7.5-8.5Kovakundi kirjoitti:Ainahan sitä rahaa nyt jostakin saa (en nyt sentään kerjäämiseen alennu)![]()
Paljonko nämä sitten normaalisti ruukaavat syödä satasella?
hyvissä olosuhteissa.
Ari 1622
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Onkos sulla käyttöohjekirja tallessa? Sieltähän näkee ECE-kulutuslukemat joista voi jotain päätellä. Petro-malli varmaan syö tosiaan normaalistikin enemmän mutta kuuluisko syödä ihan noin paljon en tiedä. Sytkäennakko on kohtuuhintaista teettää semmoisella pajalla jossa se suostutaan tekemään aikaveloituksella. Autosähkökorjaamot monesti ottaa siitä kiinteän taksan mukaan 75€ vaikkei siihen montaa minuuttia edes mene. Unskista en tiedä miten perii. Kannattas ehkä käydä Unskilta kysymässä miten veloittaa sytyn tarkistuksesta/säädöstä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
miun mielestä jokaisen vanhemman auton harrastajan perustarpeisiin kuuluu stropo.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
petrooli malleissa taisi olla ohjekirjassa sellainen erillinen lisäosa missä erikseen käsiteltiin petrolliin liittyvät erikoiosuudet.
tavallisen 99 kulutukset -84 ohjekirjan mukaan:
4-vaihdetta 7,2/9,8/11,7 L/100km
5-vaihdetta 7,1/9,4/12,1 L/100km
tavallisen 99 kulutukset -84 ohjekirjan mukaan:
4-vaihdetta 7,2/9,8/11,7 L/100km
5-vaihdetta 7,1/9,4/12,1 L/100km
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
On se kyllä niinkin. Itse harkitsin viime talvena stroboa mutta sain ennakon säädön niin halvalla että en sitten ostanut. Perittiin tuntihintana 55€/h*0,2 h=11€nalleolut kirjoitti:miun mielestä jokaisen vanhemman auton harrastajan perustarpeisiin kuuluu stropo.

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Sytytysennakkohan se pitäisi käydä säädättämässä, mahtaa olla poropeukalolle liian monimutkaista yrittää itse tehdä
Maanantaina teki Petro yllätyksen ja päätti olla lähtemättä käyntiin, pari kertaa aina yskähti ja sammui, kaasutin vissiin jäässä, kävin jäänestoainetta ostamassa ja sitä loraus tankiin, semmoinen parikymmentä starttausta että alkoi pysymään käynnissä auto ja testilenkki. Illanpäälle pitää vielä käynnistää ja kokeilla, että tepsikö se aine
Samalla vaihdoin kaasuttimen kalvon ja ainakin tyhjäkäynti laskeutui, samalla tuntuu, ettei auto reagoi kaasuun niin hyvin, entä entisellä kalvolla
NIIN ja huomasimpa että flekti on sanonut sopimuksensa irti, lämpöaikakytkin(vai mikä sen osan nimi nyt onkaan siinä syylärin päässä, josta lähtee kaksi johtoa) varmaan syyllinen?

Maanantaina teki Petro yllätyksen ja päätti olla lähtemättä käyntiin, pari kertaa aina yskähti ja sammui, kaasutin vissiin jäässä, kävin jäänestoainetta ostamassa ja sitä loraus tankiin, semmoinen parikymmentä starttausta että alkoi pysymään käynnissä auto ja testilenkki. Illanpäälle pitää vielä käynnistää ja kokeilla, että tepsikö se aine

Samalla vaihdoin kaasuttimen kalvon ja ainakin tyhjäkäynti laskeutui, samalla tuntuu, ettei auto reagoi kaasuun niin hyvin, entä entisellä kalvolla

NIIN ja huomasimpa että flekti on sanonut sopimuksensa irti, lämpöaikakytkin(vai mikä sen osan nimi nyt onkaan siinä syylärin päässä, josta lähtee kaksi johtoa) varmaan syyllinen?
99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Se on flektin anturi. Tarkista myös flektin sulake. Kaasarivehkeissä ei ole lämpöaikakytkintä olemassakaan 

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Pitääpä tarkistaa nuo kohdat, kiitos asian oikaisusta
Ei se flekti kyllä näin pakkasilla niin välttämätön ole mutta hyvähän sen on toimia

Ei se flekti kyllä näin pakkasilla niin välttämätön ole mutta hyvähän sen on toimia
99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Ja kaasuttimeen sitä vaimennusöjyä.voi johtua siitä että vastaa kaasuun hitaasti kun luisti nousee samantien auki kokonaan.Uitukki kirjoitti:On se kyllä niinkin. Itse harkitsin viime talvena stroboa mutta sain ennakon säädön niin halvalla että en sitten ostanut. Perittiin tuntihintana 55€/h*0,2 h=11€nalleolut kirjoitti:miun mielestä jokaisen vanhemman auton harrastajan perustarpeisiin kuuluu stropo.
Ari 1622
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Aina sitä oppii uutta kun tutkii, en tiennytkään että Petrossa bensiinin syöttö tapahtuu sähköisen bensapumpun välityksellä, mietinkin että mikä pömpeli se tuo on: http://www.aijaa.com/CU7QZT
Vakavassa harkinnassa tällä hetkellä tuo petroolijärjestelmän p-aineen esilämmitysmööpelin ohitus ja tankkiin normaalia bensaa, mitä tutkin niin pistää vaikka polttoaine suodattimen väliin sen esilämmityskojeen sijasta?
Tässä pieni havainnoliskuva:http://www.aijaa.com/NVMVQ7

Vakavassa harkinnassa tällä hetkellä tuo petroolijärjestelmän p-aineen esilämmitysmööpelin ohitus ja tankkiin normaalia bensaa, mitä tutkin niin pistää vaikka polttoaine suodattimen väliin sen esilämmityskojeen sijasta?
Tässä pieni havainnoliskuva:http://www.aijaa.com/NVMVQ7

99 GL Petro -84
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
Petrosta sanoi starttimoottori sopimuksensa irti, avain starttiasennossa kuuluu vain naksahdus ja startti ei lähde pyörittämään konetta,tätä enne oireili ns."viivestartteilla" akustakaan se ei ole kiinni kun se on uusittu...
Hyllyltä löytyisi purkuautosta irroitettu starttimoottori joten kysymys kuuluukin, onko vaikea homma vaihtaa? Millä niksillä sen pakosarjan saisi ehjänä irti?
Kaikki neuvot ovat tervetulleita!

Hyllyltä löytyisi purkuautosta irroitettu starttimoottori joten kysymys kuuluukin, onko vaikea homma vaihtaa? Millä niksillä sen pakosarjan saisi ehjänä irti?
Kaikki neuvot ovat tervetulleita!


99 GL Petro -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
tarkasta ensin startin johdot..
ja kyl se mahtuu sieltä tulemaan ilman pakosarjan irrotusta

ja kyl se mahtuu sieltä tulemaan ilman pakosarjan irrotusta


#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 99 gl petrol pelastettu
On se kyllä niin ahtaassa paikassa että liekköhän sitä saa pois ilman pakosarjan irroitusta
Nyt illan olen räplännyt johtoja yms ja pari kertaa startannut iloisesti, mutta vain pari kertaa...hmm miten se nyt tuolla tavalla alkoi mokoma reistailemaan

Nyt illan olen räplännyt johtoja yms ja pari kertaa startannut iloisesti, mutta vain pari kertaa...hmm miten se nyt tuolla tavalla alkoi mokoma reistailemaan

99 GL Petro -84