Käyntihäiriöitä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
akim
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 16:44
Paikkakunta: kajaani

Käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja akim »

900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Check Engine valo ilmoittaa polttoaineen syöttö häiriöistä tai sytytys järjestelmän häiriöistä.

Esim....
Joko se ei saa bensaa tai sitten palamatonta polttoainetta joutuu pakosarjaan.
Autoa saa käyttää korkeintaan 5 minuuttia, jos se ei käy tähän mennessä tasaisesti, niin viipymättä tarkastettava häiriön aiheuttaja.
( katalysaattorin rikkoontumis vaara )
DI-Kasetti...?
IMM...?
Polttoainepumppu...?
Johdotuksessa katkos ( hapettuma )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
akim
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 16:44
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja akim »

Voisikko olla bensapumppu vika.Pystyykö sitä mitenkään tarkastamaan/tutkimaan toimintaa.Ja mistä siihen pääsis käsiksi?
Entäs se tyhjäkäynnin "säätäjä/moottori" voisikko siinä olla jotain? :roll:
DI-kasettia ei ole.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Hook »

akim kirjoitti:900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
Paljonkos ajettu?
Olen kuullut huhua että bensapumput lakkaavat tuossa 200-230 nurkilla pyörimästä ja tunnetusti ng900/og93:ssa tankki pitää puottaa kokonaan irti.. päinvastoin kun vanhemmissa 900:sissa pääsi luukun alta takakontista irroittaa uppopumpun.

Pumpun pysähtymistä ootellessa kun mittarissa 208t :?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
akim
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 16:44
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja akim »

Olis ajettu 170tkm.Liekkö vielä laitettu sisään vai onko se ulkopuolinen?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

akim kirjoitti:Olis ajettu 170tkm.Liekkö vielä laitettu sisään vai onko se ulkopuolinen?
Pumppu on tankin sisällä upoksissa ja vaihto tapahtuu tankin yläpuolelta, jonne ei pääse käsiksi kuin tankin irroittamalla, kun on tuo auton yhtenäinen peltipohja tankin yläpuolella, eikä pellissä ole huolto luukkua josta näkisi tankin yläpuolta..

OG900:sessa kuuli pumpun sirinän sisään takakontista, josta pystyi päättelemään että pyöriikö pumppu ja loppuunajetun pumpun saattoi saada vielä pyörimään ruuvarilla kopauttamalla huoltoluukusta, mutta ei NG:stä.. ;(

Kokeneemmat voivat kertoa tuosta, että onko pumppuja mennyt jo 170tkm kohdalla?


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Hook kirjoitti:Pumppu on tankin sisällä upoksissa ja vaihto tapahtuu tankin yläpuolelta, jonne ei pääse käsiksi kuin tankin irroittamalla, kun on tuo auton yhtenäinen peltipohja tankin yläpuolella, eikä pellissä ole huolto luukkua josta näkisi tankin yläpuolta..
wesku teki -94:een huoltoluukun:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7021#77021
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyntihäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

akim kirjoitti:900ng-94 sattui tapaus että lähtee käyntiin mutta sammuu heti,tätä toistui abaut viis kertaa ennen kuin jäi pyörimaan ja heti ajon aikana syttyi check engine valo.Mistäs moista vikaa vois etsiä ennen vikakoodin lukua.
Ja katoaako valo jos käyttää akkukaapelia pois?
Vian voi aiheuttaa moni asia. Edellä mainittujen asioiden lisäksi lisäisin listaan kampiakselin asentoanturin, joka voi tehdä samanlaisia oireita alkaessaan pikkuhiljaa "purkaa työsopimustaan".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9-3se
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 21:14
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja 9-3se »

Mulla meni pumppu edellisestä -89 tonnarista n220tkm ja nykyisestä -98 9-3:sta 160tkm paikkeilla. :evil:
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-3se kirjoitti:Mulla meni pumppu edellisestä -89 tonnarista n220tkm ja nykyisestä -98 9-3:sta 160tkm paikkeilla. :evil:

9-3..ssa ei käsittääkseni kuulu asiaan jos pumpun sirinä kuuluu auton sisälle / ulos . Omassani se on alkanut "mölisemään" , varsinkin pakkasella . Hmmm.... syytä huoleen ?

Kaide
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kaide kirjoitti:
9-3se kirjoitti:Mulla meni pumppu edellisestä -89 tonnarista n220tkm ja nykyisestä -98 9-3:sta 160tkm paikkeilla. :evil:

9-3..ssa ei käsittääkseni kuulu asiaan jos pumpun sirinä kuuluu auton sisälle / ulos . Omassani se on alkanut "mölisemään" , varsinkin pakkasella . Hmmm.... syytä huoleen ?

Kaide
Tuossa omassa 9-3:ssa pumppu vaimeasti "sirisee" hetken kun avaimesta kääntää virrat päälle. Ilmeisesti pumppu nostaa paineet. Ei kuulosta epämääräiseltä ääneltä. Näin on tehnyt ne 60 tkm kun tuo on ajossa ollut.
Vastaa Viestiin